Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch ID i iTunes, vad gör jag för fel?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-11-08 22:18

Är det någon som fått Touch ID att fungera i iTunes? Under inställningarna står det att Touchen ska kunna verifiera köp i iTunes Store. Men när jag klickar på "Köp" så reagerar inte telefonen när jag lägger tummen på hemknappen.
Är problemet SBS-relaterat? Hur är det tänkt att funka egentligen? Nu vill telefonen att jag ska ange mitt iTunes-lösenord.

Ursprungligen av Dalle:

Är det någon som fått Touch ID att fungera i iTunes? Under inställningarna står det att Touchen ska kunna verifiera köp i iTunes Store. Men när jag klickar på "Köp" så reagerar inte telefonen när jag lägger tummen på hemknappen.
Är problemet SBS-relaterat? Hur är det tänkt att funka egentligen? Nu vill telefonen att jag ska ange mitt iTunes-lösenord.

Gå tillbaka till inställningar och Touch-Id. Slå av och på inställningen "iTunes och App Store". Jag har fått göra det några gånger. Det kanske fixar det för dig.

Det verkar också vara så att första gången efter en omstart så måste du ange ditt lösenord för inköp på samma sätt som du måste ange lösenkoden när du låser upp telefonen första gången.

  • Medlem
  • 2013-11-08 22:44
Ursprungligen av BlackSmp:

Det verkar också vara så att första gången efter en omstart så måste du ange ditt lösenord för inköp på samma sätt som du måste ange lösenkoden när du låser upp telefonen första gången.

Så är det nog. Man måste ange lösenordet första gången. Sen gick det bra att använda Touchen. Tack för det.

1
Bevaka tråden