Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ihop 2st iPhones bilder till en iPad??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en fråga jag har.
I dagsläget har jag 2st telefoner, en iPhone 4 (jobb) och en 5 (privat) samt en iPad Air.
Jag undrar då om man kan koppla ihop dessa 2 telefoners bilder så att de uppdateras och går att visas som 2 olika album i iPaden?
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-14 19:30

Nej, jag förstår inte alls.

1) Synkar du in bilderna från datorn till dina enheter?
2) Vad har du för OS? Windows? OS X?

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag förstår inte alls.

1) Synkar du in bilderna från datorn till dina enheter?
2) Vad har du för OS? Windows? OS X?

Jag har en ny iPad. I den vill jag få in mina bilder som jag har på mina 2st telefoner.
Går detta?

Ursprungligen av Kinnamolle:

Jag har en ny iPad. I den vill jag få in mina bilder som jag har på mina 2st telefoner.
Går detta?

1. Kopplar in telefonerna till iTunes och för över till iPhoto eller motsvarande. Sedan kopplar du in iPaden till datorn och synkar in bilderna.

2. Använder bildströmmen, om du nu nöjer dig med att den är begränsad.

Ursprungligen av barbapappa_86:

1. Kopplar in telefonerna till iTunes och för över till iPhoto eller motsvarande. Sedan kopplar du in iPaden till datorn och synkar in bilderna.

2. Använder bildströmmen, om du nu nöjer dig med att den är begränsad.

Jag skulle definitivt använda mig av bildströmmen. Den praktiska begränsningen är ju endast att den bara visar de senaste 999 bilderna (och den lägger väl iofs bara till de bilder som är tagna den senaste månaden)

Det är så som jag kör för att hålla bilderna mellan mina telefon och min ipad synkad (åt bägge hållen)

Glömde en sak.

Dropbox.

Dropbox kan synka bilderna tagen på enheterna automagiskt.

1
Bevaka tråden