Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Från iPhone 5 till 5S

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej! Jag sitter idag på en iPhone 5 med abonnemang ytterligare nio månader men är lite sugen på att uppgradera mig till en 5s:a. Jag tänkte höra med er som redan har fått eran iPhone 5s och tidigare hade en iPhone 5. Är den så pass mycket bättre att det är värt en uppgradering? Vad gillar ni bäst med iPhone 5s som ni inte får i iPhone 5?

Galet att man med nio månader kvar på abonnemanget och student kan sitta och fundera på en uppgradering, men det är något med fruktföretaget...

Ursprungligen av koffas:

Hej! Jag sitter idag på en iPhone 5 med abonnemang ytterligare nio månader men är lite sugen på att uppgradera mig till en 5s:a. Jag tänkte höra med er som redan har fått eran iPhone 5s och tidigare hade en iPhone 5. Är den så pass mycket bättre att det är värt en uppgradering? Vad gillar ni bäst med iPhone 5s som ni inte får i iPhone 5?

Galet att man med nio månader kvar på abonnemanget och student kan sitta och fundera på en uppgradering, men det är något med fruktföretaget...

Som jag sagt dussintalet gånger förut; det finns 2 typer av hårdvara - den senaste och utdaterad. Du får bra betalt för din gamla. Min 5:a 64 GB svart var utan tvekan det mest misshandlade exemplaret jag någonsin sett och det fick jag 3500:- för. Det är bara att handla.

Ursprungligen av pmarriott:

Som jag sagt dussintalet gånger förut; det finns 2 typer av hårdvara - den senaste och utdaterad. Du får bra betalt för din gamla. Min 5:a 64 GB svart var utan tvekan det mest misshandlade exemplaret jag någonsin sett och det fick jag 3500:- för. Det är bara att handla.

Var det värt det? Är uppgraderingen värt det? Fick du så mycket extra funktioner osv så du tyckte att det var värt dem extra kronorna?

Ursprungligen av koffas:

Var det värt det? Är uppgraderingen värt det? Fick du så mycket extra funktioner osv så du tyckte att det var värt dem extra kronorna?

Jag tror inte att du har läst @pmarriott inlägg i forumen

Då skulle du inte ställa den där frågan ?

Lite mer seriöst: Det beror alldeles på vad du värderar för något. Ingen kan svara åt dig.

Snabbheten i kameran är uppenbar, liksom diverse kameraförbättringar. Slo-Mo video kan vara värdefullt i rätt tillfälle och bara en jobbig överdrift i andra men helt klart intressant.

Touch Id: det beror på hur mycket säkerhet du vill ha. Det är i alla fall inte jobbigt att ha en låskod längre.

Jag fick 3900 för min fina 16GB i helgen. Kunde fått mer, men gillar snabba smidiga affärer.
Skulle vilja säga nja som svar. Skillnaderna är inte så stora i dagsläget.
Men, jag anser att det är värt de tusenlapparna per år det kostar att köpa den nyaste och sälja den gamla för så bra pengar som möjligt.
Som fattig student: nej!
Som uttråkad ingenjör (moi): jajjemen!

Tack för svaren. Jag tror jag avvaktar till iPhone 6! 

Ursprungligen av koffas:

Tack för svaren. Jag tror jag avvaktar till iPhone 6! 

Jag gick visserligen från en iPhone 4S till iPhone 5S men jag vart riktigt nöjd! Helst hade jag haft en guldvariant och står faktiskt kvar i kön för en sådan på Mobilizera. Ni som har en iPhone 5S, vilka färger har ni och storlek? Jag fick ett sånt ha-begär att jag tog den som fanns tillgänglig - 16 GB i grått/metallic.

Ursprungligen av Mactastic:

Jag fick 3900 för min fina 16GB i helgen. Kunde fått mer, men gillar snabba smidiga affärer.
Skulle vilja säga nja som svar. Skillnaderna är inte så stora i dagsläget.
Men, jag anser att det är värt de tusenlapparna per år det kostar att köpa den nyaste och sälja den gamla för så bra pengar som möjligt.
Som fattig student: nej!
Som uttråkad ingenjör (moi): jajjemen!

