Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivprogram o dropbox

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falköping
  • 2013-09-29 09:16

Tipps på bra skrivprogram som klarar att öppna och spara befintliga filer i dropbox. Tröttnat på att prova o en del som inte håller vad det lovar.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-09-29 09:56

Vilka har du provat, som du inte är nöjd med? Och vilka andra krav än att skriva har du?
Kan vara bra att veta så vi slipper rabbla upp dom vi kanske är nöjda med men som inte passar dig.

Det kan också vara bra att berätta vilken enhet det gäller - iPhone eller iPad.

Ju mer information man lämnar, desto bättre tips får man...

På Ipad skulle jag nog gå på Editorial

https://itunes.apple.com/se/app/editorial/id6...

  • Medlem
  • Falköping
  • 2013-09-30 13:40

Ursäkta otydligheten! Det gäller iPad och kraven ska vara att det ska gå att öppna först o främst Word dokument från dropbox o kunna ändra dem o spara dem igen i dropbox. Har laddat hem en del men tagit bort dem igen tyvärr angående frågan om vilket jag provat. Finns det huvud taget appar som kan göra det jag beskriver? De jag har provat fungerar inte att öppna och ändra i dokumenten.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2013-09-30 13:46

På Editorial, det tår att det synkas till en speciell mapp. Man kan alltså inte öppna o spara befintliga dokument som är skrivna i andra program?

CloudOn? Jag kan iaf öppna Excel-ark, redigera dem och stänga dem, och de sparas automatiskt till Dropbox (eftersom den hämtar dokumentet därifrån från början)

Ursprungligen av streith:

På Editorial, det tår att det synkas till en speciell mapp. Man kan alltså inte öppna o spara befintliga dokument som är skrivna i andra program?

Tja, nu svarade jag innan du kom med dina specifika önskemål och Editorial klarar inte wordfiler utan kör bara textfiler och Markdown syntax.

Men den är bäst:)

Annars så har jag en hel drös med förslag på texteditorer som kan öppna och spara dokument i dropbox:

iA Writer
PlainText
Elements for Dropbox
SimpleNote

Men ingen av dem hanterar MS Word dokument. De flesta (kanske till och med alla) synkar mot en specifik mapp i Dropbox men det är hanterbart, du får bara se till att lagra filerna i den mappen.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2013-10-07 16:05

Cloudon verkar göra jobbet. Tack.
Kommer nog använda något av dem andra för nya skapande av text då cloud on verkar lite klumpigt då.

1
Bevaka tråden