Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt batteri - Internet

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iphone 4, som drar både mycket internet och batteri.
När jag knäpper av internet samt wifi så är batteriet jätte bra. Men när de är på så drar de massor!
Har provat med de mesta men kan inte förstå vad de är..

Mycket tacksam för hjälp!
Med vänlig hälsning // Anna

Hur mycket är mycket?

Kika på tipsen i länken här, http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Ursprungligen av keptang:

Hur mycket är mycket?

Kika på tipsen i länken här, http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Har jag internet på under dagen så får jag ladda tre gånger till 100 %.

Med internet, menar du mobildata eller endast 3g?

Både internet - Wifi samt Operatören - 3g
Måste stänga av båda för att det ska vara batteri kvar.

Prova tipsen jag länkade till i inlägg #2.
Beter det sig fortfarande likadant så är det fel på batteriet/telefonen.

Väldigt skumt problem. Kör du senaste programvaran (iOS7) eller något tidigare och när började du först uppleva att batteriet tog slut så här snabbt? Du kan börja med att återställa dina nätverksinställningar under Inställningar>Allmänt>Nollställ>Nollställ nätverksinställningar. Om inte det hjälper får du se till att ha en backup och sedan återställa telefonen helt.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Väldigt skumt problem. Kör du senaste programvaran (iOS7) eller något tidigare och när började du först uppleva att batteriet tog slut så här snabbt? Du kan börja med att återställa dina nätverksinställningar under Inställningar>Allmänt>Nollställ>Nollställ nätverksinställningar. Om inte det hjälper får du se till att ha en backup och sedan återställa telefonen helt.

Har varit så här i lite drygt en vecka.. Börja innan jag uppdataera till ios7. GJorde den uppdateringen för jag trodde de skulle bli bättre.
Men om jag återställer nätverksinställningarna kommer nått försvinna då? Eller vad händer liksom?
Jag tänker när man återställer då försvinner ju allt och så får man synkronisera så kommer de in igen. Om jag nu återställer nätverk.. Måste jag lägga in på nytt då eller fortsätter man bara som vanligt?
Med backup menar du en säkerhetskopia av telefonen?

Ursprungligen av AnnaJonsson:

Har varit så här i lite drygt en vecka.. Börja innan jag uppdataera till ios7. GJorde den uppdateringen för jag trodde de skulle bli bättre.
Men om jag återställer nätverksinställningarna kommer nått försvinna då? Eller vad händer liksom?
Jag tänker när man återställer då försvinner ju allt och så får man synkronisera så kommer de in igen. Om jag nu återställer nätverk.. Måste jag lägga in på nytt då eller fortsätter man bara som vanligt?
Med backup menar du en säkerhetskopia av telefonen?

När du återställer nätverksinställningarna så tappar din telefon de nätverk den har lösenord sparade på.

Backup = säkerhetskopia. Korrekt.

Testa åtgärderna som du finner i tråden som keptang länkade till i inlägg #2.

Senast redigerat 2013-10-15 19:54
Ursprungligen av barbapappa_86:

När du återställer nätverksinställningarna så tappar din telefon de nätverk den har lösenord sparade på.

Backup = säkerhetskopia. Korrekt.

Testa åtgärderna som du finner i tråden som keptang länkade till i inlägg #1.

Okej tack!

Har provat.. Nr. 1. 3 och 4 än så länge iaf..

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-15 20:22

Vi har tre Iphone i hushållet. 2 st iPhone 5 (frugan och sonen) och 1 st iPhone 4. Alla enheter är uppdaterade till IOS7 och det mesta är avstängt på dem som tex push för mail eller GPS för appar som inte behöver det. Båda iPhone 5 klarar knappt åtta timmar i 3G-nätet och fyran fem timmar+. Jag har återställt 4:an och den ena 5:an som nya enheter men ingen som helst skillnad i batteritid. Vet inte vad felet kan vara. Vad gör man?

Då kanske de inte bara är min då.. "/
men på min tog 0,5gb internet slut på 8 dagar och de brukar i vanliga fall räcka.. "/

Om du går in i Inställningar->Mobilnät kan du se hur mycket mobildata varje app har dragit.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-15 21:45

För mej var det autouppdateringar av appar som drog mycket.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-15 22:45
Ursprungligen av kenjon:

För mej var det autouppdateringar av appar som drog mycket.

Skall testa att stänga av det. Hade ingen tanke på att det kunde vara orsaken.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-18 17:34

Stänga av autouppdateringar gav ingen som helst effekt på några telefoner. Nu efteråt testade jag att stänga av 3G på min 4:a och jag har fortfarande 15% batteri kvar efter två dagars användning. Lite skillnad på 5-6 timmar till två dagar. vad kan vara galet då? Är det min leverantör som har för pissigt 3G då eller?

Ursprungligen av onnyt:

Stänga av autouppdateringar gav ingen som helst effekt på några telefoner. Nu efteråt testade jag att stänga av 3G på min 4:a och jag har fortfarande 15% batteri kvar efter två dagars användning. Lite skillnad på 5-6 timmar till två dagar. vad kan vara galet då? Är det min leverantör som har för pissigt 3G då eller?

Har du kommit på felet?
när jag också stänger av internet alltså 3G då har jag också massa batteri kvar.. Undrar va vi har för fel?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2013-10-22 07:32
Ursprungligen av AnnaJonsson:

Har du kommit på felet?
när jag också stänger av internet alltså 3G då har jag också massa batteri kvar.. Undrar va vi har för fel?

Ingen susning egentligen men en kvalificerad gissning i mitt fall är att min leverantör Globe har för dålig täckning.

Att stänga av 3G förvandlar i princip din iPhone till en Ericsson T68i, som jag hade en gång i tiden. Den laddade jag en gång per vecka. Drar radikalt mycket mindre. Det är naturligt. 3G drar ström. Dålig 3G-täckning drar enormt mycket ström. Och man kan inte alltid lita på hur många täckningspluppar skärmen visar, det kan vara dålig 3G ändå. Du kan vara nära masten och ha bra signal, men just den masten kan vara väldigt belastad på data och därmed får anslutna telefoner jobba hårdare för att prata med internet.

1
Bevaka tråden