Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

samtal byter till högtalare iOS7

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt under pågående samtal (vanligt samtal då luren är intill örat) så byter telefonen över till högtalaren, detta har börjat sen jag la på iOS7.
Har en 4S.
Någon som råkat ut för detta eller vet något om hur man fixxar det ?

/ V

  • Medlem
  • 2013-10-11 13:01

Ja. Det handlar om att telefonen inte alltid släcker skärmen när du sätter den mot örat. Och då kommer du troligtvis åt högtalarikonen med örat eller kinden. Släng ett öga åt det öra som du som telefonen vilar mot så kan du se att den inte alltid släcker ner skärmen.

Om det kom iom iOS 7 så är det något som buggar. Prova att återställa. Har inte själv haft det problemet. Det kan ju vara att proximity-sensorn spökar och att det bara av en slump har manifesterat sig iom iOS 7.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-11 13:34

Har samma problem och mycket riktigt är det att skärmen inte släcks och kinden drar på högtalaren eller ibland lägger på.
Störande men hoppas att det löser sig vid nästa 7.0.X

Har ni testat att göra en hard reset eller återställning? Tror inte att det är kopplat till iOS7, kan vara ngt mer hårdvaran som @pmarriott säger.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-11 13:51

Jag har också råkat ut för det ett par gånger sen uppdatering till iOS 7 på min iPhone 5. Hände aldrig innan.

  • Medlem
  • 2013-10-11 14:46
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har ni testat att göra en hard reset eller återställning? Tror inte att det är kopplat till iOS7, kan vara ngt mer hårdvaran som @pmarriott säger.

På vilket sätt hjälper en hard reset om det är hårdvarufel?

Edit: ok, var lite för snabb när jag läste.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-12 08:57

Är 99% säker att det har med mjukvaran att göra. Har en 5a och både folk här och på andra forum har stött på problemet. Hardreset hjälper inte tyvärr.

Man kan testa återställa och återskapa. Alt. återställa och börja på nytt.
Jag är dock för lat för att göra detta i helgen och så otroligt störande är det inte.

1
Bevaka tråden