Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

33% grön skärm :(

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår hände det som inte fick hända med min iPhone 5. Utan någon fysisk misshandel av telefonen så som regn, extrema temp.skillnader eller slänga-i-väggen-tricket, så har min iPhone nu sedan igår varit svagt gröntrabsparent till 33% av skärmen. Emellanåt (eller snarare 2 tillfällen) har displayen plötsligt blivit ok igen för att på maximalt 5 minuter gå tillbaka till det underliga men kräkgröna pch transparenta läget som täcker 33% av skärmen. Vad är det som är fel?

Ursprungligen av alfacat:

Igår hände det som inte fick hända med min iPhone 5. Utan någon fysisk misshandel av telefonen så som regn, extrema temp.skillnader eller slänga-i-väggen-tricket, så har min iPhone nu sedan igår varit svagt gröntrabsparent till 33% av skärmen. Emellanåt (eller snarare 2 tillfällen) har displayen plötsligt blivit ok igen för att på maximalt 5 minuter gå tillbaka till det underliga men kräkgröna pch transparenta läget som täcker 33% av skärmen. Vad är det som är fel?

Kass skärm eller kass kabel eller dålig kontakt. Du kan prova att öppna upp den och jucka lite på kontakten eller kontakta Apple och köpa en utbytesenhet. Eller hävda din reklamationsrätt och kräva en ny utan kostnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-03 22:01

Jag tror inte på fel i kontakt och kabel, men att delar av elektroniken på glaset i skärmen har gått sönder.

1
Bevaka tråden