Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad i vägg

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2013-11-22 14:08

Hejsan. Första inlägget på detta forum.
Har letat som en galning på nätet efter en inbyggnadsram till min iPad Mini.
Det finns massa länkar och förslag, men inget som faller mig i smaken.
Det jag vill ha är en ram som monteras i vägg. Inte utanpå. Det närmaste
jag har hittat är denna.
Tyvärr hittar jag inga återförsäljare för denna. Inte heller några recensioner av företaget.

Hoppas att ni kan ge mig en massa förslag.

Tack o bock //The Cat

Ursprungligen av The Cat:

...Det finns massa länkar och förslag, men inget som faller mig i smaken...

Det vore jättebra om du redovisar de länkar och förslag som du redan har förkastat, så slipper vi lägga tid på att tipsa om dem.

Att bygga kortlivade pinaler (som ju elektroniska produkter är jämfört med hur länge ett hus står eller ens hur lång tid det går mellan omtapetseringar) in i en vägg skulle väl jag själv inte göra. En docka på en hylla skulle räcka långt. Men det är ju jag det. (Det måste ju inte vara en docka från Jarre där man behöver stege för att nå upp http://www.cnet.com.au/is-this-the-worlds-lar...

Den där OneTouchHome-sidan verkar minst sagt ofärdig - men kanske att du kan mejla och kolla om de skickar internationellt. Men man får kanske vara beredd på att bli blåst?

Annars - den här då? http://www.ipad-dock.at/

Senast redigerat 2013-11-22 15:16

Även om jag inte fått min än så skulle jag rekomendera MagBak

1. Borra hål och dra ut en snok till iPad.
2. Silikona fast iPad.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2013-11-22 15:09
Ursprungligen av johan_tanying:

Att bygga kortlivade pinaler (som ju elektroniska produkter är jämfört med hur länge ett hus står eller ens hur lång tid det går mellan omtapetseringar) in i en vägg skulle väl jag själv inte göra. En docka på en hylla skulle räcka långt. Men det är ju jag det. (Det måste ju inte vara en docka från Jarre där man behöver stege för att nå upp http://www.cnet.com.au/is-this-the-worlds-lar...

Den där OneTouchHome-sidan verkar minst sagt ofärdig - men kanske att du kan mejla och kolla om de skickar internationellt. Men man får kanske vara beredd på att bli blåst?

Annars - den här då? http://www.ipad-dock.at/

Tack för svaret.

Har varit och tittat på den sidan men tyvärr tycker jag den lösningen är riktigt ful.
Var slarvig i mitt första inlägg, jag behöver inte kunna ta ur paddan. Paddan
som sitter i väggen skall alltid sitta där. Då slipper jag alla möjliga och omöjliga
gångjärnslösningar som finns på dessa produkter. Vill alltså ha en helt slät ram.
Hoppas att jag var tydligare.

//The Cat

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2013-11-22 15:11
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det vore jättebra om du redovisar de länkar och förslag som du redan har förkastat, så slipper vi lägga tid på att tipsa om dem.

Slarvig som jag är har jag inte sparat dom.
Men jag ska lägga detta tips på minnet.

//The Cat

Dubbelhäftade tejp, typ spegeltejp och en vanlig kabel måste väl vara det lättaste. Sen är det bara att ha ett urtag i väggen, vad nu det är för material så är du hemma. Har man inte tummen mitt i handen så är det inte svårt att få till helt perfekt.

Ursprungligen av The Cat:

Hejsan. Första inlägget på detta forum.
Har letat som en galning på nätet efter en inbyggnadsram till min iPad Mini.
Det finns massa länkar och förslag, men inget som faller mig i smaken.
Det jag vill ha är en ram som monteras i vägg. Inte utanpå. Det närmaste
jag har hittat är denna.
Tyvärr hittar jag inga återförsäljare för denna. Inte heller några recensioner av företaget.

Hoppas att ni kan ge mig en massa förslag.

Tack o bock //The Cat

Tavelram från IKEA i passande storlek, ta bort glaset! dra fram el gör en insäkning i väggen sedan så är det klart!

1
Bevaka tråden