Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

airport express funkar ej med ipad 2 & Ios7

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-07 23:55

Hej mina vänner!

Jag har stött på ett litet case, ett par vänner till mig har en Ipad 2 som dom spelar spotify från via en airport express till ett par Bosehögtalare och detta har funkat kalas. Tills dom tyckte att dom skulle uppdatera Ipaden till Ios7, nu fungerar det icke längre och när man skall in och välja ljudkälla finns inte airporten med att välja längre.

dom har inte bytt router eller något sådant, inte heller leverantör på bredbandet. Det ända dom gjort är valt att göra är att uppdatera Ipaden till det nya Ios:et

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-08 00:09

Vad är det för modell på airport expressen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-08 00:19

2 gen

  • Medlem
  • 2013-10-08 00:54

Provat att starta om iPaden och Expressen? Kollat i AirPortverktyg att Expressen är ansluten som den ska?
Funkar det tillsammans med några andra iOS-enheter?

Ursprungligen av molle.c:

Hej mina vänner!

Jag har stött på ett litet case, ett par vänner till mig har en Ipad 2 som dom spelar spotify från via en airport express till ett par Bosehögtalare och detta har funkat kalas. Tills dom tyckte att dom skulle uppdatera Ipaden till Ios7, nu fungerar det icke längre och när man skall in och välja ljudkälla finns inte airporten med att välja längre.

dom har inte bytt router eller något sådant, inte heller leverantör på bredbandet. Det ända dom gjort är valt att göra är att uppdatera Ipaden till det nya Ios:et

Och dom kollar i rätt ställe i paddan? Under det nya kontrollcenter (svep uppåt)?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-08 07:50

Airporten finns i nätverket, den hittas men går bara inte att använda som ljudkälla :/

Jag tror dom gör detta (svepa uppåt) skall dubbelkolla så fort dom hör av sig igen. Airporten funkar fortfarande via datorn men där är det icke mac och dom har inte uppdaterat något där.

1
Bevaka tråden