Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände med "dubbelklick" Hemknappen - Aktiva program

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad hände med "dubbelklick" Hemknappen - Aktiva program
Tidigare kunde man stänga av "aktiva program " genom att hålla appen intryckt till rött kors kom upp och därefter avmarkera. Får det inte att fungera längre. Aktiva program kommer upp - men går ej att stänga.

Dra upp apparna så stängs den. Typ släng iväg..

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-19 14:34

Det hade underlättat om folk hade läst på lite om nyheterna i iOS 7 innan de skapar nya trådar

Ursprungligen av zappee:

Det hade underlättat om folk hade läst på lite om nyheterna i iOS 7 innan de skapar nya trådar

Hoppas du aldrig hittar något att fråga om (folk) som står någonstans. Frågor kanske kommer för att det är så MYCKET nyheter. Lätt att missa något - "för folk"

Ursprungligen av keptang:

Dra upp apparna så stängs den. Typ släng iväg..

Tack för det !

Ursprungligen av adress@mac:

...Lätt att missa något...

Den här ändringen/nyheten står som punkt nummer 1 i artikeln "11 smarta tips för iOS 7", som publicerades här på forumet lite tidigare idag.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den här ändringen/nyheten står som punkt nummer 1 i artikeln "11 smarta tips för iOS 7", som publicerades här på forumet lite tidigare idag.

Ber om ursäkt - en gång till. Det vimlar av "smarta tips" sedan 1-2 veckor tillbaka. Den idag har jag inte läst ännu. Skall omgående göra det när jag kommer hem. Hoppas alla andra läser den - så blir det inga mer "smarta frågor" i alla fall. Ha en bra dag - kväll.

Klart man ska fråga om man inte vet eller har någon fundering, alla kan inte ha läst allt.

edit: Och så försöker vi följa våra Trivselregler.

Senast redigerat 2013-09-19 21:14
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-09-26 14:49

Är det någon annan som jag som stör sig på att det inte finns en "Stäng alla appar"-funktion, likt den Auxo har? (Och de flesta Android-lurar förstås)

Nej, jag har aldrig varit med om att jag behöver stänga alla appar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-26 15:57

I de väldigt sällsynta fall man skulle behöva (någon process har hängt sej, och man vet inte vilken) är det ju bara att starta om luren.

Vad jag verkligen gillar med nya multitaskingen är att jag kan tvångsavsluta en app och direkt gå till en annan. I iOS 6 var man tvungen att trycka på hemknappen efter man tvångsavslutat en app.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-09-26 16:06

Jag har för vana (batterimässigt) att stänga ner alla appar så jag förstår inte att det alternativt inte ska finnas bara, när de ändå uppdaterade systemet kunde man väl fått den möjligheten.

Det gör väl knappt från eller till ang batteritiden?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-26 16:15
Ursprungligen av CEk:

Jag har för vana (batterimässigt) att stänga ner alla appar så jag förstår inte att det alternativt inte ska finnas bara, när de ändå uppdaterade systemet kunde man väl fått den möjligheten.

Har inte denna diskussion dött om att appar som inte används drar inte ström? Om det nu inte är appar som är gjorda för att arbeta i bakgrunden.
Hade detta varit ett sådant stort problem skulle den funktion funnits att man kan stänga av alla appar på en gång.

Jag har postat otaliga bilder från när jag använde iOS 7 beta 6 med hur bra batteritid jag har.
Och jag har ALDRIG stängt eller kommit på tanken att stänga appar,om dom inte krånglat vill säga.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-09-26 16:26
Ursprungligen av Capeman:

Det gör väl knappt från eller till ang batteritiden?

Det är väl kanske bara jag som hoppas, för min 5:a har bedrövligt dålig battertid.

Ja, tror det är en myt att det skulle hjälpa. Trist med din batteritid, min 4S har lika bra batteritid som när den var ny.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-09-26 17:39
Ursprungligen av Capeman:

Ja, tror det är en myt att det skulle hjälpa. Trist med din batteritid, min 4S har lika bra batteritid som när den var ny.

Min gamla 4:a spöar fortfarande min 5:a.

Ursprungligen av CEk:

Min gamla 4:a spöar fortfarande min 5:a.

Har du LTE påslaget? Jag upplever att min 5:a drar mycket mindre batteri om jag stänger av LTE. Jag befinner mig i princip aldrig dör jag teoretiskt skulle kunna ratta in LTE med en 5:a.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-09-27 10:43
Ursprungligen av pmarriott:

Har du LTE påslaget? Jag upplever att min 5:a drar mycket mindre batteri om jag stänger av LTE. Jag befinner mig i princip aldrig dör jag teoretiskt skulle kunna ratta in LTE med en 5:a.

Inget LTE nej. :/

1
Bevaka tråden