Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-05 13:47

Yupp Motorhelg igen regnet droppar här i Göteborg (wot a suprise) , skönt att kura ihop sig i soffan och kolla lite race.
ViaSat fria sändningar denna helg (lördag-söndag) ett tips för motor och sportvänner

Så kära motorvänner vad tror vi om upplösningen i F1 Korean GP race denna helg ?

Ett och annat tekniskt problem räknar jag med, växellådor/motorer har gått långt nu.
Så det är rätt så öppet.

Hoppas på en fin uppkörning från 9e plats av Kimi.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-05 14:00
Ursprungligen av keptang:

Ett och annat tekniskt problem räknar jag med, växellådor/motorer har gått långt nu.
Så det är rätt så öppet.

Hoppas på en fin uppkörning från 9e plats av Kimi.

Kvalet var ett litet sömnpiller måste erkännas men vi får hoppas på mer race och spänning i morgon.

Tidernas uppkörning kanske från Kimi

Vettel börjar bli väl kaxig dags att komma ner på jorden igen, hoppas Hamilton eller någon annan kan matcha honom hela loppet igenom, tight race önskvärt.

Tyfon på väg in över sydkorea lagom till söndagens race och här sitter jag och gnäller över några droppar regn i Göteborg .

08.00 i morgon smäller det blir väl ingen sovmorgon då, ingen gudstjänst senare heller

  • Medlem
  • 2013-10-05 14:01

Vettel drar ifrån och vinner Koras GP. (Och VM)
Tvåa blir Alonso och trea Rosberg. Så, nu behöver ni inte kolla på loppet.

Var har Grosjean fått sin speed ifrån? Nästan så msn börjar misstänka att Kimi blir åsidosatt som straff för det kommande stallbytet.

  • Medlem
  • 2013-10-05 14:03

Tack för tipset cubeis!

Ursprungligen av Dalle:

Vettel drar ifrån och vinner Koras GP. (Och VM)
Tvåa blir Alonso och trea Rosberg. Så, nu behöver ni inte kolla på loppet.

Var har Grosjean fått sin speed ifrån? Nästan så msn börjar misstänka att Kimi blir åsidosatt som straff för det kommande stallbytet.

Grosjean har mognat, hittat stabilitet, blivit pappa, vill väl inte köra ihjäl sig längre.

Det blir spännande imorgon, hoppas att det blir otrevligt väder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-05 14:15

Precis super tyfon i morgon, förra årets race i sydkorea tog väl upp till 3 timmar när vädrets makter spelade ett spratt

Frukost och race i sängen i morgon får det bli.

Ursprungligen av Dalle:

Vettel drar ifrån och vinner Koras GP. (Och VM)

Vettel behöver 3 vinster till för att vara klar för VM-titeln.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-05 15:30
Ursprungligen av keptang:

Vettel behöver 3 vinster till för att vara klar för VM-titeln.

Käppar i hjulen då för Vettel i morgon vill ha spänning in till sista racet. 6 race kvar så Vettel får gärna glida runt lite extra i morgon

  • Medlem
  • 2013-10-06 09:52

Well Done Kimi!

Ursprungligen av Dalle:

Well Done Kimi!

Fantastiskt bra kört.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-06 19:59

Roligt för Kimi. Japan GP redan nästa helg blir spännande

Hoppas däcken håller bättre då hopplöst dåligt. Rörigt lopp i Korea.
Motorer och växellådor visst det köper jag att dom slits under en hel säsong och att materialen mattas av i slutet av säsongen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-10-06 21:11

Riktigt skönt att se Kimi på pallen igen. Det förgyllde en i övrigt jobbig dag.

  • Medlem
  • 2013-10-12 20:11

Webber i pole och Vettel tvåa.
Webber kör sin sista säsong i F1. Han har fem F1-lopp kvar i sin karriär. Kommer han att vika ner sig och täcka upp för Vettel så att han kan få ett försprång? Eller kommer han att ge järnet och sikta på en sista seger i karriären? Ska Vettel ha en chans att vinna Japans GP är detta nog den enda smala chansen han får.
Kanske är jag osportslig nu, men jag hoppas att Vettel nollar så att spänningen lever vidare åtminstone två lopp till.

@Dalle, Webber har sagt att han inte kommer ge Vettel någonting imorgon, så han kör för seger.
Naturligtvis kommer han inte han en chans, om nu inte Vettels bil fortsätter att knasa.

Själv hoppas jag på fin racing från Alonso/Hamilton/Kimi, tror att dessa 3 och säkert ett par andra kan vara med att slåss om pallen.

Grejerna börjar bli slitna, kan nog hända nästan vad som helst bland topp-teamen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-12 21:59

Webber behöver bara göra sina vanliga starter så vinner Vettel, fast om nu Vettel inte får fixa sin KERS innan starten...
Håller på Kimi!

  • Medlem
  • 2013-10-12 22:05

Webber kommer torska i starten och sedan sluta upp bakom Vettel. Men frågan är ju hur mycket Vettel faller tillbaka i fältet under loppets gång. Bilen står ju i parc ferme och får inte skruvas på. Så han borde ju ha samma problem i morgon.

Fantastiskt bra race idag måste jag säga, höll mig vaken igenom hela.
Och sen ett fantastiskt MotoGP-race direkt efter det.

Lyckad racehelg!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-27 00:46

I morgon dags igen Indien GP men risk att det hela avgörs om inte KERS kan spöka till det lite och skapa spänning i det som återstår av säsongen.

