Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad visar symbolen för delning, istället för wifi

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Symbolen som ser ut som två länkar i en kedja visas på min iPad istället för Wi-fi.
Någon trodde att det betydde att den var uppkopplad mot iPhone. Men där är delningen avstängd.
Jag hittar ingen internetdelning på iPad och jag har inte gjort några ändringar på datorn.
Det enda jag kan komma på som skulle kunna göra skillnad är att jag hade AirServer inkopplad och skärmbildsdubblering. Men det har jag stängt av.

Internetdelning på iPad ligger i Inställningar -> Internetdelning.
Symbolen indikerar att din iPad är ansluten till en delad internetanslutning. Det är inte så att du har anslutit den till någon sådan? Delat ut din internetanslutning från datorn (osäker på om samma symbol kommer upp när man delar ut från datorn).

Har du startat om din iPad? Stängt av/slagit på WiFi?

Grejen är att jag inte har valet internetdelning på iPad. Det var det första jag letade rätt på. Och wi-fi var på.

Men, du påminde mig om den första åtgärden, som brukar lösa en del problem, och det är att starta om. Då kom wi-fi. Men vad som hade hänt vet jag inte, och jag har fortfarande inte valet internetdelning. Som jag förstår dig ska den ligga rakt under inställningar. Det gör den inte. Och jag letat i alla tänkbara flikar.

Valet internetdelning har du bara på en iPad om du har 3G-versionen.

Ursprungligen av webulven:

Grejen är att jag inte har valet internetdelning på iPad. Det var det första jag letade rätt på. Och wi-fi var på.

Men, du påminde mig om den första åtgärden, som brukar lösa en del problem, och det är att starta om. Då kom wi-fi. Men vad som hade hänt vet jag inte, och jag har fortfarande inte valet internetdelning. Som jag förstår dig ska den ligga rakt under inställningar. Det gör den inte. Och jag letat i alla tänkbara flikar.

Har du 3G på din iPad? Det är typ en förutsättning. Sen är det operatörsinställningen som dikterar om internetdelning tillåts eller inte. Minns att när det först kom så berodde det på vilket APN man hade satt i Inställningar->Mobildata->APN-inställningar. Om jag hade internet.telenor.se fick jag internetdelning men med service.telenor.se gick det inte. Eller nåt.

Hursomhelst indikerar symbolen att din iPad är ansluten till en utdelad anslutning, inte att dess anslutning är utdelad. Med internetdelning påslagen kommer 3G-symbolen upp och statusraden blir blå.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-07 10:54

Kedjan betyder att din ipad är uppkopplad till en annan Apple enhet.
Det stänger du inte av på din ipad utan på den enhet som delar ut internet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-07 10:57
Ursprungligen av webulven:

Symbolen som ser ut som två länkar i en kedja visas på min iPad istället för Wi-fi.
Någon trodde att det betydde att den var uppkopplad mot iPhone. Men där är delningen avstängd.
Jag hittar ingen internetdelning på iPad och jag har inte gjort några ändringar på datorn.
Det enda jag kan komma på som skulle kunna göra skillnad är att jag hade AirServer inkopplad och skärmbildsdubblering. Men det har jag stängt av.

Dessutom är det väl skillnad på om du använder en utdelad Internet-anslutning eller om du delar ut din egen:

  • Du får en extra rad i toppen som indikerar att du har anslutna enheter till din iPhone/iPad

  • Du får två länkar i en kedja om du har anslutit till en iPhone/iPad över wifi eller till en godtyckling enhet över bluetooth

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-07 10:58
Ursprungligen av lappen71:

Kedjan betyder att din ipad är uppkopplad till en annan Apple enhet.

... eller en annan produkt av valfritt märke via bluetooth. Se ovan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-07 10:59
Ursprungligen av frazze:

... eller en annan produkt av valfritt märke via bluetooth. Se ovan.

Japp det också ?

Ursprungligen av lappen71:

Kedjan betyder att din ipad är uppkopplad till en annan Apple enhet.
Det stänger du inte av på din ipad utan på den enhet som delar ut internet.

Men var fanns den i så fall på min dator? Jag hade inte internetdelning på. Fildelade bara skrivaren.

Nej inte 3G.

Förstår inte riktigt era svar... bara nästan... :/

Ursprungligen av webulven:

Men var fanns den i så fall på min dator? Jag hade inte internetdelning på. Fildelade bara skrivaren.

Nej inte 3G.

Förstår inte riktigt era svar... bara nästan... :/

Internetdelning på iPad = Om din iPad har 3G kan du låta andra enheter ansluta med WiFi till din iPad för att på så sätt låta dem använda din iPads 3G-internetanslutning. Om din iPad inte har 3G har den alltså inte något eget internet att dela ut.

Var internetdelning finns på din dator beror på vad det är för typ av dator. På en Mac är det vanligtvis i systeminställningar under Delning.

Ursprungligen av pmarriott:

Internetdelning på iPad = Om din iPad har 3G kan du låta andra enheter ansluta med WiFi till din iPad för att på så sätt låta dem använda din iPads 3G-internetanslutning. Om din iPad inte har 3G har den alltså inte något eget internet att dela ut.

Var internetdelning finns på din dator beror på vad det är för typ av dator. På en Mac är det vanligtvis i systeminställningar under Delning.

Tack pmariott. Jag förstod det första. Det andra med egentligen, men inte hur det ska vara inställt:

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-07 11:44
Ursprungligen av webulven:

Men var fanns den i så fall på min dator? Jag hade inte internetdelning på. Fildelade bara skrivaren.

Nej inte 3G.

Förstår inte riktigt era svar... bara nästan... :/

Det går inte att förklara bättre än vad det redan gjorts så du får läsa igen

Okej, jag förstår (inte)... Det var mer en fråga om ifall jag skulle fylla i delning eller inte. Det funkar ju utan så jag antar att det inte spelar roll vilket. Tack!

Ursprungligen av webulven:

Tack pmariott. Jag förstod det första. Det andra med egentligen, men inte hur det ska vara inställt:

Om du vill dela ut datorns Internetanslutning bockar du i Internetdelning i rutan till vänster. Sen väljer du i menyn till höger om det är Ethernetanslutningen du vill dela ut (brukar vara det, eller om du kör med ett USB-modem på din dator).
Sen bockar du lämpligen i WiFi i rutan till höger. Sedan kan dina WiFi-enheter ansluta med WiFi till din dator och komma ut på internet. Om din datorn inte har WiFi påslaget så får du ett meddelande om detta med frågan om du vill slå på det.

1
Bevaka tråden