Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera aktiviteter från Exchangekonto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lite panik. Slutar jobba på tisdag och min mail stängs ner. På jobbet kör vi OUtlook och aktiviteter synkas via exchange. Alla mina aktiviteter kommer därmed att försvinna från min kalender på min iPhone.

Jag kör week cal och har nu slagit på icloud för kalendrar. Om jag bockar av min exchange-kalender försvinner ju givetvis alla aktiviteter. Jag kan ju sitta manuellt och lägga över alla aktiviteter från mitt exchangekonto till min lokala kalender på iphonen, men det tar ju hundra år.

Läste på nätet att då man slår på icloud frågas det om kalendrar ska slås ihop, jag sa ja. Men då skapades endast en till kalender, dvs jag har två lokalt och mina uppgifter från exchange är ändå borta.

Kan jag lösa detta utan att lägga över allt manuellt?

Har g-mail, men har inte använt den kalendern, endast synkat med push till weekcal.

Hjälp!

Tack, Carin

  • Medlem
  • Haninge
  • 2013-10-06 14:12
Ursprungligen av citygirl76:

Har lite panik. Slutar jobba på tisdag och min mail stängs ner. På jobbet kör vi OUtlook och aktiviteter synkas via exchange. Alla mina aktiviteter kommer därmed att försvinna från min kalender på min iPhone.

Jag kör week cal och har nu slagit på icloud för kalendrar. Om jag bockar av min exchange-kalender försvinner ju givetvis alla aktiviteter. Jag kan ju sitta manuellt och lägga över alla aktiviteter från mitt exchangekonto till min lokala kalender på iphonen, men det tar ju hundra år.

Läste på nätet att då man slår på icloud frågas det om kalendrar ska slås ihop, jag sa ja. Men då skapades endast en till kalender, dvs jag har två lokalt och mina uppgifter från exchange är ändå borta.

Kan jag lösa detta utan att lägga över allt manuellt?

Har g-mail, men har inte använt den kalendern, endast synkat med push till weekcal.

Hjälp!

Tack, Carin

Är det inte så att om man försöker ta bort kontot, så frågar den om man vill ha kvar kalenderhändelserna?

Fast det är inte jag som tar bort kontot. Det är jobbet. Kanske om jag synkar mot itunes. Kan prova det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-06 19:32
Ursprungligen av citygirl76:

Fast det är inte jag som tar bort kontot. Det är jobbet. Kanske om jag synkar mot itunes. Kan prova det

Dom kommer bara avaktivera ditt kontot, du för själv radera det från telefonen. Utan att vara 100% säker nu så tror jag faktiskt bara den frågar när det är iCloud man raderar. Osäker på Exchange.

Testa att radera lösenordet till kontot och se om allt ligger kvar i kalendern. Isf kan du ha kvar det inaktiverade kontot under tiden du fasar ut det gamla och går över helt till de nya posterna du gör via iCloud.

Kan inte ta bort lösenordet för det går inte att stänga det fönstret, lösenord krävs. Jag får kolla med IT om de har ngn lösning. Funkade inte att synka mot iTunes iaf

Tack för alla tips dock

1
Bevaka tråden