Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur köper man en iphone 5s hos någon Amerikansk butik via internet som kan skicka till Sverige?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej kära medlemmar, jag har funderingar på att köpa en iphone 5s från USA via internet, undrar om någon vet hur man gör. Priserna verkar ju betydligt billigare i USA jämfört med här i Sverige. Tackar hjärtligt för all tips.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-29 01:50
Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag läste nånstans att Apple stoppat leveranser till tjänster typ Borderlinx i år.

Varför vill du ha en US modell som inte ens har rätt frekvenser för vårt 4G nät ?

Ursprungligen av videren:

Jag läste nånstans att Apple stoppat leveranser till tjänster typ Borderlinx i år.

Det går att läsa mycket:)
Vissa beställningar stoppades men de flesta har gått igenom

Med moms hamnar du väl på ungefär samma pris som i Sverige? För dig som köpare tror jag KKL gör ditt köp tryggare om du handlar i Sverige.

Vettigast är väl ändå att beställa från UK? Troligtvis så är det samma modell som de har som kommer att släppas i Sverige.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vettigast är väl ändå att beställa från UK? Troligtvis så är det samma modell som de har som kommer att släppas i Sverige.

Samt inget problem med moms heller

Ursprungligen av BlackSmp:

Samt inget problem med moms heller

Tyskland är samma modell

Ursprungligen av @ndreas:

Tyskland är samma modell

Allt inom EU - men finns det någon tjänst som Borderlinx i Tyskland?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-29 13:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Allt inom EU - men finns det någon tjänst som Borderlinx i Tyskland?

Verkar så, http://mailboxde.com/

Ursprungligen av zappee:

Verkar så, http://mailboxde.com/

Kan vara bra att ha i bakfickan för framtiden, tack!

Tackar alla för er tips, jag ska nog först börja kolla med möjligheterna att köpa iphone 5s från UK, sedan Tyskland. Jag har förresten frågat en tele2 butik i stan om iphone 5s som är köpt direkt från USA ska fungera fullt i hemma i Sverige, svaret var " JA ".

Ursprungligen av sampeter121:

Tackar alla för er tips, jag ska nog först börja kolla med möjligheterna att köpa iphone 5s från UK, sedan Tyskland. Jag har förresten frågat en tele2 butik i stan om iphone 5s som är köpt direkt från USA ska fungera fullt i hemma i Sverige, svaret var " JA ".

De har fel...

om man vill köpa från tyskland, måste man hålla på å fuska med adresser å sånt? kan dom inte bara skicka hem de till en på vanligt sätt?

Ursprungligen av ahumle:

om man vill köpa från tyskland, måste man hålla på å fuska med adresser å sånt? kan dom inte bara skicka hem de till en på vanligt sätt?

Det är inte fråga om att kunna, de vill inte:)

1
Bevaka tråden