Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel visning med vissa appar i iPad mini

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apparna för ex MacWorld och Aftonbladet ger en storlek på skärmen som skulle passa min iMac. Ett jäkla scrollande i sidled - liggande eller stående - ingen skillnad.(Inte så på ex 99mac.)
Öppnar man dessa som vanligt i Safari - inga problem.
Är det utvecklarna som inte hunnit med - eller har jag missat någon inställning. Ser inte problemet i några inlägg - kanske lokalt på min iPad mini. Undrar hur det blir i iPhone i så fall. Den är inte uppdaterad ännu.
Slutsats. 99 mac appen fungerar. MacWorld och Aftonbladet gör det inte......

Har inget svar på din fråga mer än att det väl inte gör något? Båda blaskorna skriver ju bara skit ändå...

Ursprungligen av Capeman:

Har inget svar på din fråga mer än att det väl inte gör något? Båda blaskorna skriver ju bara skit ändå...

Så kan det vara - men det är mera problemet som sådant som jag undrar över.
Nu har i alla fall Macworld svarat:
" Förbaskat. Jag har inte sett det där själv. Tror jag vet vad det beror på och i så fall har det inte med iOS 7 att göra utan det är bara en slump att det sker samtidigt, i så fall kan vi i alla fall lösa det utan att vänta veckor på att Apple ska godkänna uppdateringen. Men jag ska inte lova för mycket. Jag ska rapportera det direkt men tyvärr tror jag inte att så mycket kommer ske innan helgen. "

Så var det med det. Aftonbladet struntar jag i - i detta läge.?

Ursprungligen av adress@mac:

Apparna för ex MacWorld och Aftonbladet ger en storlek på skärmen som skulle passa min iMac. Ett jäkla scrollande i sidled - liggande eller stående - ingen skillnad.(Inte så på ex 99mac.)
Öppnar man dessa som vanligt i Safari - inga problem.
Är det utvecklarna som inte hunnit med - eller har jag missat någon inställning. Ser inte problemet i några inlägg - kanske lokalt på min iPad mini. Undrar hur det blir i iPhone i så fall. Den är inte uppdaterad ännu.
Slutsats. 99 mac appen fungerar. MacWorld och Aftonbladet gör det inte......

Kom ett förtydligande av MacWorld:
" Det verkar ha med iOS 7 att göra ändå. Hoppas att det går att lösa utan en uppdatering av appen, då borde vi kunna ha en fix i början av nästa vecka."
Så var det med det.......

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-21 20:26

Jag har samma problem med Sydsvenskans, NAs och IDGs appar på min iPad mini från i våras.

Ursprungligen av stevie:

Jag har samma problem med Sydsvenskans, NAs och IDGs appar på min iPad mini från i våras.

Skulle tro att det fixas under kommande vecka. Jag har hittat det på många fler ställen - men bara anmält till MacWorld. Om det nu inte är en " jättegrej" - för då skall det ju via Apple - och kan ta längre tid.

1
Bevaka tråden