Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedgradera från ios 7 till 6

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Igår innan nya uppdateringen av ios 7 var jag lika entusiastisk som alla andra, men efter uppdateringen från ios 6 till nya 7an kan jag inte säga annat att det här var det absolut fulaste Apple någonsin gjort. Ingenting fungerar som det ska med min iPhone 4s och designen är rent utav skamligt ful hehe. Är så sjukt besviken och ångrar att jag överhuvudtaget bytte till ios 7. Det jag undrar nu, finns det någon som helst möjlighet att nedgradera till ios 6 igen? Vore så tacksam för all hjälp jag kan få

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 22:11

Känns som om värdet på våra iPhone med iOS 6.1.3 här hemma stigit de senaste 24h...

Ursprungligen av TureB:

Känns som om värdet på våra iPhone med iOS 6.1.3 här hemma stigit de senaste 24h...

Tror tyvärr att du har rätt... Förstår inte från Apples håll hur dom överhuvudtaget kan släppa en uppdatering som ser ut som den gör nu. Hade älskat ios 7 om man behållt gamla designen med de nya funktionerna!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 22:22

Åh nu blev jag så himla glad! Tack tack tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-19 23:34

Jag tror att många som fått problem har uppgraderat via OTA och inte via iTunes. Det bästa är nog att dra en backup på det gamla, återställa telefonen och sedan dra in iOS 7 via i Tunes för att slutligen lägga tillbaka senaste backupen.
Det ligger en massa gammal skit kvar, gissar jag, som ställer till problem.
Jag har svårt att förstå missnöjet, allt på mina apparater går fint. Har en iPhone 4S, en iPhone 5 och en iPad 2.
En uppgradering av iTunes måste göras allra först så klart.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 23:40
Ursprungligen av Konrad:

Jag tror att många som fått problem har uppgraderat via OTA och inte via iTunes. Det bästa är nog att dra en backup på det gamla, återställa telefonen och sedan dra in iOS 7 via i Tunes för att slutligen lägga tillbaka senaste backupen.
Det ligger en massa gammal skit kvar, gissar jag, som ställer till problem.
Jag har svårt att förstå missnöjet, allt på mina apparater går fint. Har en iPhone 4S, en iPhone 5 och en iPad 2.
En uppgradering av iTunes måste göras allra först så klart.

Nu är inte problemet att det laggar eller att det inte fungerar utan att han tycker det är fult och vill backa tillbaka.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-19 23:46
Ursprungligen av lappen71:

Nu är inte problemet att det laggar eller att det inte fungerar utan att han tycker det är fult och vill backa tillbaka.

Jomen, det var ett generellt svar till alla som sitter och gnäller. Kanske skulle ha svarat i en annan tråd. Men det är flera trådar som gnällspikarna är igång i.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 23:46
Ursprungligen av Konrad:

Jomen, det var ett generellt svar till alla som sitter och gnäller. Kanske skulle ha svarat i en annan tråd. Men det är flera trådar som gnällspikarna är igång i.

Låt dom gnälla huvudsaken du är nöjd

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-19 23:54
Ursprungligen av lappen71:

Låt dom gnälla huvudsaken du är nöjd

Men det är nog inte bara jag som är nöjd, eller tror du det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-19 23:59
Ursprungligen av Konrad:

Men det är nog inte bara jag som är nöjd, eller tror du det?

Du är inte ensam, jag är också nöjd, med min iOS 6.1.3

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-20 00:01
Ursprungligen av Konrad:

Men det är nog inte bara jag som är nöjd, eller tror du det?

Omöjligt att svara på men med tanke på all den information som kommit ut om iOS7 innan släppet är det förvånande att dom som klagar inte bildat sig en uppfattning INNAN dom tryckte på "Uppdatera"
Bryr mig inte om andra är missnöjda huvudsaken jag är nöjd men det är lite roande över klagosången.
Men vill dom ha hjälp med att backa så ska dom ha den hjälpen

Nåja, vi är alla olika. Däremot så hävdar jag nog trots allt att det är mycket mer än bara kosmetiska förändringar i ikoner, färger och "platthet" i IOS7 och att det som är viktigt är de ändrade funktionerna: kontrollcentret, nya placeringen av Spotlight, Safari, kantsvepen, förbättra rättstavning som kan rätta fraser, FaceTime Audio, bakgrundsuppdateringar av appdata som förhoppningsvis inte äter uppbatteriet, app store automatiska uppdateringar, dynamisk textstorlek, svepa bort notifieringar (ok, det gick tidigare också:), dela videosnuttar i bildströmmar, snabbåtkomst till kamera, räknare och ficklampa från alla sidor.

