Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS7 problem!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-09-19 18:24

Hejsan! Jag uppdaterade min iPhone 5 igår till iOS7. Jag har Telenor som operatör. Idag så ringde en kompis mig och jag hörde inte honom men han hörde mig, jag slog på "Högtalare" då kunde jag höra honom. Jag har testat att installera om den helt, funkar inte. När jag skulle återställa den var återställde den till iOS7 igen fast med mina inställningar, dvs inte iOS6 som jag hade säkerhets kopierat. Är det någon som har liknande problem? Igår funkade den vanliga öron högtalaren fint och nu idag efter jag fixat iOS7 så fungerar den inte eller är det Telenor som har problem med iOS7?

mvh Rizom

Det kan mycket väl vara Telenor som har problem. Jag har 4s och tele2 och strax efter min uppdatering var klar igår fick jag upp ett meddelande om nya operatörsinställningar. Det var bara att klicka ok och sedan var det klart. Jag antar att du inte fått upp något liknande på din? Det kan vara värt att kontakta telenor och fråga om de stödjer ios7 fullt ut än.

  • Medlem
  • 2013-09-19 19:36

Jag har inte fått något sådant meddelande. Jag har precis pratat med Telenor och dom koppla mig till deras Apple support. Där sa dom att jag skulle gå till en Telenor butik och lämna in den eftersom dom inte visste vad som kunde vara fel då jag har gjort allt jag skrev i mitt föregående inlägg. Lite konstigt att det funkar för vissa och för andra inte. Finns det något sätt man kan göra så man kan få det meddelandet om nya operatör inställningar, eller man kanske måste be sin operatör skicka dom?

Ursprungligen av Rizom:

Jag har inte fått något sådant meddelande. Jag har precis pratat med Telenor och dom koppla mig till deras Apple support. Där sa dom att jag skulle gå till en Telenor butik och lämna in den eftersom dom inte visste vad som kunde vara fel då jag har gjort allt jag skrev i mitt föregående inlägg. Lite konstigt att det funkar för vissa och för andra inte. Finns det något sätt man kan göra så man kan få det meddelandet om nya operatör inställningar, eller man kanske måste be sin operatör skicka dom?

Testa att återställa din iPhone utan att synka tillbaka säkerhetskopian, dvs ställ in den som ny och se om problemet kvarstår. Om du fortfarande har problem så bör du gå på Telenors råd och lämna in den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 22:02

Det kan ju också bara vara otur att det hände nu. Har du kollat i hörlursutgången efter damm? Det är ett vanligt fel…
Testat med de trådbundna lurarna du fick med telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 22:09

Jag vet att jag låter gnällig, men det är tragiskt att man inte kan ominstallera iOS versioner som man (än så länge) kan med Mac OS X...

Om man inte är intresserad av/kunnig i att hålla på med djupare program-ingrepp så går det inte att gå tillbaka till en tidigare version av iOS (om jag inte har fel).

Ursprungligen av TureB:

Jag vet att jag låter gnällig, men det är tragiskt att man inte kan ominstallera iOS versioner som man (än så länge) kan med Mac OS X...

Om man inte är intresserad av/kunnig i att hålla på med djupare program-ingrepp så går det inte att gå tillbaka till en tidigare version av iOS (om jag inte har fel).

Kan hålla med dig till viss del, dock så innebär detta ökade supportkostnader för apple (vi bryr oss inte givetvis), men desto viktigare, svårare för utvecklare om operativet är defragmenterat.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 22:23
Ursprungligen av TureB:

Jag vet att jag låter gnällig, men det är tragiskt att man inte kan ominstallera iOS versioner som man (än så länge) kan med Mac OS X...

Om man inte är intresserad av/kunnig i att hålla på med djupare program-ingrepp så går det inte att gå tillbaka till en tidigare version av iOS (om jag inte har fel).

http://9to5mac.com/2013/09/19/buyers-remorse-...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 22:37
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kan hålla med dig till viss del, dock så innebär detta ökade supportkostnader för apple (vi bryr oss inte givetvis), men desto viktigare, svårare för utvecklare om operativet är defragmenterat.

Det blir väl inte mer fragmenterat i och med att så många inte uppgraderar?!...

Måste säga att det hela känns ganska mycket som när Windows Vista kom och många nedgraderade till Windows XP.

Ursprungligen av TureB:

Det blir väl inte mer fragmenterat i och med att så många inte uppgraderar?!...

Måste säga att det hela känns ganska mycket som när Windows Vista kom och många nedgraderade till Windows XP.

Läste någonstans att ca 50% har nu gått över till iOS7. Vart har du läst att inte många användare uppgraderar?

Den åsikten får stå för dig Håller absolut inte med dig.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 23:12
Ursprungligen av barbapappa_86:

Läste någonstans att ca 50% har nu gått över till iOS7. Vart har du läst att inte många användare uppgraderar?

Den åsikten får stå för dig Håller absolut inte med dig.

66% av dom som besökte Array.se har visst uppdaterat

Ursprungligen av lappen71:

66% av dom som besökte Array.se har visst uppdaterat

Så var det nog. Läste ngt i mitt twitterflöde vid frukost, så kommer inte riktigt ihåg källan

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-19 23:47

feber.se skrev 50 % av sina besökare.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 23:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 23:56
Ursprungligen av barbapappa_86:

Läste någonstans att ca 50% har nu gått över till iOS7. Vart har du läst att inte många användare uppgraderar?

Den åsikten får stå för dig Håller absolut inte med dig.

