Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV 6.0 släppt

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-22 13:11

Tydligen så går det att ändra färg på texten

Citat:

Undertexter på Netflix

För många kom det nog som en överraskning att undertexterna i Netflix-appen plötsligt blivit gula med en grå bakgrund. För att ändra tillbaka, eller ändra till något annat, behöver du gå in i Apple TV-inställningarna och leta upp menyn ”Hjälpmedel”. Där finns en rad nya inställningar för just undertexter, inklusive en ny stilmallfunktion där du kan skapa din egen undertextstil.

Källa: Array.se

Finns ingen uppdatering tillgänglig på min ATV 3 som har 5.3 nu när jag kollade.

För mig gick uppdateringen smärtfritt. Men det som hände var att mer än hälften av alla mina filmer i iTunes syns inte i apple tv?!?
WTF?!?

Nån mer än jag?

Jag kör med Smart Converter Pro 2 och konverterar och alla filmer dyker upp som dom ska. Men nu efter uppdateringen är mer än hälften borta.
Nån som vet vad det kan vara för fel? Tacksam för hjälp!
Kör OSX ver. 10.8.5, iTunes 11.1

  • Medlem
  • Falköping
  • 2013-09-22 15:33
Ursprungligen av lappen71:

Tydligen så går det att ändra färg på texten

Källa: Array.se

Funkar perfekt. Vit textning igen. Tackar

  • Medlem
  • Orust
  • 2013-09-22 16:38
Ursprungligen av keptang:

Finns ingen uppdatering tillgänglig på min ATV 3 som har 5.3 nu när jag kollade.

Det fanns ingen till min ATV 3 heller, testade att återställa helt men det hjälpte inte.

  • Medlem
  • 2013-09-22 17:17
Ursprungligen av Bajto:

Gul text i Netflixappen. Vad skulle det vara bra för??

Det går ju att ändra, till och med lite bra att man kan lägga till genomskinlig bakgrund bakom texten. Ibland tyckte jag att det var lite svårt att se texten särskilt mot en ljus bakgrund.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-22 17:40
Ursprungligen av Mazak:

Det fanns ingen till min ATV 3 heller, testade att återställa helt men det hjälpte inte.

Precis samma på min. Har ni köpt i Sverige eller utlandet?

Ursprungligen av chrisse:

Precis samma på min. Har ni köpt i Sverige eller utlandet?

Sverige för min del.

Ursprungligen av KillwithSkill:

För mig gick uppdateringen smärtfritt. Men det som hände var att mer än hälften av alla mina filmer i iTunes syns inte i apple tv?!?
WTF?!?

Nån mer än jag?

Jag kör med Smart Converter Pro 2 och konverterar och alla filmer dyker upp som dom ska. Men nu efter uppdateringen är mer än hälften borta.
Nån som vet vad det kan vara för fel? Tacksam för hjälp!
Kör OSX ver. 10.8.5, iTunes 11.1

Hmm? Skumt. När jag går in på filmer i iTunes så har jag där 91 filmer. Men vid knappen filmer uppe till vänster så är den en notisplupp som säger 24

Fattar ingenting? Vad kan ha hänt?

Ursprungligen av KillwithSkill:

Hmm? Skumt. När jag går in på filmer i iTunes så har jag där 91 filmer. Men vid knappen filmer uppe till vänster så är den en notisplupp som säger 24

Fattar ingenting? Vad kan ha hänt?

24 filmer du inte sett? Eller som den inte registrerat att du sett.

Ursprungligen av keptang:

24 filmer du inte sett? Eller som den inte registrerat att du sett.

Nu fattar jag vad problemet sitter. Och det var i mitt huvud! Några av filmerna har olika kategorier som iTunes har fått för sig. Hemvideo, musikvideo film osv. Och iom nya 6.0 så har dom kategorierna lagts till i apple-tv. Vilket jag hade missat.
Så antingen så får man ändra medietyp på varje film eller helt enkelt bläddra under dom olika kategorierna i apple-tv'n

Undrar om Automator kan göra ett sånt arbetsflöde? Ändra alla filmer så dom får kategori film?

Apple har dragit in uppdateringen: http://9to5mac.com/2013/09/22/apple-tv-6-0-up...

Pga de problem som några i tråden har sett. Det förklarar varför några inte ser uppdateringen när de letar efter den.

#nyhetstips

Senast redigerat 2013-09-23 13:53
Ursprungligen av BlackSmp:

Apple har dragit in uppdateringen: http://9to5mac.com/2013/09/22/apple-tv-6-0-up...

Pga de problem som några i tråden har sett. Det förklarar varför några inte ser uppdateringen när de letar efter den.

Tack, det förklarar saken.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-09-22 20:37

Värt att nämna är också att 6.0 blockerade AirFoil från att skicka signaler till ATV.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-22 23:10

Kanske dags för Apple att börja testa grejer innan de skeppas ut till slutkund? Jag köper dyra grejer med äpplen på för att få slippa strul.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-23 00:01
Ursprungligen av reboot81:

Kanske dags för Apple att börja testa grejer innan de skeppas ut till slutkund? Jag köper dyra grejer med äpplen på för att få slippa strul.

Kolla mitt inlägg #21.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-23 00:07

Är det någon som har uppdaterat ATV utan strul?
Jag har inte haft min igång sedan uppdateringen kom.

Ursprungligen av Konrad:

Är det någon som har uppdaterat ATV utan strul?

Japp.

Men jag hann bara uppdatera den ena. Den andra tänkte jag uppdatera idag, men har inte provat eftersom uppdateringen tydligen är borttagen.

Ursprungligen av Konrad:

Är det någon som har uppdaterat ATV utan strul?
Jag har inte haft min igång sedan uppdateringen kom.

Inga problem för mig

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-09-23 08:36

Rullade på fint förutom att jag tyckte det tog lite tid. Efter ett tag stängde jag av TVn och på morgonen fungerade allt som det skulle (ATV3)

  • Medlem
  • Borås
  • 2013-09-23 19:17

Nu har jag också fått igång min. Dessvärre slutar AirFoil att fungera, kan vara bra att känna till.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Japp.

Men jag hann bara uppdatera den ena. Den andra tänkte jag uppdatera idag, men har inte provat eftersom uppdateringen tydligen är borttagen.

Prova igen, uppdateringen finns nu igen!

  • Medlem
  • Borås
  • 2013-09-24 13:46

För alla AirFoil-användare som uppdaterat: det går fortfarande att nedgradera till 5.3.

Bevaka tråden