Så är det?

Borde kanske lägga ut min 16GB för en affär. Men jag är så dålig på sådant?

Ursprungligen av koffas:

Hej! Jag sitter idag på en iPhone 5 med abonnemang ytterligare nio månader men är lite sugen på att uppgradera mig till en 5s:a. Jag tänkte höra med er som redan har fått eran iPhone 5s och tidigare hade en iPhone 5. Är den så pass mycket bättre att det är värt en uppgradering? Vad gillar ni bäst med iPhone 5s som ni inte får i iPhone 5?

Galet att man med nio månader kvar på abonnemanget och student kan sitta och fundera på en uppgradering, men det är något med fruktföretaget...

Om ett par tre dagar kan jag ge dig mitt svar. Då bör jag fått hem min beställda 5 S från Telia.
Därefter lägger jag ut min olåsta iPhone 5 till försäljning. Om inte annat kan du få en hint om vad den är värd - om du trots allt genomför ett byte. iPhone 5 har jag varit/är mycket nöjd med. Den nya blir min 7:e iPhone - så förmodligen är det så många modeller som funnits genom åren.

Ursprungligen av Zophie:

Jag gick visserligen från en iPhone 4S till iPhone 5S men jag vart riktigt nöjd! Helst hade jag haft en guldvariant och står faktiskt kvar i kön för en sådan på Mobilizera. Ni som har en iPhone 5S, vilka färger har ni och storlek? Jag fick ett sånt ha-begär att jag tog den som fanns tillgänglig - 16 GB i grått/metallic.

Guld blev det i mitt fall. Om inte annat för att det är en helt ny färg. Min nuvarande iPhone 5 är svart.

Tack för denna tråden... 5S beställd och en olåst iPhone 5 64GB till salu...

Någon som har koll på om Apple Store på Emporia har telefoner på lager? Orka vänta 2-3 veckor...

Jag tyckte det var värt varenda spänn att uppdatera. Kameran i 5s är helt underbar. Älskar att filma döttrarna i slow motion när de leker. Burst mode är perfekt. Och om jag inte missuppfattat har 5s till skillnad från 5:an bildstabilisering. Tyckte det blev mycket mjukare när jag filmade äldsta dotterns fotboll förra helgen.
För att inte tala om 4G som funkar! Snabb som attan är den! Nu ska jag bara ha fatt på en iPad Air 128 GB på fredag.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-29 12:51

Jag har också bytt upp mig från 5 till 5s, och även jag är helnöjd. Det var främst för kameran och 4G jag bytte, men Touch ID gör mer skillnad än jag trodde. Grymt nice!

Ursprungligen av pmarriott:

Jag tyckte det var värt varenda spänn att uppdatera. Kameran i 5s är helt underbar. Älskar att filma döttrarna i slow motion när de leker. Burst mode är perfekt. Och om jag inte missuppfattat har 5s till skillnad från 5:an bildstabilisering. Tyckte det blev mycket mjukare när jag filmade äldsta dotterns fotboll förra helgen.
För att inte tala om 4G som funkar! Snabb som attan är den! Nu ska jag bara ha fatt på en iPad Air 128 GB på fredag.

Håller med om kameran. Det enda som jag är lite tveksam till är att den är för bra i mörker så den väntar lite för mycket med att slå på blixten.

Och på fredag ska jag bila ner till Stockholm för att åka till Täby... (Egentligen ska vi hälsa på min grabb som studerar på KTH men... )

Ursprungligen av BlackSmp:

Håller med om kameran. Det enda som jag är lite tveksam till är att den är för bra i mörker så den väntar lite för mycket med att slå på blixten.

Och på fredag ska jag bila ner till Stockholm för att åka till Täby... (Egentligen ska vi hälsa på min grabb som studerar på KTH men... )

Och jag kör direkt från dagislämningen till Emporia i Malmö och ser om jag kan lägga vantarna på en 128 GB iPad Air.

