Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Butiker som kör nattöppet inför premiären av iPhone 5 C/S

Tråden skapades och har fått 135 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Meddelande från Telia idag angående 25 oktober.
" Sedan vi började sälja iPhone i Sverige 2008 har en höjdpunkt varit de årliga köerna vid våra nattöppna butiker. Detta år är inget undantag! Från klockan 19 den 24 oktober till ett par timmar in på det nya dygnet kommer vi att göra lite extra för att din kövistelse ska bli så trivsam som möjligt. Varmt välkommen!

Förväntningarna inför säljstarten av iPhone 5c och iPhone 5s är höga. Många vill vara säkra på att ha en ny iPhone i sin hand redan första dagen. Därför har vi nöjet att även i år hålla nattöppet i några butiker. Detta år kommer det vara våra tre största butiker i landet som håller nattöppet:

Stockholm, Kungsgatan 36
Göteborg, Kungsportsplatsen 2
Malmö, Södra Förstadsgatan 7
Specialerbjudande för dig som köar: 12 månader Spotify på köpet!
Bara för dig som köar för att köpa din nya iPhone i någon av de nattöppna butikerna har vi tagit fram ett specialerbjudande. Alla som tecknar privatabonnemang på 24 månader vid köp av iPhone får ett helt års Spotify på köpet, värde 1188 kr. Erbjudandet gäller privatkunder och endast vid köp på plats under nattöppettiden.

Telia.se – för dig som inte har möjlighet att köa vid butikerna
Om du inte har möjlighet att köa vid någon av våra nattöppna butiker den 24 oktober så kan du istället köpa din nya iPhone på telia.se från kl 00.01 den 25 oktober. Eller så är du välkommen till någon av våra andra 80+ butiker i landet som öppnar som vanligt den 25 oktober. Alla våra butiker kommer att ha ett begränsat lager av både iPhone 5c och iPhone 5s när de öppnar den 25 oktober. Hitta närmaste butik via www.telia.se/butiker. "

Senast redigerat 2013-10-22 13:44

Är det fortfarande någon som har Telia som leverantör ?

Ja, jag har fortfarande Telia. Den täckningen jag haft sen "dag 1" (någon gång 1996) har jag alltid varit nöjd med. Just nu har jag Telia Komplett på totalt 4 telefoner. 1 abonnemang på 4 lurar, alltså. Jag är nöjd med deras tjänster

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-10-18 17:30
Ursprungligen av MalcomX:

Är det fortfarande någon som har Telia som leverantör ?

Japp

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-18 17:33

Varför bara nattöppet i Sthlm, GBG och Malmö? Varför inte Uppsala!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-10-18 17:39
Ursprungligen av ipodfan:

Varför bara nattöppet i Sthlm, GBG och Malmö? Varför inte Uppsala!!

Uppsala ligger nästgårds med Stockholm. Sätt på dig varma kläder och ta tåget.

Ursprungligen av MalcomX:

Är det fortfarande någon som har Telia som leverantör ?

Med tanke på att det är en telefon och tala i den är fortfarande det primära jag gör så väljer jag Telia för att de har bäst täckning där jag befinner mig.

Om det " råkar" vara så att Telia ensamt kör nattöppet och dessutom kan leverera - är det nog många som har Telia nästa helg.......

Ursprungligen av adress@mac:

Om det " råkar" vara så att Telia ensamt kör nattöppet och dessutom kan leverera - är det nog många som har Telia nästa helg.......

Den chansen är nog väldigt liten att folk skulle byta operatör bara för att någon har nattöppet, det är inte 2008 längre.

Ursprungligen av Anderlind:

Den chansen är nog väldigt liten att folk skulle byta operatör bara för att någon har nattöppet, det är inte 2008 längre.

Kanske det. Men trycket på iPhone 5 S i första hand - är nog större 2013 än det var på iPhone 2008. Kan man stå och köa i kanske 1 dygn - eller i alla fall många timmar - kan man nog byta leverantör också. Telia kommer inte att släppa några utan sitt abonnemang eller låsta till deras kontantkort. Vi får se.....

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-10-18 21:31
Ursprungligen av MalcomX:

Är det fortfarande någon som har Telia som leverantör ?

Självklart! Eftersom det är de enda som har någorlunda täckning i norra Sverige.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-18 23:00
Ursprungligen av MalcomX:

Är det fortfarande någon som har Telia som leverantör ?

Jag också.

Fungerar ypperligt.

