Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta skal/display på iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-11-02 14:29

Funderade på att byta lite repig display på min 4S. Hittade en massa varianter. Men iPhone original har väl ett gorilla glas eller vad det kallas. Om men köper ett tredjeplats billigt kitt som detta på t.e.x. Ebay Blir inte det repigt första dagen då? Verkar inte vara allt för svårt att byta iaf.

Original kostar 2000kr på Ifon i storstäderna. Att hitta original på ebay skulle jag inte pröva.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-11-02 15:05

2.000 är mer än vad telefonen kostar! Och att jag tyckte det var kul med alla färger Någon borde ju ha testat liknande?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-02 16:34

Jag köpte ett komplett "kina-kit" med lcd, digitizer, skal och baksida på ebay för $50 i våras till min iphone4. Jag passade även på att byta batteriet när jag ändå hade isär telefonen så det blev $60 totalt plus $20 i frakt. För att skoja till det lite köpte jag ett rött skal Grejerna håller helt OK kvalitet, ska jag klaga på något är det att ljusstyrkan kändes lite svagare, glaset inte riktigt lika gediget och att telefonen blev mer känslig för om jag hade fuktiga fingrar. Jag har haft grejerna monterade sen april och fram till att jag köpte en 5S för någon vecka sedan, använt telefonen dagligen utan skal och inte lyckats repa den så rent skit är det ju inte i alla fall.

Följer man guiden på iFixit så är det inte svårt att byta men det gäller att hålla tungan rätt i mun för det är många små skruvar och kontakter. Se till att ha gott om tid, rätt mejslar och bra belysning. I princip måste man montera isär hela telefonen eftersom skärmen ligger "underst" i konstruktionen.

Se till att du köper en skärm som är färdigmonterad, dvs digitizer, skärm och glas ska sitta ihop. Det är i princip omöjligt för en lekman att sära på lcd och digitizer...

Jag handlade dessa prylar:

http://www.ebay.com/itm/Red-LCD-Touch-Screen-...

http://www.ebay.com/itm/GSM-CDMA-Compatible-R...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-11-02 16:53

Kul. Bra idé att köpa batteri när man ändå håller på. Måste man verkligen bryta sänder originalskärmen när man byter? Jag har just beställt dessa när jag ska fixa med småprylar (älskar den sajten)

Såg att du köpte från USA. Bättre o köpa från UK så slipper man ev. tull

  • Medlem
  • International user
  • 2013-11-02 20:05
Ursprungligen av Matsaki:

Kul. Bra idé att köpa batteri när man ändå håller på. Måste man verkligen bryta sänder originalskärmen när man byter? Jag har just beställt dessa när jag ska fixa med småprylar (älskar den sajten)

Såg att du köpte från USA. Bättre o köpa från UK så slipper man ev. tull

Du behöver inte bryta sönder originalskärmen. Min var iofs redan trasig men den var inte i värre skick efter att jag tagit lös den iaf Jag hittade inget till vettigt pris från UK och risken för att åka på tull + moms på sådana småsummor är ganska låg. Jag klarade mig iaf.

1
Bevaka tråden