Jag kommer också att häcka på Emporia på fredag...

Ursprungligen av Capeman:

Jag kommer också att häcka på Emporia på fredag...

Då ses vi kanske där!

Ursprungligen av pmarriott:

Då ses vi kanske där!

Skicka PM om du har lust att ses!

Ursprungligen av pmarriott:

Då ses vi kanske där!

Ursprungligen av Capeman:

Skicka PM om du har lust att ses!

Kan ni sluta nu? Jag har tillräckligt med prylar...

Join us!

Ursprungligen av Capeman:

Join us!

Jag måste bestämma mig för en Air eller mini retina först. Åker jag dit på fredag så blir det en Air men väntar jag så vete tusan.

Jag har nu beställt en iPhone 5s från Tele2. Tele2 har en rätt schysst grej, testa två veckor gratis och det är precis vad jag vill göra. Så känner jag att uppgraderingen inte är tillräckligt stor så skickar jag tillbaka den och slipper då betala någonting. Som det är nu har jag bestämt mig för att skicka tillbaka den efter två veckor. Men blir jag väldigt förälskad i t.ex. Touch ID så kommer det nog vara svårt att skicka tillbaka.

Men i grund och botten så skapas min nyfikenhet av att jag vill testa telefonen och nu har jag möjlighet att göra det gratis i två veckor. Win win

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-06 15:15

Tänk bara på att när du går tillbaka till din iPhone 5, det är då du märker skillnaden

Haha

Undrar hur Tele2 går tillväga för att lösa dessa "provtelefoner". Det måste finnas en del folk som lämnar tillbaka. Vad händer med dessa telefoner? Blir de "stulna" på vägen till Tele2? Säljs dessa till rabatterade priser? Skickas dem ut till andra kunder?

Ursprungligen av grenhall:

Undrar hur Tele2 går tillväga för att lösa dessa "provtelefoner". Det måste finnas en del folk som lämnar tillbaka. Vad händer med dessa telefoner? Blir de "stulna" på vägen till Tele2? Säljs dessa till rabatterade priser? Skickas dem ut till andra kunder?

Samma ställe/land som Mediamarkt när dom kör sina inbyteskanpanjer på iPhone kanske.......

Ursprungligen av adress@mac:

Samma ställe/land som Mediamarkt när dom kör sina inbyteskanpanjer på iPhone kanske.......

Det tvivlar jag på. Det är en viss skillnad att få in en 2 veckor gammal iPhone 5S och en 3 år gammal iPad/iPhone.

Ursprungligen av grenhall:

Det tvivlar jag på. Det är en viss skillnad att få in en 2 veckor gammal iPhone 5S och en 3 år gammal iPad/iPhone.

Vad var ditt svar på frågan då ? Eller förslag kanske man skall säga. I annat fall går dom väl i retur till Apple - vilket jag också har svårt att tro.

Ursprungligen av koffas:

Jag har nu beställt en iPhone 5s från Tele2. Tele2 har en rätt schysst grej, testa två veckor gratis och det är precis vad jag vill göra. Så känner jag att uppgraderingen inte är tillräckligt stor så skickar jag tillbaka den och slipper då betala någonting. Som det är nu har jag bestämt mig för att skicka tillbaka den efter två veckor. Men blir jag väldigt förälskad i t.ex. Touch ID så kommer det nog vara svårt att skicka tillbaka.

Men i grund och botten så skapas min nyfikenhet av att jag vill testa telefonen och nu har jag möjlighet att göra det gratis i två veckor. Win win

Jag passade på att prova en Nokia Lumia 1020 via Tele2s erbjudand. Redan efter 4 dagar gav jag upp, eftersom allt är så djävla lökigt i det operativsystemet (kamera och mobil var det väl inget större fel på).

Nu är det drygt 3 veckor sedan jag lämnade tillbaka telefonen och jag har ännu inte sett några pengar på kontot (köpte den cash)...

Bevaka tråden