Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder utan ordning eller tema

Tråden skapades och har fått 640 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-08 10:30
Ursprungligen av Engalunda:

Spännande! Du kommer inte ångra dig! Jag har Nikons 70-200 VR2.. Den är riktigt skarp.. Blir verkligen förvånad varje gång! Kul!

Japp, får se när det blir av. Vi har ju en liten här hemma som inte bara tar mycket tid i anspråk men även pengar

Det lär bli begagnat, bästa jag hittat hittills ligger på ca 15.000 kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-08 10:39
Ursprungligen av Engalunda:

Spännande! Du kommer inte ångra dig! Jag har Nikons 70-200 VR2.. Den är riktigt skarp.. Blir verkligen förvånad varje gång! Kul!

Enda nackdelen med 70-200 2.8 är vikten. För mig blev det ett 70-200 4.0 IS istället. Men så fina gluggar det är! Gjorde verkligen succée på ett antal bröllopsbilder något år sedan.

Ursprungligen av Erik.dv:

Enda nackdelen med 70-200 2.8 är vikten. För mig blev det ett 70-200 4.0 IS istället. Men så fina gluggar det är! Gjorde verkligen succée på ett antal bröllopsbilder något år sedan.

Ja det är ju vad man föredrar.. Men med en f/2,8 bär jag gärna lite tyngre!
Istället för gymkort

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-10 11:42
Ursprungligen av Erik.dv:

Enda nackdelen med 70-200 2.8 är vikten. För mig blev det ett 70-200 4.0 IS istället. Men så fina gluggar det är! Gjorde verkligen succée på ett antal bröllopsbilder något år sedan.

Jo, hyfsat tungt är det ju. Dock känner jag att jag vill ha tillgång till den större bländaren, att ligga på max f/4 som med mitt 24-105mm bromsar mig ibland. Nu fungerar det ju klart mycket bättre med min 5D3 iom att den är så pass bra på brushanteringen på höra ISO men den ett stopp större bländaren saknas ändå

Ursprungligen av Engalunda:

Ja det är ju vad man föredrar.. Men med en f/2,8 bär jag gärna lite tyngre!
Istället för gymkort

Så kan man ju se det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-10 16:42
Ursprungligen av zinned:

Jo, hyfsat tungt är det ju. Dock känner jag att jag vill ha tillgång till den större bländaren, att ligga på max f/4 som med mitt 24-105mm bromsar mig ibland. Nu fungerar det ju klart mycket bättre med min 5D3 iom att den är så pass bra på brushanteringen på höra ISO men den ett stopp större bländaren saknas ändå

Det har du rätt i! Jag valde 4.0 av att man faktiskt kan ta med sig det nästan jämt! Men visst finns tillfällen jag velat ha 2.8…

"shadowfax" ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-12 00:05

Nice!

Klart det är Shadowfax

En från i morse..

Tur att solen tar sovmorgon så här på höstkanten...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-13 00:27
Ursprungligen av Engalunda:

En från i morse..

Tur att solen tar sovmorgon så här på höstkanten...

Tätat hus och glugg?

Ursprungligen av zinned:

Tätat hus och glugg?

Jajjemen! Men jag är alltid lite feg när det kommer till regn osv, men vet ju mycket väl att iaf D3s:en är mycket bra tätad, ska klara det mesta!

Däremot vet jag inte hur det är med Nikons 24-70 som jag fotade med... Vill minnas att det är tätat också

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-13 20:16
Ursprungligen av Engalunda:

Jajjemen! Men jag är alltid lite feg när det kommer till regn osv, men vet ju mycket väl att iaf D3s:en är mycket bra tätad, ska klara det mesta!

Däremot vet jag inte hur det är med Nikons 24-70 som jag fotade med... Vill minnas att det är tätat också

Den gluggen lär väl vara tätad, frågan är hur mycket...om det sitter gummi vid kontaktdonen/gängan också. Sedan måste man ju alltid ha ett filter på om det ska kunna vara 100% tätat. Ditt 24-70 lär vara heltätat som Canons 24-70, kan man väl begära för 20.000 kr

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-16 23:47

Bild utan ordning.

Ursprungligen av zinned:

Den gluggen lär väl vara tätad, frågan är hur mycket...om det sitter gummi vid kontaktdonen/gängan också. Sedan måste man ju alltid ha ett filter på om det ska kunna vara 100% tätat. Ditt 24-70 lär vara heltätat som Canons 24-70, kan man väl begära för 20.000 kr

Så sant.. "lite" ska man väl få för att man betalar kan man ju tycka

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-17 18:46
Ursprungligen av reboot81:

Bild utan ordning.

Ha, ha, nu först kopplade jag. Men det var väl en pragmatisk lösning om vännen bara hade en vanlig kamera tillgänglig, kanske ingen dator alls.

Vackert Joakimo, s/v i vatten och klippor gör sig väldans fint.
Nötväckan är också fin fin, en snabb rackare som inte är den lättaste att fånga!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-18 20:49

Jag hade turen att nötväckan satte sig i ett träd alldeles intill ett fågeltorn som jag besökte. Den var som du sa, snabb och rörde på sig hela tiden vilket försvårade fotograferandet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 21:30

Själv lyckades jag fånga en häger på bild för några dagar sedan, i Pildammarna i Malmö av alla ställen. Har aldrig hört talas om dem mitt i stan

Lägger även till en annan lite mystisk bild, också fångad i Pildammarna

Oh! Det är nåt drömskt över bild nr2

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 10:34
Ursprungligen av Mymac4ever:

Oh! Det är nåt drömskt över bild nr2

Ja, visst är det?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-09-19 20:47
Ursprungligen av Mymac4ever:

Oh! Det är nåt drömskt över bild nr2

Jaa, riktigt fint, undrar om han hade smör på objektivet?

En klocka.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-09-21 19:56

Så jävla snyggt!

Som hästmänniska och bildgillare finns inte annat att säga.

Ursprungligen av filuren:

Så jävla snyggt!

Som hästmänniska och bildgillare finns inte annat att säga.

Tack Filuren!

Hösten är här...

Lite musikbilder.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-26 22:00

Lite nya bilder tagna under en solig hösteftermiddag i Malmö

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-28 17:03
Ursprungligen av zinned:

Lite nya bilder tagna under en solig hösteftermiddag i Malmö

Trevliga actionbilder! Det ser nästan lite ut som sommar där.

Inte långt från lastbilen i mitt senaste inlägg fanns denna ruin av en kolugn, nu övertagen av naturen. Dessa ställen gör mig mycket intresserad av historien bakom allt.

Coal oven by Joakim Östberg, on Flickr

Höst, kallt och helt underbart! Ånga på varenda insjö på morgonkvisten!

Bevaka tråden