Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopia från iOS 5.11 till 7.x

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Är det någon som har koll på om det går att ta en säkerhetskopia (gjord idag) från en iPhone 4S (iOS 5.11) och och lägga in den på en iPhone 5S (iOS 7.x)?

Jag har försökt leta på Google efter svar men hittar tyvärr inget!

Tack på förhand!

Det ska gå bra.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-19 17:36
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det ska gå bra.

Nej hur ska det kunna gå?
Det innebär att dom som uppdaterade till iOS7 kan lätt återställa telefonen till ett tidigare iOS.

Ursprungligen av lappen71:

Nej hur ska det kunna gå?
Det innebär att dom som uppdaterade till iOS7 kan lätt återställa telefonen till ett tidigare iOS.

Jo, men visst går det. Det handlar om en backup med appar, data och inställningar. Operativsystemet ska inte röras.

Om ditt resonemang stämmer så skulle man aldrig kunna få med sig sina data till en ny telefon, om den gamla telefonen körde ett äldre operativsystem.

Den enda lilla tveksamheten här är att man "hoppar" två steg (från iOS 5, till iOS 7), men det ska nog gå bra ändå.

Ursprungligen av lappen71:

Nej hur ska det kunna gå?
Det innebär att dom som uppdaterade till iOS7 kan lätt återställa telefonen till ett tidigare iOS.

Det är bara användardata som ingår i backupen. OS:et ingår inte så ditt scenario stämmer inte.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-19 19:56
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo, men visst går det. Det handlar om en backup med appar, data och inställningar. Operativsystemet ska inte röras.

Om ditt resonemang stämmer så skulle man aldrig kunna få med sig sina data till en ny telefon, om den gamla telefonen körde ett äldre operativsystem.

Den enda lilla tveksamheten här är att man "hoppar" två steg (från iOS 5, till iOS 7), men det ska nog gå bra ändå.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är bara användardata som ingår i backupen. OS:et ingår inte så ditt scenario stämmer inte.

Jag tycker frågan är lätt att tolka fel för det går få det till att TS vill återgå till ett tidigare version av iOS.
Är det bara användardata går det naturligtvis.

Ursprungligen av lappen71:

Jag tycker frågan är lätt att tolka fel för det går få det till att TS vill återgå till ett tidigare version av iOS.
Är det bara användardata går det naturligtvis.

Han vill ta in sin backup från sin 4s och använda den för att få över sitt data till sin nya 5s. Helt normalt och inget konstigt utan exakt det sätt som Apple rekommenderar att du gör. Du är nog den enda som har tolkat det som han vill backa till ett OS som inte ens stödjer den telefonmodellen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-19 20:37
Ursprungligen av BlackSmp:

Han vill ta in sin backup från sin 4s och använda den för att få över sitt data till sin nya 5s. Helt normalt och inget konstigt utan exakt det sätt som Apple rekommenderar att du gör. Du är nog den enda som har tolkat det som han vill backa till ett OS som inte ens stödjer den telefonmodellen.

Det är tydligt att jag gjorde det och hade fel. Tycker du jag ska gå ner på knäna och be om ursäkt?

Senast redigerat 2013-11-19 20:48
Ursprungligen av lappen71:

Det är tydligt att jag gjorde det och hade fel. Tycker du jag ska gå ner på knäna och be om ursäkt?

Ja

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-20 05:00
Ursprungligen av BlackSmp:

Ja

Nej det får räcka med att jag erkände mitt misstag

Tack för alla svar! Ni verkar eniga om att det går i alla fall och då har jag fått svar på min fråga.

1
Bevaka tråden