Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

På upptäcktsfärd i IOS 7

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

IOS 7 är mer än bara de omtalade visuella förändringarna. I stort och smått har Apple putsat och förbättrat olika delar av systemet och dess appar. Låt 99mac ta med dig som precis uppdaterat till IOS 7 på en upptäcktsfärd i tio steg i det nya systemet.

Läs hela artikeln här

Fast det här med bildströmmar det går ju redan i ios6, om inte till o med i 5 redan. Och det här med automatisk uppdatering av program, första jag kommer försöka jailbreaka bort, en uppdatering är inte samma som uppgradering. Kolla bara på skype eller för all del ios6 och maps...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-18 23:56
Ursprungligen av klarabara:

Fast det här med bildströmmar det går ju redan i ios6, om inte till o med i 5 redan. Och det här med automatisk uppdatering av program, första jag kommer försöka jailbreaka bort, en uppdatering är inte samma som uppgradering. Kolla bara på skype eller för all del ios6 och maps...

Det är ju bara att stänga av autouppdatering i Settings.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 00:10
Ursprungligen av klarabara:

Fast det här med bildströmmar det går ju redan i ios6, om inte till o med i 5 redan. Och det här med automatisk uppdatering av program, första jag kommer försöka jailbreaka bort, en uppdatering är inte samma som uppgradering. Kolla bara på skype eller för all del ios6 och maps...

Skillnaden i iOS 7 är att dina vänner kan lägga till i den bildström du delar ut.
Tidigare om dom ville dela med sig en bild var dom tvungen att skapa en egen bildström.
Nu skapar man en och sen kan alla som delar den fylla på med bilder.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-19 00:47

Lite lurigt, men (bild)Strömmar hittar man under ikonen iCloud. Och en delad ström måste just vara en delar ström, det går inte konvertera en 'gammal' ström till att vara delad.

Zooma i video kommer jag aldrig göra medvetet. Bilder-appen är nästan underbar! Saknar bara möjligheten till att se EXIF-data.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 00:50
Ursprungligen av reboot81:

Lite lurigt, men (bild)Strömmar hittar man under ikonen iCloud. Och en delad ström måste just vara en delar ström, det går inte konvertera en 'gammal' ström till att vara delad.

Zooma i video kommer jag aldrig göra medvetet. Bilder-appen är nästan underbar! Saknar bara möjligheten till att se EXIF-data.

Är du säker på att det inte är en ikon som heter "Delat" och inte iCloud?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-19 01:12

Det retar mig nåt fruktansvärt att man inte har enkel tillgång till iCloud-flikar, eller vad det kallades, som man hade i iOS 6. Man kunde då öppna en ny flik i safari och sedan välja en flik man hade öppen på sin Mac eller sin iPad.

Det är inte längre möjligt...inte alls

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 01:42
Ursprungligen av zinned:

Det retar mig nåt fruktansvärt att man inte har enkel tillgång till iCloud-flikar, eller vad det kallades, som man hade i iOS 6. Man kunde då öppna en ny flik i safari och sedan välja en flik man hade öppen på sin Mac eller sin iPad.

Det är inte längre möjligt...inte alls

Tryck längs ner i Safari så du får fram fältet längst ner,klicka på dom två fyrkanterna,scrolla längst ner så har du dom.
Om du tycker det är osmidigt är din uppfattning

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-19 01:52
Ursprungligen av lappen71:

Är du säker på att det inte är en ikon som heter "Delat" och inte iCloud?

Jo, men om jag väljer en bild jag vill lägga till i en bildström så ligger den till höger om E-post ikonen i exportera-till dialogen.

Gillar inte alls allt vitt och att det saknas linjer och gränser

Allt känns bara naket och kalendern som jag använder varje dag är helt saboterad

De va bättre förr !

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 01:55
Ursprungligen av reboot81:

Jo, men om jag väljer en bild jag vill lägga till i en bildström så ligger den till höger om E-post ikonen i exportera-till dialogen.

Ja det kan vara lite förvirrande. Ikonen Delat skulle egentligen ha hetat iCloud för att göra det mer lättförstått.
Är lite skadad eftersom jag använt iOS 7 så länge att jag glömt dom saker som är icke konsekvent

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 01:56
Ursprungligen av MalcomX:

Gillar inte alls allt vitt och att det saknas linjer och gränser

Allt känns bara naket

De va bättre förr !

Och hade INTE Apple gjort denna förändring hade fler personer varit missnöjda

Ursprungligen av lappen71:

Och hade INTE Apple gjort denna förändring hade fler personer varit missnöjda

De har väl inte vett att vara missnöjda utan sitter bara och dreglar efter uppdateringar för uppdateringarnas skull
kan lova dig att när de vanliga användarna får se detta, så kommer man inte vara så glada

Precis som de fyrkantiga smilisarna vi fått i detta forumet. Man ser ju inte vilken smiley det är är

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 02:03
Ursprungligen av MalcomX:

De har väl inte vett att vara missnöjda utan sitter bara och dreglar efter uppdateringar för uppdateringarnas skull
kan lova dig att när de vanliga användarna får se detta, så kommer man inte vara så glada

Det är verkligen lätt att lova saker när man inte vet. Visst kommer det finnas personer som är missnöjda för det gör det alltid än vad som händer.
Men detta är en nödvändig förändring dels dom funktioner som tillkommit och gränssnittsmässigt.
Det går inte att leva kvar i något som lanserades i princip för 6år sedan.

Ursprungligen av lappen71:

Det är verkligen lätt att lova saker när man inte vet. Visst kommer det finnas personer som är missnöjda för det gör det alltid än vad som händer.
Men detta är en nödvändig förändring dels dom funktioner som tillkommit och gränssnittsmässigt.
Det går inte att leva kvar i något som lanserades i princip för 6år sedan.

