Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Egna ringsignaler i iOS7

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu försökt efter alla konstens regler att få in en egen ringsignal i min Iphone4s med iOS 7.0.4.

Jag har följt olika "manualer" på nätet och inget fungerar. Tidigare fanns det en mapp som hette ringsignaler och
nu heter den signaler. Hur jag än gör så lyckas jag inte få någon fil att landa i denna mapp. Jag har omvandlat filen
från .m4a till .m4r vilket inte hjälper. Är det något annat förfarande som gäller i iOS7?

Jag använder detta: https://itunes.apple.com/se/app/ringsignaler-...

Den har instruktioner hur du skall göra.
Fungerar bra.
men lite onödigt krångligt, kan man tycka.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag har nu försökt efter alla konstens regler att få in en egen ringsignal i min Iphone4s med iOS 7.0.4.

Jag har följt olika "manualer" på nätet och inget fungerar. Tidigare fanns det en mapp som hette ringsignaler och
nu heter den signaler. Hur jag än gör så lyckas jag inte få någon fil att landa i denna mapp. Jag har omvandlat filen
från .m4a till .m4r vilket inte hjälper. Är det något annat förfarande som gäller i iOS7?

Du har inte för lång signal? De ska vara högst 30 sekunder om jag inte minns fel.

  • Medlem
  • Orust
  • 2013-11-16 17:52
Ursprungligen av RolexJocke:

Jag har nu försökt efter alla konstens regler att få in en egen ringsignal i min Iphone4s med iOS 7.0.4.

Jag har följt olika "manualer" på nätet och inget fungerar. Tidigare fanns det en mapp som hette ringsignaler och
nu heter den signaler. Hur jag än gör så lyckas jag inte få någon fil att landa i denna mapp. Jag har omvandlat filen
från .m4a till .m4r vilket inte hjälper. Är det något annat förfarande som gäller i iOS7?

Om du går till biblioteket signaler i iTunes, sen ”Lägg till i biblioteket” i Arkiv-menyn.
Leta upp din .m4r och lägg till.
Jag gjorde detta idag på min frus 4s med ios 7.0.4.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-16 17:59
Ursprungligen av RolexJocke:

Jag har nu försökt efter alla konstens regler att få in en egen ringsignal i min Iphone4s med iOS 7.0.4.

Jag har följt olika "manualer" på nätet och inget fungerar. Tidigare fanns det en mapp som hette ringsignaler och
nu heter den signaler. Hur jag än gör så lyckas jag inte få någon fil att landa i denna mapp. Jag har omvandlat filen
från .m4a till .m4r vilket inte hjälper. Är det något annat förfarande som gäller i iOS7?

Jag vet ju inte vad du har testat då du inte beskriver det men har du testat att i iTunes välja en låt och sätta start och stopp-tid på den som inte överstiger 30/40 sekunder och sedan omvandla den till en AAC-fil? Denna kastar du sedan till papperskorgen och därefter återläser du den till valfri plats, där du sedan ändrar filändelsen från .m4a till .m4r och därefter drar in den i iTunes.

Om du har gjort detta, menar du då att du inte ser den som just en ringsignal i iTunes?

Tackar och bugar, lägg till i bibliotek funkade. Tidigare kunde jag dra in de i biblioteket
men det verkar inte funka längre.

Ha en trevlig helg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-16 18:29
Ursprungligen av RolexJocke:

Tackar och bugar, lägg till i bibliotek funkade. Tidigare kunde jag dra in de i biblioteket
men det verkar inte funka längre.

Ha en trevlig helg.

Bra att det löste sig, trevlig helg på dig också

  • Medlem
  • Orust
  • 2013-11-16 19:37
Ursprungligen av RolexJocke:

Tackar och bugar, lägg till i bibliotek funkade. Tidigare kunde jag dra in de i biblioteket
men det verkar inte funka längre.

Ha en trevlig helg.

väl bekomme, en trevlig helg på dej med.

Om man saknar signaler då? Jag har sammanfattning , info, appar, musik, filmer, tvprogram, bilder, på denna iphone,

1
Bevaka tråden