Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Filtren" i kameran följer inte med...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-05 13:34

Jag provade att fota med de olika filtren i kameran som kom med iOS 7. Inget konstigt så långt. Men när jag ser bilderna i bildström på min MBA/OS X så har filtereffekten inte följt med. Bilderna ser helt enkelt ut som om jag skulle tagit bilderna utan filter. Vad om detta? Någon inställning? Något fel? Vad kan jag göra?

Edit: Ser nu att effekterna inte följer med till Photobucket heller.

Filtereffekterna är icke förstörande. Du måste nog exportera bilden (göra en kopia) om du vill få ut bilden med sin nya effekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-05 14:38

Hur gör jag det? Jag skulle vilja få bilderna till photobucket med filtereffekten kvar. Det är ju en ganska värdelös effekt om det är svårt att behålla effekten när jag delar ut bilderna.

Sedan tycker jag det är lite märkligt att i bildströmmen på OS X är de utan effekt men i iOS är de kvar...

Ursprungligen av xms67:

Hur gör jag det? Jag skulle vilja få bilderna till photobucket med filtereffekten kvar. Det är ju en ganska värdelös effekt om det är svårt att behålla effekten när jag delar ut bilderna.

Sedan tycker jag det är lite märkligt att i bildströmmen på OS X är de utan effekt men i iOS är de kvar...

Tryck på pilen nere till vänster och välj kopiera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-05 17:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Tryck på pilen nere till vänster och välj kopiera.

Haha...Tack! Just det momentet var väl det jag klarade. För sedan tänker jag mig då att jag skapar en separat mapp där jag lägger kopiorna i och som jag sedan laddar upp till photobucket från. Men filtereffekten försvinner även då...

Tänkte du på något annat sätt?

Ursprungligen av xms67:

Haha...Tack! Just det momentet var väl det jag klarade. För sedan tänker jag mig då att jag skapar en separat mapp där jag lägger kopiorna i och som jag sedan laddar upp till photobucket från. Men filtereffekten försvinner även då...

Tänkte du på något annat sätt?

Jag gjorde bara en kopia till fotorullen och då landade kopian (med filter) i fotoströmmen

Jag har inte experimenterat så mycket utan provade bara den varianten

Edit: jag undrar om jag svamlade. Nu när jag provar så kan jag inte göra en kopia av bilden fast bag är säker på att det var så som jag gjorde först. Nu måste jag uttryckligen dela bilden i en delad ström. Undrar hur jag gjorde första gången?

Senast redigerat 2013-10-06 06:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-07 09:48

Det blir ju lite värdelöst om man inte på ett enkelt sätt kan exportera bilden med filtereffekten. JAg har försökt att hitta något sätt att låsa effekten vid bilden utan att lyckas.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-10-07 10:14

Prova att hämta den sparade bilden med filter med en annan fotoapp. Om filtren följer med, exportera därifrån.

Kan vara ett feltänk med dessa ickeförstörande filter eller en bugg.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-07 10:22

Tänkte just skriva att det funkar för mig om jag mailar bilden till mig själv inifrån fotoappen. Och det är också vad ovanstående trådar kommer fram till. Dessutom ska det fungera att spara om bilden från en delad fotoström?

Det är väl samma problem/bug/feature som rapporterats angående slowmotion-funktionen i 5s.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-08 12:31

Tack för era kommentarer. Känns ju både bra och tråkigt att det inte är jag som gör fel...

Är det någon som kan komma på ett knep att få in bilder med filtereffekt i photobucket genom att vara kvar i telefonen? Vill alltså inte lämna telefonen. Om det inte går vill jag på något dj---a sätt få in dem i photobucket. Går det från mejlen om man är i OS X miljö?

Den här kan kanske vara något?

https://itunes.apple.com/gb/app/camerasync/id...

Jag fick nyss tips om den och ska prova lite senare idag när jag kommer hem. Jag vill nämligen ha en automatisk uppladdning av videos.

Återkommer senare när jag har experimenterat lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-08 13:45

Tror jag hittade ett sätt. Om man kopierar/laddar ned från fotoströmmen så följer filtereffekten med till photobucket.

1
Bevaka tråden