Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra iOS 7 i svart/vitt/gråskala

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när min kära iPhone 4 gått från multifuntionell armékniv till rostig fårsax efter iOS 7 uppdateringen tänkte jag att jag ger blanka fan i vad som händer med den.

Varför inte experimentera lite? Varför inte tvinga den att visa allt i gråskala, så som OS X kan göra genom en enkel inställning. Frågan är hur man ska gå till väga.

Undrar om ni sett, läst, hört något eller rent av vet eller har en gissning kring hur detta ska gå till?

Frågan handlar om att visa iOS7 i gråskala och inget annat. Hjälp trådskaparen med det istället, och avstå från att föra tråden från ämnet.

*Tråd rensad*

Det enda jag känner till är att man kan invertera allting genom Inställningar -> Allmänt -> Hjälpmedel -> Invertera färger. Det ser rätt kul ut men det är ju inte den gråskala som efterfrågades, tror tyvärr inte det är möjligt utan hack.

Om du kan tänka dig att endast ha en enda ikon(mapp) på skärmen, med grå skärmbild, så är det möjligt att lägga mappar i mappar

Ursprungligen av Adrian B:

Det enda jag känner till är att man kan invertera allting genom Inställningar -> Allmänt -> Hjälpmedel -> Invertera färger. Det ser rätt kul ut men det är ju inte den gråskala som efterfrågades, tror tyvärr inte det är möjligt utan hack.

Har precis skickat iväg ett mail till folket på iFixit för att höra lite om skärmens 'ribbon connectors' och hur dem är uppbyggda, om dem fungerar som gammal elektronik där man helt enkelt kunde klippa lite för att stänga av delar av informationsflödet (färgkanaler exempelvis)

Har mina tvivel, men hoppet finns där. En hårdvaruhackad iphone som endast visar i gråskala, vore fränt

Ursprungligen av Linkert:

Har precis skickat iväg ett mail till folket på iFixit för att höra lite om skärmens 'ribbon connectors' och hur dem är uppbyggda, om dem fungerar som gammal elektronik där man helt enkelt kunde klippa lite för att stänga av delar av informationsflödet (färgkanaler exempelvis)

Har mina tvivel, men hoppet finns där. En hårdvaruhackad iphone som endast visar i gråskala, vore fränt

Jag har mer än tvivel.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har mer än tvivel.

Nej, jag tänker inte försöka utan bekräftelse, det är helt klart en tveksam operation Mjukvaruhack vore ju gött, men finner inga svar på den fronten. Kanske kontakta folk som bygger på Cydia och sådant, vet knappt något om Jailbreaks dock.

Ursprungligen av Linkert:

Nej, jag tänker inte försöka utan bekräftelse, det är helt klart en tveksam operation Mjukvaruhack vore ju gött, men finner inga svar på den fronten. Kanske kontakta folk som bygger på Cydia och sådant, vet knappt något om Jailbreaks dock.

Jag tror att det är omöjligt. Färg lär inte skickas i separata pinnar - jag kommer iofs aldrig ihåg vilken färg pixlarna har men du skapar väl alla färger inklusive gråskalor genom att blanda pixlarna i rätt styrka.

1
Bevaka tråden