Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[5s] Väga upp större minne

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försök att motivera mig så att jag köper en 32 ist för 16GB, räcker inte 16GB?

Hörde att när de som hade 16GB skulle uppdatera till iOS7 hade de problem med utrymmet, pga spotify, appar, osv som tog sådan plats.

Men det är ett skämt att _VI_ i Sveirge betalar 1k SEK mer för dubbla minnet, medans i ex. UK kostar en 32GB 6500 SEK (omvandlat ifrån GBP) medans här i Sverige måste vi ge 7200+ SEK för en 32GB.

Är det värt med det extra 1000 SEK för att få mer utrymme?

Vi får väl skylla på copyswed antar jag? (om nu deras direktiv rör plattor och smartphones redan..?)

Det är väl bara att köpa, har du råd med en telefon för ca. 6000 så har du nog råd med en för ca. 7000.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-15 19:52

Jag anser 32 GB som minimum nu, som sagt det är inte hållbart att ligga på endast några GB ledigt och jag vill faktiskt ha tillgång till lite musik i vettig kvalitet, en backlog av podcast, bilder och några större spel.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-15 20:31
Ursprungligen av j0hanSE:

Försök att motivera mig så att jag köper en 32 ist för 16GB, räcker inte 16GB?

Hörde att när de som hade 16GB skulle uppdatera till iOS7 hade de problem med utrymmet, pga spotify, appar, osv som tog sådan plats.

Men det är ett skämt att _VI_ i Sveirge betalar 1k SEK mer för dubbla minnet, medans i ex. UK kostar en 32GB 6500 SEK (omvandlat ifrån GBP) medans här i Sverige måste vi ge 7200+ SEK för en 32GB.

Är det värt med det extra 1000 SEK för att få mer utrymme?

Vi får väl skylla på copyswed antar jag? (om nu deras direktiv rör plattor och smartphones redan..?)

Köp den i UK då?

Ursprungligen av zappee:

Köp den i UK då?

Är det samma frekvensband med 4G?
Fungerar den i Sverige?
Hur ska jag kunna köpa den när inte folk utanför UK får köpa ifrån deras Store?

500-800 kr skillnad då, sen tillkommer frakten osv, kanske lika bra att punda ut 7300 kr då!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-10-15 20:37
Ursprungligen av j0hanSE:

Är det samma frekvensband med 4G?
Fungerar den i Sverige?
Hur ska jag kunna köpa den när inte folk utanför UK får köpa ifrån deras Store?

500-800 kr skillnad då, sen tillkommer frakten osv, kanske lika bra att punda ut 7300 kr då!

Ingen som vet än, men till 99% är det samma
Ja, den fungerar utmärkt.
Du köper den via en kurir, kolla tråden http://www.99mac.se/forum/t/305157-kopa-5s-i-....

Frakten för mig var 300kr.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-15 20:38

Har du ens brytt dig om att kontrollera förutsättningarna vid UK-köp? Det finns ju en ypperlig tråd på hela 18 sidor och 526 inlägg som du hittar här.

Edit : Några sekunder för sen

Jag hade precis samma tankar, men märkte att 16 GB inte räcker för att synka spotifylistor med bra kvalitet, flera bilder/filmer samt appar. Ska bli riktigt skönt med 32 GB på kommande 5s och slippa rensa då och då, som jag dessutom beställt från uk så sparade lite pengar

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-15 21:37

32??? 64!!!

Ursprungligen av Richrad.t:

Jag hade precis samma tankar, men märkte att 16 GB inte räcker för att synka spotifylistor med bra kvalitet, flera bilder/filmer samt appar. Ska bli riktigt skönt med 32 GB på kommande 5s och slippa rensa då och då, som jag dessutom beställt från uk så sparade lite pengar

Använde du Borderlinx eller?

Ursprungligen av j0hanSE:

Använde du Borderlinx eller?

Stämmer bra det

Ursprungligen av Richrad.t:

Stämmer bra det

650+:- i frakt eller?

Ursprungligen av j0hanSE:

650+:- i frakt eller?

325:- för express.

Ursprungligen av pmarriott:

325:- för express.

Okej, får bli ett köp på http://store.apple.com/se/ den 25e

1
Bevaka tråden