Okey, men det måste vara jobbigt att leva så. Brukar du byta färg på ramen på din tv också
Jag nöjer mig med svart, för det blir bäst bild då

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 03:17
Ursprungligen av MalcomX:

Okey, men det måste vara jobbigt att leva så. Brukar du byta färg på ramen på din tv också
Jag nöjer mig med svart, för det blir bäst bild då

Vad har det med iOS7 att göra?
Kan du inte ha en seriös diskussion ska du inte diskutera alls.

Sant att delade bildströmmar fanns i IOS6 men i och med IOS7 så kan du dela ut videofilmer - jag tror att det är nytt. Upptäckte det när jag delade ut en film men min fru kunde inte se den förrän hon uppdaterade till ios7

Ursprungligen av MalcomX:

De har väl inte vett att vara missnöjda utan sitter bara och dreglar efter uppdateringar för uppdateringarnas skull
kan lova dig att när de vanliga användarna får se detta, så kommer man inte vara så glada

Precis som de fyrkantiga smilisarna vi fått i detta forumet. Man ser ju inte vilken smiley det är är

Varför skulle vanliga användare inte glada? Min fru verkar gilla det hela.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-19 07:23
Ursprungligen av MalcomX:

Gillar inte alls allt vitt och att det saknas linjer och gränser

Allt känns bara naket och kalendern som jag använder varje dag är helt saboterad

De va bättre förr !

Om man ska ha en kalender är det WeekCal som gäller

Ursprungligen av MalcomX:

De har väl inte vett att vara missnöjda utan sitter bara och dreglar efter uppdateringar för uppdateringarnas skull
kan lova dig att när de vanliga användarna får se detta, så kommer man inte vara så glada

Precis som de fyrkantiga smilisarna vi fått i detta forumet. Man ser ju inte vilken smiley det är är

Vad baserar du detta på?

Kul att det alltid är någons fru som ska vara "användaren"
Jag tror färre kommer se en skillnad på ios och android och rent interaktionsmässigt verkar inte så mycket ha hänt heller. Visst de har lagt till ett center och fixat ett annat men ja.. känns som förändringen ligger i huvudsak i det grafiska.

Ursprungligen av klarabara:

Kul att det alltid är någons fru som ska vara "användaren"
Jag tror färre kommer se en skillnad på ios och android och rent interaktionsmässigt verkar inte så mycket ha hänt heller. Visst de har lagt till ett center och fixat ett annat men ja.. känns som förändringen ligger i huvudsak i det grafiska.

Hon är skeptisk mot förändringar och jag tog henne som exempel pga hennes personlighet - inte hennes kön. Jag har gott om ovilliga förändringsovilliga killar på jobbet också:)

Som frugan säger - man vänjer sig - vilket är ett bra betyg. Jag satte igång hennes telefon på GM för att få lite försprång:)

Ursprungligen av klarabara:

Fast det här med bildströmmar det går ju redan i ios6, om inte till o med i 5 redan. Och det här med automatisk uppdatering av program, första jag kommer försöka jailbreaka bort, en uppdatering är inte samma som uppgradering. Kolla bara på skype eller för all del ios6 och maps...

Jag hade för mig att det fanns en möjlighet att slå av autouppdateringarna i inställningarna - men nu hittar jag inte det...

Hittat: Inställningar -> Itunes och App Store -> Automatiska hämtningar -> Uppdateringar.

Slå av den så slipper du problemet.

Tips: Det går att "avfärda" notifieringar genom att dra dem uppåt. Jag har hört att det tydligen gick att göra tidigare också men då var det mer som att en sidoeffekt av en bugg. Nu är det en medveten design.

Ursprungligen av MalcomX:

Okey, men det måste vara jobbigt att leva så. Brukar du byta färg på ramen på din tv också
Jag nöjer mig med svart, för det blir bäst bild då

Okej lite OT här men ja! Har satt upp lampor bakom tvn som jag ofta ändrar färg på för att passa tillfället. En hemmasnickrad variant av Philips Aurea som ändrar färger på ramen beroende på vad man tittar på. Lätt bättre än svart.

Btw, de här fyrkantiga emoji-gubbarna är bra mycket bättre än Googles variant i Hangouts! De ser ut som att de smälter ut över skärmen!

Men var hittar jag Podcasterna? I Musik finns ingen flik för det... Det är så mycket nytt så jag kanske bara inte ser skogen för bara trän?

Ursprungligen av matshell:

Men var hittar jag Podcasterna? I Musik finns ingen flik för det... Det är så mycket nytt så jag kanske bara inte ser skogen för bara trän?

Podcastar hittar du i en egen app i App Store.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2013-09-19 09:43

Synka appar i mappar

Lite allmän fråga: finns det någon möjlighet att synka två paddor eller en iPhone och en padda så att alla appar lägger sig på samma ställen och i samma mappstruktur?

Ursprungligen av matshell:

Men var hittar jag Podcasterna? I Musik finns ingen flik för det... Det är så mycket nytt så jag kanske bara inte ser skogen för bara trän?

Det finns ju en egen app med podcasts där jag hittar alla, men i musikappen/affären hittar jag dem en och en om jag söker efter exempelvis 99mac.

Ursprungligen av andersn:

Lite allmän fråga: finns det någon möjlighet att synka två paddor eller en iPhone och en padda så att alla appar lägger sig på samma ställen och i samma mappstruktur?

Nej.

Du kan återställa från en och samma backup men det är inte samma sak som att synka.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2013-09-19 09:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Nej.

Du kan återställa från en och samma backup men det är inte samma sak som att synka.

OK, då förstår jag.
//a

Bevaka tråden