Jag sa inte att folk INTE uppgraderat utan att det är många som vill gå tillbaka, vilket påminde om Vista->XP dagarna. Läs vad jag skriver

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 23:58
Ursprungligen av TureB:

Jag sa inte att folk INTE uppgraderat utan att det är många som vill gå tillbaka, vilket påminde om Vista->XP dagarna. Läs vad jag skriver

Ok så hur många? Vad jag kan se är det 4st hittills på 99mac som vill backa.
Det är helt ok att vara missnöjd men att komma med påstående som ingen kan verifiera är ganska så meningslöst.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-20 00:43

Buggigt att flytta runt dessa fula ikoner, viss text är pytteliten, småstrul initial med iMessage och lite seg då och då på en 1,5år gammal 4S. Sa jag att ikonerna är skitfula?

Men bara en sån sak som den nya bild-appen, eller kontrollcenter gör det värt att behålla 7:an. Visst, designen passar inte alla i smaken, men tänkt till på funktionerna har de banne mig gjort.

Lånar tråden.

Efter uppdateringen tycker mailprogrammet att jag har 22000 nya mail, dvs alla som fanns på servern. Någon som har tips på hur jag blir av med brickorna? Markera alla som läst är ju liksom inte riktigt en hanterbar lösning.

Ursprungligen av MrSinatra:

Lånar tråden.

Efter uppdateringen tycker mailprogrammet att jag har 22000 nya mail, dvs alla som fanns på servern. Någon som har tips på hur jag blir av med brickorna? Markera alla som läst är ju liksom inte riktigt en hanterbar lösning.

Vilken mail har du? IMAP, POP3 etc?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilken mail har du? IMAP, POP3 etc?

Båda två. Ett POP-konto och ett G-Mail. Samma problem på båda.känns som att det är iCloud som bråkar igen...

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-09-20 08:39
Ursprungligen av MrSinatra:

Lånar tråden.

Efter uppdateringen tycker mailprogrammet att jag har 22000 nya mail, dvs alla som fanns på servern. Någon som har tips på hur jag blir av med brickorna? Markera alla som läst är ju liksom inte riktigt en hanterbar lösning.

Varför fungerar inte markera alla som läst? Så gjorde jag med mina i alla fall. Välj Alla inkorgar - Ändra - Markera alla - Markera som oläst. Jag har för mig att inte funktionen "Markera alla" fanns i gamla versionen, men nu finns den i alla fall.

Ursprungligen av Nale72:

Varför fungerar inte markera alla som läst? Så gjorde jag med mina i alla fall. Välj Alla inkorgar - Ändra - Markera alla - Markera som oläst. Jag har för mig att inte funktionen "Markera alla" fanns i gamla versionen, men nu finns den i alla fall.

Jag har provat det, men antingen funkar det inte, eller så tar det låååååååååång tid att markera 26900 mail;)
(Naturligtvis är ju ett alternativ att ge sig in på servern och radera mail)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-20 12:45

Varför i helvete sparar man 26900 mail????
Snacka om horder

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-20 12:51
Ursprungligen av lappen71:

Varför i helvete sparar man 26900 mail????
Snacka om horder

Vänd på det: Varför skulle man radera mail? Jag har för närvarande 24000+ mail i Gmail, och det använder bara 19% av mitt tillgängliga utrymme.

Palla sitta och välja vad som ska raderas och vad som ska sparas. Arkivera rubbet och använd sökfunktionen vid behov istället. Färdigt!

Ursprungligen av lappen71:

Varför i helvete sparar man 26900 mail????
Snacka om horder

Jag vill vända på det, varför slänga mail? Det gör jag aldrig.

Edit: Äsch, slagen med målfoto:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-20 12:53
Ursprungligen av Vassius:

Vänd på det: Varför skulle man radera mail? Jag har för närvarande 24000+ mail i Gmail, och det använder bara 19% av mitt tillgängliga utrymme.

Palla sitta och välja vad som ska raderas och vad som ska sparas. Arkivera rubbet och använd sökfunktionen vid behov istället. Färdigt!

Om det är jobb mail har jag förståelse men inte annars
Sparade mycket själv men insåg att jag personligen aldrig skulle få nytta av dom.
Alla gör som dom vill.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-09-20 12:55
Ursprungligen av lappen71:

Om det är jobb mail har jag förståelse men inte annars
Sparade mycket själv men insåg att jag personligen aldrig skulle få nytta av dom.
Alla gör som dom vill.

På jobbet får jag ju betalt för att rensa mail, det får jag inte på fritiden.

Ursprungligen av lappen71:

Om det är jobb mail har jag förståelse men inte annars
Sparade mycket själv men insåg att jag personligen aldrig skulle få nytta av dom.
Alla gör som dom vill.

Det är tyvärr jobbmail. 23 000 kan jag säkert slänga. Problemet är att det skulle ta en vecka att göra den utsorteringen.

Tillbaka till problemet. Nu har jag lyckats släcka alla olästa på gmail-kontot, men POP-kontot verkar helt omöjligt. Det hämtar ju från jobbets server och krymper inte i antal trots att jag markerat 1000 som lästa(!?!?!). Tidigare kunde man ju välja hur många mail som skulle läsas in i iPhone Mail. Nu hittar jag inte den funktionen. Varför togs den bort?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-20 13:50

Webmail? Borde kunna lösa det på ett par minuter.

  • Medlem
  • 2013-09-21 10:29

Problemet är löst! De hade gått in i hörlurar läge. Märkte detta när jag skulle höja volymen på själva telefonen utan hörlurar i så såg jag att det stod "hörlurar" istället för "Ringsignal" så jag tryckte in hörlurarna satte på spotify sen stängde jag av spotify och tog ur hörlurarna och då funka det igen. Tack för alla svar men problemet är löst!

Bevaka tråden