Nästa säsong med Kimi hos Ferrari igen så måste jag försöka att se någon tävling live en helg va skoj det skulle va även om det kostar en bra slant.
Vad gick fel när norden missade att skaffa sig en F1 bana historiskt jag bara frågar. Ungern har ju en egen. F1 ger ju så mycket goodwill även om bilsporten inom landet inte är så stor men det tåget har väl gått. Snarare för många tävlingshelger som det är i dagsläget över hela världen med resdagar och tester med allt vad det innebär. Så frågan är om det i framtiden kommer att bli mindre GP race över säsongen mycket troligt.

Skönt med racehelg igen.
Grymt besviken på Grosjean blev jag under kvalet igår där han tabbade sig rejält och får starta P17 idag. Nu får han visa vad han går för.

@cubeis, man har ju kört F1 på Anderstorp. Men tror inte vi får se något, det är fruktansvärt dyrt att ha en sådan bana som ska hålla för den klassen idag, och att arrangera ett F1-lopp är inte gratis (Bernie vill ha sina stålars). Hade varit grymt kul dock! Varför inte ett midnattssolsrace i norr, det vore ballt.

Här finns lite mer uppgifter om kostnader; http://www.babusinesslife.com/Ideas/Features/...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-27 10:14

Jag tror inte det var Grosjean utan teamet som dabbade sig, ordentligt dessutom..
Men kul för Kimi!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-10-27 13:19

Man får väl gratulera en värdig mästare, Vettel och Red Bull Racing, men samtidigt sörja över hur Lotus planerar sina race (40-50 varv på en uppsättning däck!).

Kimi fullkomligt rasade i position efter 42-43 varv på samma däck, bytte i sista varvet och slutade med Fastest Lap, jaja.

Och grattis Grosjean till den fina körningen, vadå, 48 varv eller så på samma däck!

  • Medlem
  • 2013-10-27 16:30

Fullständigt bedrövligt av Lotus! Jag hoppas att det var Kimi själv som fattade beslutet om att stanna ute. För annars är det ju teamet som har fuckat upp ännu ett race för honom.
Och med tanke på vad som hände Grosjean i kvalet så är ju ändå frågan befordrad. Eller?

  • Medlem
  • 2013-11-03 09:33

Idag vågar vi väl nästan hoppas på en pallplats för Kimi? Starar femma. Jag tror på Webber, Vettel, Kimi på pallen.
Varför Webber före Vettel? Tror att Vettel lugnar ner sig lite nu när VM är avgjort. Webber gör sina sista race nu, och om Vettel kan reparera skadan från Malaysia så gör hon nog det som goodwill.

Ursprungligen av Dalle:

Idag vågar vi väl nästan hoppas på en pallplats för Kimi? Starar femma. Jag tror på Webber, Vettel, Kimi på pallen.
Varför Webber före Vettel? Tror att Vettel lugnar ner sig lite nu när VM är avgjort. Webber gör sina sista race nu, och om Vettel kan reparera skadan från Malaysia så gör hon nog det som goodwill.

Kimi startar sist, skittråkigt, men så är det, men visst kan han ta en plats för det, andra har lyckats före honom.
Vettel gjorde ett misstag i förstakurvan och Webber kunde ta pole, det kan han vara värd Webber efter att ha varit en storlek för liten så länge, får se om han kommer av startplattan då.

  • Medlem
  • 2013-11-03 10:10

WTF? Vad har hänt?
Ni behöver inte svara, jag googlar. Tråkigt tråkigt. Hade jag varit Kimi hade jag skitit i att starta då, om inte annat som en demonstration mot teamet.

Ursprungligen av Dalle:

WTF? Vad har hänt?
Ni behöver inte svara, jag googlar. Tråkigt tråkigt. Hade jag varit Kimi hade jag skitit i att starta då, om inte annat som en demonstration mot teamet.

Håller med, hade skitit i det också och resten av säsongen.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/2479140...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-03 10:38
Ursprungligen av keptang:

Håller med, hade skitit i det också och resten av säsongen.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/2479140...

10 miljoner euro i utebliven lön för Kimi inte snyggt Lotus speciellt inte god PR . Kimi och Lotus vann ju förra årets race. Vad sänder det här för signaler. Tufft för stallen självklart med pengacirkusen men pressen blir ju inte mindre på förarna om ingen lön utbetalas och glädjen och fightingspiriten bubblar ju knappat likaså resurserna på bilen. Då har kimi verkligen kämpat väl under omständigheterna detta år hos Lotus. 2014 blir Kimis år igen i det nya stallet. Jag är säker

@cubeis, mer än så, om jag läst rätt har Kimi en lön på €8 miljoner, sen har han €50k/inkörd poäng, just nu 183p, så €9 miljoner till. Över €17 miljoner än så länge.

Lotus drivs som ett källarföretag tyvärr, jag hoppades att man skulle kunna leverera i år, Kimi har helt klart gjort det med förutsättningarna som finns.

Enligt Mika Salo så betalar Kimi till och med för sina resor och boende under tävlingarna. Han har inte fått en € från Lotus på hela året.

Och nu detta där man blir diskad pga golvet, Grosjean hade samma fel för ett par race sen och blev friad.

Bara för Kimi att gasa utav tusan i eftermiddag, tyvärr kommer jag inte kunna se racet live, men får se på det senare ikväll.

  • Medlem
  • 2013-11-03 11:37

Jag tycker att det är lite väl mycket foliehattar runt Kimis supportrar.
Man tror på fullt allvar att allt som drabbar Kimi är teamets fel och att de saboterar för honom bara för att han ska byta stall. Detta ser jag som rent skitsnack då teamet har stora pengar att förlora i konstruktörs-VM genom att sabotera för Kimi. För ett så pass litet team som Lotus ändå är så betyder pengarna från konstruktörsmästerskapet hur mycket som helst.

Bevaka tråden