Ursprungligen av sickan_25:

Ja, jag har fortfarande Telia. Den täckningen jag haft sen "dag 1" (någon gång 1996) har jag alltid varit nöjd med. Just nu har jag Telia Komplett på totalt 4 telefoner. 1 abonnemang på 4 lurar, alltså. Jag är nöjd med deras tjänster

Vet du vad du skulle ha betalat hos tex 3 med samma täckning ?
Jag har full täckning med 3 i hela södra sverige ( upp till dalarna har jag testat ) och betalar hälften av vad som står på deras hemsida som "trogen kund"

Ursprungligen av joakimo:

Japp

lider med dig

Ursprungligen av Borttaget:

Med tanke på att det är en telefon och tala i den är fortfarande det primära jag gör så väljer jag Telia för att de har bäst täckning där jag befinner mig.

Har du provat något annat ?

Senast redigerat 2018-07-23 09:51
Ursprungligen av gunek:

Självklart! Eftersom det är de enda som har någorlunda täckning i norra Sverige.

Där har du fel !

Ursprungligen av MalcomX:

Har du provat något annat ?

Rumskamraten har telenor och på min ipad provar jag just nu sedan några veckor tillbaka operatören 3.

Ja, jag provar annat

Ursprungligen av zinned:

Jag också.

Fungerar ypperligt.

Men du betalar det dubbla emot vad jag betalar och jag har bättre täckning än vad du har

Ursprungligen av Borttaget:

Rumskamraten har telenor och på min ipad provar jag just nu sedan några veckor tillbaka operatören 3.

Ja, jag provar annat

Bra, då är du inte helt blåst på pengarna
Men tänk på att mobil och bredband är två vitt skilda saker när det gäller vissa operatörer

Senast redigerat 2018-07-23 09:51
Ursprungligen av MalcomX:

Där har du fel !

Du hade testat med 3 till dalarna ungefär? Hur kan du då yttra dig om det om du inte ens varit i norra Sverige? Mig veterligen ligger väl inte t.ex. Umeå, Luleå ,Haparanda, Jokkmokk eller andra nordliga orter i södra Sverige som dalarna...

Ursprungligen av MalcomX:

Bra, då är du inte helt blåst på pengarna
Men tänk på att mobil och bredband är två vitt skilda saker när det gäller vissa operatörer

Oberoende data eller tele så är ju signalstyrkan densamma.
Och i operatören 3s fall det mest värdelösa jag varit med om.

De har inte bättrat sig på de 10 år jag i omgångar prövat dem.

Om någon undrar, så betalar jag 220 kr och ringer hur mycket jag vill och har 10 GB data med 3 och som sagt har jag täckning vart jag än åker ( det längsta jag åkt norrut, är mitt i skogen i Dalarna )

Ursprungligen av Borttaget:

Oberoende data eller tele så är ju signalstyrkan densamma.
Och i operatören 3s fall det mest värdelösa jag varit med om.

De har inte bättrat sig på de 10 år jag i omgångar prövat dem.

Konstigt. Det har jag aldrig upplevt. Måste vara handhavade fel från dig själv

Varför tror du att Telia skall satsa miljoner på sitt nät. Tror du att det beror på att det fungerar ?
Nej, det beror på att de lever på en myt från 90 talet som inte stämmer.

Ringer man 3 och säger att det inte funkar på en viss plats, så funkar det 6 månader senare.
Ringer man Telia så bryr de sig inte, men tar fortfarande dubbelt så mycket betalt.

Jag vet, för jag har haft båda delar som en säkerhet om det inte skulle fungera med det ena eller det andra, då jag måste vara 100% uppkopplad hela tiden.

Senast redigerat 2018-07-23 09:52
Ursprungligen av MalcomX:

Konstigt. Det har jag aldrig upplevt. Måste vara handhavade fel från dig själv

Varför tror du att Telia skall satsa miljoner på sitt nät. Tror du att det beror på att det fungerar ?
Nej, det beror på att de lever på en myt från 90 talet som inte stämmer.

Haha du verkar vara en ganska rolig prick.... Handhavande fel? Hur kan det vara handhavande fel om man upplever att en operatör är sämre än en annan? Höll han telefonen fel då menar du?

Men iaf, för att vara ontopic så är det väl skoj att det är nattöppet på utvalda orter, även om man inte bor på någon av dem tyvärr
Skulle vara intressant att se vad priser landar på men det vågar man ju inte gå ut med ännu, man ska väl vänta ut varandra troligtvis..

Ursprungligen av MalcomX:

Konstigt. Det har jag aldrig upplevt. Måste vara handhavade fel från dig själv

Varför tror du att Telia skall satsa miljoner på sitt nät. Tror du att det beror på att det fungerar ?
Nej, det beror på att de lever på en myt från 90 talet som inte stämmer.