Nej, det lilla är utseendet. Det stora är utökad användbarhet.

  • Medlem
  • 2013-09-25 21:58

Hjälp

Är det försent att gå tillbaka till ios6 ????
Kräks varje gång jag tittar på telefonen börjar bli jobbigt att torka den varje gång.
Har en ifone5 (blev på trackad den från jobbet !)
Nu har jag sett även att det finns Cyndia till den, det såg verkligen fint ut : ) går den att installera nu på min ?!
gillar annars telefonen men INTE ios vill verligen ha Cyndia istället.

MrDTS

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-25 22:05
Ursprungligen av MrDTS:

Hjälp

Är det försent att gå tillbaka till ios6 ????
Kräks varje gång jag tittar på telefonen börjar bli jobbigt att torka den varje gång.
Har en ifone5 (blev på trackad den från jobbet !)
Nu har jag sett även att det finns Cyndia till den, det såg verkligen fint ut : ) går den att installera nu på min ?!
gillar annars telefonen men INTE ios vill verligen ha Cyndia istället.

MrDTS

Troligtvis inte...sen heter det Cydia och inget annat.

  • Medlem
  • 2013-09-25 22:19

Det var synd på en sån fin telefon, får nog byta ut den då.

MrDTS

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-25 22:28
Ursprungligen av MrDTS:

Det var synd på en sån fin telefon, får nog byta ut den då.

MrDTS

Inga problem jag köper den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-25 22:33
Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, det lilla är utseendet. Det stora är utökad användbarhet.

Men det är uppenbart från folks reaktioner (och historiken av Apples snack om deras nya produkter/OS) hur viktigt utseendet faktiskt är.

Ursprungligen av TureB:

Men det är uppenbart från folks reaktioner (och historiken av Apples snack om deras nya produkter/OS) hur viktigt utseendet faktiskt är.

Och jag får för mig att vi är precis lika många som tycker om det nya, som det är som hatar det? Skillnaden är de som hatar/ogillar det gör sig lite mer hörda? Personligen gillar jag det nya bättre, var lite trött på att det alltid sett likadant ut

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-10-31 19:14

Är det totalt omöjligt att nedgradera nu? Tänkte köpa en beg. 4S som har iOS 7.0.3, men vill gärna köra 6.1.2 så jag kan ha mitt gamla JB kvar från min iPhone 4. Just asking

Ursprungligen av Matsaki:

Är det totalt omöjligt att nedgradera nu? Tänkte köpa en beg. 4S som har iOS 7.0.3, men vill gärna köra 6.1.2 så jag kan ha mitt gamla JB kvar från min iPhone 4. Just asking

För sent om det inte finns sparade SHSH från tidigare JB på enheten.

Hur gjorde du?

Hjäälp hur gjorde du?? fattar ingen ting hjääälp :((

Ursprungligen av lollieo:

Hjäälp hur gjorde du?? fattar ingen ting hjääälp :((

Läs inlägget ovan ditt, det är för sent.

Om man jailbreakar sin iphone 4 med iOS 7, går det att nedgradera då, alternativt installera ett effektivare operativsystem som funkar laggfritt?
Sedan iOS 7 har jag börjat använda min underbara iPod Touch 4th allt mer som ju är låst till iOS 6. Varje gång jag använder den är som att åka tillbaka till en svunnen tid då allt verkligen var bättre ;___;!

Ursprungligen av tokball:

Om man jailbreakar sin iphone 4 med iOS 7, går det att nedgradera då, alternativt installera ett effektivare operativsystem som funkar laggfritt?
Sedan iOS 7 har jag börjat använda min underbara iPod Touch 4th allt mer som ju är låst till iOS 6. Varje gång jag använder den är som att åka tillbaka till en svunnen tid då allt verkligen var bättre ;___;!

Nej, du kan inte nedgradera.

1
Bevaka tråden