Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sätta prioritering för nätverk, nätverksordning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Om man har två nätverk där ett har en svagare anslutning än det andra och man vill ändra prioriteringen så telefonen går till nätverk 2 istället för 1, utan att byta namn på nätverken, hur gör man då? Googlade på detta utan svar, måste väl vara fler än jag som har problem med detta?

Varför har du två nätverk?

Finns ingen sådan funktion i iOS vad jag känner till iaf.
Du kan göra det med iPhone Configuration Utility verkar det som, http://nootrix.com/2012/01/prioritize-wifi-on...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-11-03 16:18

Det är väll bara att gå in inställningar och välja att iOS ska "glömma nätverket" som har dålig anslutning. Så kommer den automatiskt att ansluta till det andra som ligger i minnet.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Varför har du två nätverk?

Ursprungligen av keptang:

Finns ingen sådan funktion i iOS vad jag känner till iaf.
Du kan göra det med iPhone Configuration Utility verkar det som, http://nootrix.com/2012/01/prioritize-wifi-on...

Ursprungligen av Kajan:

Det är väll bara att gå in inställningar och välja att iOS ska "glömma nätverket" som har dålig anslutning. Så kommer den automatiskt att ansluta till det andra som ligger i minnet.

Nätverket når inte hela vägen i huset från routern till andra änden på andra våningen av huset (nej bor inte i ett chateu utan ett redigt byggt radhus från -61! ) tänkte löst det med två routers och det funkar klockrent, det är bara det att telefonen och iPaden vill hoppa till det ena nätverket före det andra eftersom iOS går i bokstavsordning vid prioritering av nätverk, jag kan inte ändra namnen på nätverken dock, så frågan är hur jag får mina iOSenheter att tänka om? Länken verkar inte fungera som du skickade keptang :s

Ursprungligen av Wormstar7:

Nätverket når inte hela vägen i huset från routern till andra änden på andra våningen av huset (nej bor inte i ett chateu utan ett redigt byggt radhus från -61! ) tänkte löst det med två routers och det funkar klockrent, det är bara det att telefonen och iPaden vill hoppa till det ena nätverket före det andra eftersom iOS går i bokstavsordning vid prioritering av nätverk, jag kan inte ändra namnen på nätverken dock, så frågan är hur jag får mina iOSenheter att tänka om? Länken verkar inte fungera som du skickade keptang :s

Märkligt, länken funkade då, nu har man flyttat på sidan, http://nootrix.com/?p=212 .

Ursprungligen av Wormstar7:

Nätverket når inte hela vägen i huset från routern till andra änden på andra våningen av huset (nej bor inte i ett chateu utan ett redigt byggt radhus från -61! ) tänkte löst det med två routers och det funkar klockrent, det är bara det att telefonen och iPaden vill hoppa till det ena nätverket före det andra eftersom iOS går i bokstavsordning vid prioritering av nätverk, jag kan inte ändra namnen på nätverken dock, så frågan är hur jag får mina iOSenheter att tänka om? Länken verkar inte fungera som du skickade keptang :s

Är det inte lättare att sammanlänka dom två nätverken? Vanligtvis är det så man löser denna typen av problematik.

1
Bevaka tråden