Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna flikar i Safari från gammal iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte i dagarna en iPhone 5s. Ställde in den med samma iCloudkonto som min gamla iPhone. Jag stängde av "hitta min iphone" till min gamla iPhone 5 och raderade telefonen till fabriksinställningar.

När jag öppnar Safari i min nya 5s, iPad och iMac så ligger de fönster jag hade uppe i Safari på min gamla iPhone 5 kvar. Hur i all världen får jag bort de gamla flikarna från min iPhone 5 i min 5s och övriga enheter?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-07 13:31

Klicka på krysset på fliken...? Men jag antar att jag inte förstår din undran

Ursprungligen av kenjon:

Klicka på krysset på fliken...? Men jag antar att jag inte förstår din undran

Han menar flikarna på "remote" enheter , de har inget kryss.

Jag tror att enheten försvinner efter en stund men vet faktiskt inte. Jag har inte flikarna från min gamla telefon kvar (och har gjort samma process som TS)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-07 13:38

Måste man inte också ta bort enheten från Hitta min iPhone på www.icloud.com också?

Ursprungligen av lappen71:

Måste man inte också ta bort enheten från Hitta min iPhone på www.icloud.com också?

Enheten dyker inte upp under iCloud längre och den är inte heller sökbar där eftersom jag stängde av Hitta min iPhone innan jag sålde och raderade den.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-11-07 16:56

Det är väl klart att de finns kvar som flikar från en annan enhet – du har ju inte tagit bort dem från den gamla enheten.

Info om iCloud-flikar:

Citat:

Leder inget av stegen ovan till att problemet åtgärdas, förösk att stänga av iCloud-flikar och sedan slå på dem igen:
Avsluta Safari om det är öppet.
Dubbelklicka på hemknappen. Dina öppna program visas på en rad längst ned på skärmen.
Sök efter Safari-symbolen. Tryck på och håll med symbolen tills symbolerna för dina öppna program börjar skaka.
Tryck på den röda cirkeln på Safari-symbolens övre vänstra hörn. Symbolen försvinner från listan.
Återgå till normal funktion genom att trycka en gång till på hemknappen.
Tryck på Inställningar och sedan på iCloud.
Tryck på Safari för att stänga det. Tryck antingen på Behåll eller Radera från min iPhone när du tillfrågas om du vill ta bort synkroniserade data.
Tryck på hemknappen för att avsluta Inställningar och vänta i omkring en minut.
Tryck på Inställningar och sedan på iCloud.
Tryck på Safari för att aktivera det.
Tryck på hemknappen.
Öppna Safari och se om problemet har avhjälpts.
Stäng av och starta om din iPhone. Det kan låta simpelt, men det initierar nätverket och inställningarna på nytt och kan ofta åtgärda problem.

Obs! De öppna flikarna i Safari på den använda enheten som stöds visas inte i samlingen iCloud-flikar på den enheten. De visas dock på dina övriga enheter som stöds.

Ta bort flikar från fliklistan

Ta bort en flik från listan med iCloud-flikar genom att stänga den fliken i Safari på den Mac som du använt för att komma till den webbplatsen. Fliken tas inte bort från listan om du avslutar Safari, ställer Mac-datorn i viloläge eller stänger av den. Har du inte längre har tillgång till enheten som du använde för att komma till den fliken, rensas fliken automatiskt från listan efter sju dagar om den inte uppdateras.

Ursprungligen av reboot81:

Det är väl klart att de finns kvar som flikar från en annan enhet – du har ju inte tagit bort dem från den gamla enheten.

Info om iCloud-flikar:

Tack! Då är det bara till att vänta sju dagar. Trodde det skulle försvinna automatiskt när man raderade telefonen.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2013-11-08 12:55

Om du inte vill vänta i 7 dagar är det bara att döpa den nya enheten till samma namn som den gamla och öppna Safari så nollställs iCloud flikarna.

1
Bevaka tråden