Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Håller med, medium och soft låter vettigt.
Lär väl vara noll gummi i banan så det ska bli otroligt intressant och se alla träningarna och vem som halkar av först.

  • Medlem
  • 2012-11-18 19:20

40 minuter till start! Detta ögonblick har jag väntat på hela säsongen.

Ska bli otroligt kul att se första loppet på denna bana!

  • Medlem
  • 2012-11-25 16:24

Nu kommer snart avgörandet, let the best man win!

Ursprungligen av Dalle:

Nu kommer snart avgörandet, let the best man win!

Grymt spännande, och det verkar bli regn också!

  • Medlem
  • 2012-11-25 16:47

Jag hoppas verkligen på regn, det hör liksom till traditionen i Brasilien. Brasiliens GP utan regn är som en räkmacka utan räkor.

  • Medlem
  • 2013-01-29 13:24

Nu börjar det tina upp igen... Lotus ha presenterat sin bil för 2013. Jag brukar inte tänka så mycket på utseendet på bilarna. Brukar föredra funktion före form så att säga. Men nu slår det mig hur otroligt ful Lotusbilen är. Frontspoilern ska vi inte tala om... Och hur kommer det sig egentligen att Caterham kör med den klassiska färgen British Racing Green och inte Lotus? Lotus borde ju ha patent på den färgkombinationen.
Jo jag vet nog anledningen. Färgen var redan upptagen...

Skönt att det börjar dra ihop sig!

Följ Janne i hans nya blogg.
http://f1blogg.teknikensvarld.se/

  • Medlem
  • 2013-09-08 09:40

Dammar liv i denna gamla goding.
Monza idag. Klassisk snabb bana, men ack så tråkig, eller? Det sägs att det är omöjligt att köra om i Monaco, men här är statistiken ännu värre! Vettel har en jättechans att dryga ut ledningen i VM. Låt oss hoppas att vädergudarna ger oss regn för att öka spänningen!
(DRS lär ju även ha minimal effekt på denna bana)
By the way, otroligt stökigt i GP3.

Håller med, tråkigare race brukar man få leta långt efter.
Men vädret får ordna lite action idag, annars blir det nog en ofrivillig tupplur.

  • Medlem
  • 2013-09-08 10:33

Regnet skulle dra in över banan efter 16 enligt senaste prognosen. Tyvärr.

Ursprungligen av Dalle:

Regnet skulle dra in över banan efter 16 enligt senaste prognosen. Tyvärr.

Då hoppas jag att denna forecast stämmer bättre.

Det regnar nu, 60% chans till regn på racet.

  • Medlem
  • 2013-09-08 20:21

Jag måste ju höra med er som fortfarande läser denna tråd.

Var tro ni Kimi hamnar nästa år? Går han till Ferrari, stannar han i Lotus eller försvinner han helt? Alternativet Red Bull försvann ju iom Riccardo.
Själv tror jag att han stannar eller försvinner, tyvärr.

Oavsett så hoppas jag verkligen inte att han försvinner.
Ett hyfsat starkt rykte som går är att han signat 2+1 år med Ferrari, men vem vet i denna cirkus.

Nästa säsong blir otroligt intressant också med alla regeländringar som sker.

  • Medlem
  • 2013-09-08 20:49

Jag hoppas att han går till Ferrari. Men en sak talar/talade emot detta hos både Ferrari/Red Bull.
Jag tror inte Kimi är intresserad av att agera andreförare/bromskloss åt vare sig Vettel eller Alonso. Med denna teori faller Ferrari bort. För i bägge stallen är hierarkin stark.

Alonso sa efter racet idag att han skulle supportera en snabbare förare än honom om det skulle vara aktuellt, allt för Ferrari, precis som Massa gör åt honom idag, intressant.
Kimi skulle aldrig bli en andreförare.

  • Medlem
  • 2013-10-06 07:33

Gör er klara för start. må Alonso vinna och Vettel hamna utanför poängplats.

Jag är redo, kör Kimi!

