Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen ringsignal med Facetime på iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Med iOS 7 blev jag för första gången intresserad av Facetime. Men hittills har det inte funkat. När jag försöker ring någon så får denne ingen ringsignal med kan se att det kommer ett samtal. Alla andra ljud fungerar. Samma gäller vice versa. Första gången jag testade var mot frugan. Där kunde vi ha ett testsamtal (den gången funkade ringsignal) därefter är ingen tillgänglig för Facetime med den andre överhuvud taget. Har googlat runt men hittar inget som leder någon vart. Har kollat alla inställningar som kan kollas, men kan det finns någon som man missat? OBS! detta gäller för iPhone så det har inget med muteknappen på iPad att göra.
Eller är det kanske Telia som blockerar funktionen?

Kan vara värt att testa:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Som jag tolkar dig så har det funkat när du och frugan hade ett sk testsamtal. Då ska det inte vara någon inställning i telefonen, såvida du inte har ställt in funktionen "stör ej".

Nej inget "stör ej" inkopplat. Skumt att telefonerna fann varandra en gång men sedan inte mer. Problemet är ju tudelat. Ingen signal hos andra och ingen facetimekontakt med frugan. Lösning av endera vore en bra början. Sedan kan man gå vidare med det andra.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-10 22:13
Ursprungligen av vwlinkan:

Skumt att telefonerna fann varandra en gång men sedan inte mer.

Har nån av er ställt in att Facetime inte ska få använda mobildata? I så fall funkar det bara över wifi.
Kolla Inställningar -> Mobildata -> Använd mobildata för...

Ursprungligen av Vassius:

Har nån av er ställt in att Facetime inte ska få använda mobildata? I så fall funkar det bara över wifi.
Kolla Inställningar -> Mobildata -> Använd mobildata för...

Frugan använder kontantkort och kör enbart över wifi. Jag har konto och kör över 3G och wifi. Vi testade på samma wifi hemma. Test när hon är på wifi på jobbet var lika negativt.

1
Bevaka tråden