Jag tror ingenting och vad försöker du bevisa för mig?

Menar du att alla mobiltelefoner jag haft genom åren varit defekta?
Eller tror du jag hällt vatten olja eller något annat konstigt över dem?

EDIT: är du någonsin på landet?

Ursprungligen av MalcomX:

Vet du vad du skulle ha betalat hos tex 3 med samma täckning ?
Jag har full täckning med 3 i hela södra sverige ( upp till dalarna har jag testat ) och betalar hälften av vad som står på deras hemsida som "trogen kund"

Nä, jag vet inte vad jag skulle betalat. Jag har varit nöjd med Telia alla de år jag varit kund, och tycker inte det finns någon poäng att ändra på ett koncept som fungerar bra. I paddan har jag haft 3 i flera år, och framförallt längs de stora vägarna norröver (Malmö > Dalarna) tycker jag 3:s uppkoppling dippar mer än Telias.

Sen blir det ju lite svårt att jämföra priser korrekt när det bara går att jämföra de priser som står på hemsidor. Inte de priser "du som trogen kund" betalar. Hur skiljer det sig mellan operatörer, till exempel? Och hur vet man det?

Ursprungligen av sickan_25:

Nä, jag vet inte vad jag skulle betalat. Jag har varit nöjd med Telia alla de år jag varit kund, och tycker inte det finns någon poäng att ändra på ett koncept som fungerar bra. I paddan har jag haft 3 i flera år, och framförallt längs de stora vägarna norröver (Malmö > Dalarna) tycker jag 3:s uppkoppling dippar mer än Telias.

Sen blir det ju lite svårt att jämföra priser korrekt när det bara går att jämföra de priser som står på hemsidor. Inte de priser "du som trogen kund" betalar. Hur skiljer det sig mellan operatörer, till exempel? Och hur vet man det?

Det har du ju rätt i !
Vad betalar du hos telia för "extra allt"

Ursprungligen av Borttaget:

Jag tror ingenting och vad försöker du bevisa för mig?

Menar du att alla mobiltelefoner jag haft genom åren varit defekta?
Eller tror du jag hällt vatten olja eller något annat konstigt över dem?

EDIT: är du någonsin på landet?

Dum fråga, med tanke på vad jag skrev i ett av inläggen som du kanske inte förstod att läsa

Vad gäller olja och vatten så kan man ju tro det med tanke på din fråga och att du har Telia

Senast redigerat 2018-07-23 09:52
Ursprungligen av MalcomX:

Vet du vad du skulle ha betalat hos tex 3 med samma täckning ?
Jag har full täckning med 3 i hela södra sverige ( upp till dalarna har jag testat ) och betalar hälften av vad som står på deras hemsida som "trogen kund"

Okej. För diskussionens skull har jag kollat priserna på Tres hemsida och jämfört med de Telia-abonnemang som jag har idag. Såvitt jag kan se har varken Tre, Tele2 eller Halebop någon motsvarighet till Telia Komplett som går att dela med familjen. Telenor har en variant men med betydligt sämre datahastighet, så den har jag inte tagit med i "sammanställningen".

Priserna ser ut så här för Telia
299 kr huvudabonnemang (4 GB datamängd)
3 x 149 för familjens abonnemang
Summa: 746 kr/mån

Tre
4 x 3Total 1GB á 299 kr/mån
Summa: 1196 kr/mån

Fördel Telia: De 4GB som ingår delar vi på. Ena månaden är det jag som drar mycket data, nästa månad är det någon annan. Flexibelt, tycker jag.
En annan fördel med Telia: Efter förbrukning av inkluderad eller extra datamängd, kan accesshastigheten i mobilnätet vara högst 32 kbit/s (hastighet i Homerun Wirelss Zones påverkas ej).
Nackdel 3: Om ditt användande överstiger den datamängd som ingår i ditt abonnemang så spärras ditt abonnemang för datatrafik tills nästkommande månad börjar eller tills extra data köps.

Jag jobbar inte på Telia eller har någon som helst vinning att skriva positiva saker om dem. Jag vill bara belysa att det inte per automatik är dyrt med Telia som många tycks tro.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-10-19 09:05
Ursprungligen av MalcomX:

Där har du fel !

Har jag fel? Va? Jag bor c:a 2,5 mil utanför Umeå. I stadskärnan fungerar flera operatörer, men i mitt hem är det bara Telia som har täckning. Tycker du då att jag ska välja något annat?

Bevaka tråden