  • Medlem
  • 2013-10-12 17:43

Ett litet speltips till alla motorintresserade.
F1 2013. Köpte det i dag och har avverkat mina 2 första timmar med spelet. Ruskigt bra grafik och spelet verkar välgjort. Har nyligen avslutat Young Driver-testerna och fått tillgång till hela spelet. Men det kommer ta lång tid innan man lär sig detta, och då kör jag ändå på easy.
Finns till PS3, PC samt Xbox 360. Rekommenderas.

Ursprungligen av Dalle:

Ett litet speltips till alla motorintresserade.
F1 2013. Köpte det i dag och har avverkat mina 2 första timmar med spelet. Ruskigt bra grafik och spelet verkar välgjort. Har nyligen avslutat Young Driver-testerna och fått tillgång till hela spelet. Men det kommer ta lång tid innan man lär sig detta, och då kör jag ändå på easy.
Finns till PS3, PC samt Xbox 360. Rekommenderas.

Är sugen på det men har inte tid att spela.
Har 2010 och 2012, men saknar tid..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-12 19:04
Ursprungligen av keptang:

Är sugen på det men har inte tid att spela.
Har 2010 och 2012, men saknar tid..

Du får jobba lite hårdare under tidsträningen keptang

På tal om tidsträning och kval hur ligger vi till inför morgondagens race ?

I morgon åker vi Japan GP

Ursprungligen av cubeis:

Du får jobba lite hårdare under tidsträningen keptang

På tal om tidsträning och kval hur ligger vi till inför morgondagens race ?

I morgon åker vi Japan GP

Sant.
Kimi från P9 igen, tippar på minst top 5 för honom, troligtvis pallen. Underbar bana är det.
Kollar på Sky Sports F1 så får börja njuta av F1-sändning redan kl 6:30 inför racet som startar 8:00.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-12 19:19
Ursprungligen av keptang:

Sant.
Kimi från P9 igen, tippar på minst top 5 för honom, troligtvis pallen. Underbar bana är det.
Kollar på Sky Sports F1 så får börja njuta av F1-sändning redan kl 6:30 inför racet som startar 8:00.

Nyss hemkommen efter en lång sovmorgon var ute i det fina vädret + 15 C sol här i Götet och vindstilla, tack för updaten

Man får nästan palla sig upp i tidiga söndag morgonstund och streama upp. Kimi på hugget nu helt klart.
KERS eller icke kersad är frågan i morgon för Vettel och teamet verkar det som, nattskift mangling för mekanikerna

Ursprungligen av cubeis:

Nyss hemkommen efter en lång sovmorgon var ute i det fina vädret + 15 C sol här i Götet och vindstilla, tack för updaten

Man får nästan palla sig upp i tidiga söndag morgonstund och streama upp. Kimi på hugget nu helt klart.
KERS eller icke kersad är frågan i morgon för Vettel och teamet verkar det som, nattskift mangling för mekanikerna

Bilarna står i parc fermé så man får inte röra något strax innan racet, så det kan bli ett knepigt race för Vettel om inte KERS fungerar som det ska.
Självklart måste du upp till racet, Suzuka, en av årets höjdpunkter tillsammans med Spa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-12 19:32
Ursprungligen av keptang:

Bilarna står i parc fermé så man får inte röra något strax innan racet, så det kan bli ett knepigt race för Vettel om inte KERS fungerar som det ska.
Självklart måste du upp till racet, Suzuka, en av årets höjdpunkter tillsammans med Spa.

Hehehe sant Suzuka årets höjdpunkt om man inte blir pappa under år 2013 vilket jag inte blir vad jag ännu känner till så Suzuka årets höjdpunkt då

Har min 15 åriga dotter denna helg undrar vad hon säger om jag brassar igång ljudanläggningen och bio tvn kl. 06.30 hahahahaa..

pssss tilläggas tonåringar brukar sova till långt efter 12.00 helgtid hahahahaha

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-12 19:32

Tänk på att det här är tråden utan resultat!

Ursprungligen av Vassius:

Tänk på att det här är tråden utan resultat!

Racet är imorgon kl 8:00..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-12 19:37
Ursprungligen av keptang:

Racet är imorgon kl 8:00..

Kvalresultat är väl också resultat?

Bevaka tråden