Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skicka mail

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-11-24 13:12

Den senaste tiden har det uppstått problem för mig. Jag kan inte skicka mail från min iPhone 4S. Eftersom jag inte skickar mail från min iPhone så ofta så vet jag inte riktigt när detta problem uppstod, men jag gissar efter iOS7. Den säger "Anslutningen till den utgående servern "smtp.xxxxx.se" misslyckades" på den ena av mina två e-postadresser. När jag försöker skicka från den andra säger den "Användarnamnet eller lösenordet för "smtp.xxxxx.se" är felaktigt". Jag har varit inne och kontrollerat och skrivit exakt samma som jag har på datorn på mina konton. Idag upptäckte min fru att hon inte kunde skicka e-post från sin nya iPhone 5S. Hon har en iPad (den senaste modellen före air) som det går bra att skicka ifrån. Inställningarna är lika i iPaden och i iPhonen. Vad gör vi för fel?

Via WiFi eller 3G på telefonerna/iPad?
Vilken mailleverantör?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-11-24 13:19

Har testat både på wifi och 3G. Mailleverantörer är FS Data på den ena e-posten (POP) och Binero på den andra (IMAP).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-11-24 13:46

Ser nu att det är fler med detta problem på Apples supportsida
https://discussions.apple.com/article/TS3899#...

1
Bevaka tråden