Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalendern i IOS7...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vågar jag säga att jag gillar den betydligt bättre än Apples IOS6 kalender?
Snyggare, överskådligare och enklare...

Så det så:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-04 08:59

Jag skulle också säga det men jag förstår dom som inte tycker det.

Har en vän som inte är en sådan tekniknörd som en annan och hans initiala reaktion över kalendern är att den försämrats.
Och att telefonen hade blivit en pojktelefon med alla nya färger ?
Passar honom perfekt för han är 45 men vill vara 20

Jag ser det så här... När jag förstod att jag kan få en agendavy genom att välja sök och sedan låta den vara kvar - det löste den sista reservationen som jag hade.

Och trots allt - kalenderapparna stod som spön i backen i App Store tidigare så det fanns rätt många som inte var nöjda med den tidigare varianten också.

Nu kör jag standardappen plus min gamla Fantastical för att få veckonummer. Lite overkill med Fantastical för det men...

Jag tycker den lurar en. Man måste nämligen scrolla för att finna vilken tid man tex börjar jobba. Väldigt drygt behöva scrolla hela dagen och leta efter aktiviteten.

Ursprungligen av _empty:

Jag tycker den lurar en. Man måste nämligen scrolla för att finna vilken tid man tex börjar jobba. Väldigt drygt behöva scrolla hela dagen och leta efter aktiviteten.

Är du ute efter en listvy? Tips är då att klicka i sökrutan och låta bli att söka någonting. Då får du listvy.

Hej,

Nått i den stilen, men inte känns inte bra ändå. Har skaffat mig week cal och är extremt nöjd. Dessutom med veckonummer!

  • Medlem
  • ?
  • 2013-10-04 16:40

?Ett stort suck över ologiska funktioner och det kliniskt rensade/tunna som gäller numera.
iPhone 4S stående: Vid årsvisning och tryck på Idag visas bara rubriken på OKT NOV DEC och man ska behöva dra upp kalendern också!
Generellt iPhone/iPad: Hur logiskt är det att trycka på sök för att få en lista?
Tunna linjer eller liten prick där färgen ska ange vilken kalender som avses.
Kliniskt rensat tumhjul vid tidsinställning.
Trist att behöva trixa för att visa veckonummer i en ny kalender med ett nytt iOS.
Inte kul på en iOS som används i en mängd miljöer jämfört med en stationär burk.
Apple kommer tyvärr att fortsätta att sälja miljoner kalender appar för alla som söker intuitiv funktionalitet och tydlighet.
Det enda som är värre att hitta är en ToDo app med just balansen mellan det avancerade och det enkla funktionella.

Senast redigerat 2013-10-04 22:08
1
Bevaka tråden