Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem md omställningen av skärmen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-14 21:48

Min iPhone 4S ställer inte om sig när jag vänder på den. Den började plötsligt för några dagar sedan och jag lyckas inte göra något åt det. Jag har även uppdaterat operativ systemet men det har inte hjälp.
Är det någon som vet vad man kan göra?

Tacksam för alla förslag.
//Pancho

Ursprungligen av Pancho:

...jag lyckas inte göra något åt det...

Du nämner inte så mycket om vilka åtgärder du har provat. Har du kollat inställningen för riktningslåset?

Senast redigerat 2013-11-15 08:14
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-16 09:11
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du nämner inte så mycket om vilka åtgärder du har provat. Har du kollat inställningen för riktningslåset?

Hej.
Ja, det var det första jag försökte göra men jag hittar inte "riktningslåset" på inställningar. Jag har letat och letat men det finns ingenstans.
Det är märkligt.

Du har inte berättat vilken version du kör. Men jag chansar på att du kör iOS 7, och i så fall hittar du riktingslåset i den nya funktionen "Control center".

http://www.macworld.com/article/2048740/get-t...

Senast redigerat 2013-11-16 10:00
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-16 10:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du har inte berättat vilken version du kör. Men jag chansar på att du kör iOS 7, och i så fall hittar du riktingslåset i den nya funktionen "Control center".

http://www.macworld.com/article/2048740/get-t...

"Riktningslåset" finns inte där. Det är det som är problemet. Operativ systemet är mycket riktigt iOS 7.0.4.

På kontrollcenter finns det bara "åtkomst från låst skärm" och "åtkomst inom appar" med knapp för på och av för var och av dem, inget mer.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-16 10:55
Ursprungligen av Pancho:

"Riktningslåset" finns inte där. Det är det som är problemet. Operativ systemet är mycket riktigt iOS 7.0.4.

På kontrollcenter finns det bara "åtkomst från låst skärm" och "åtkomst inom appar" med knapp för på och av för var och av dem, inget mer.

Inte Kontrollcenter under inställningarna.
Utan på hemskärmen sveper du med fingret från botten och uppåt då kommer Kontrollcenter upp.
Där ska du ha inställningen för rotering.

När du gjort det tryck på hemknappen och powerknappen och ta en screenshot och lägg upp här så vi ser hur det ser ut.

Ursprungligen av Pancho:

På kontrollcenter finns det bara "åtkomst från låst skärm" och "åtkomst inom appar" med knapp för på och av för var och av dem, inget mer.

Jösses. Eftersom du uppenbarligen inte är bekant med det nya kontrollcentret, så fick du en länk till en alldeles utmärkt artikel i ämnet, och där det också finns en film som visar precis vad man kan göra i det nya kontrollcentret. Och du klickar inte ens på länken. :/

Senast redigerat 2013-11-16 12:28
1
Bevaka tråden