Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av barbapappa_86:

Google har några alternativ:
https://www.google.se/search?q=dexter+season+...

Tack för det men jag var ute efter något betalsite.

Ursprungligen av zinned:

Någon som har kollat in serien "Under the Dome" och kan ge ett utlåtande?

Jag gillar det som jag har sett hittills, det verkar lovande! Jag ser fram emot nästa avsnitt.

Ursprungligen av matssoderstrom:

Tack för det men jag var ute efter något betalsite.

Dessvärre finns inga bra sådana om man är bosatt utanför USA eller Kanada. Hitta någon som har möjlighet att köpa ett amerikanskt iTunes Gift Card till dig så kan du köpa varje avsnitt (eller hela säsongen) i den amerikanska versionen av iTunes Store.

Ursprungligen av maskh:

Dessvärre finns inga bra sådana om man är bosatt utanför USA eller Kanada. Hitta någon som har möjlighet att köpa ett amerikanskt iTunes Gift Card till dig så kan du köpa varje avsnitt (eller hela säsongen) i den amerikanska versionen av iTunes Store.

Det är så jag har sett på Dexter förut men säsong 8 har inte släppts på amerikanska iTunes ännu. Det verkar som den inte kommer förrän den släpps på DVD.

Ursprungligen av zinned:

Någon som har kollat in serien "Under the Dome" och kan ge ett utlåtande?

Jag har sett dom första två avsnitten och det tredje kom inatt såg jag, så det ska ses ikväll. Mycket lovande så här långt, även om det såklart är lite tidigt att uttala sig än. Men jag kommer absolut att följa den för att se var den "tar vägen".

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-07-10 12:55

Jag har också sett de två första avsnitten nu och den kan nog bli intressant, absolut.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jag gillar det som jag har sett hittills, det verkar lovande! Jag ser fram emot nästa avsnitt.

Oh, den hade jag glömt bort. Fick ett tips men mitt guldfiskminne slog till men nu är jag på spåret. Ska se!

Ursprungligen av BlackSmp:

Oh, den hade jag glömt bort. Fick ett tips men mitt guldfiskminne slog till men nu är jag på spåret. Ska se!

Förvänta dig dock inga under! Serien är underhållande och har helt klart potential men speciellt tonårskaraktärerna är för det mesta pinsamt dåliga.

jo, jag märkte det...

Newsroom börjar om på söndag.

De fick spela in de två första avsnitten två gånger eftersom Sorkin upptäckte att den tråd han börjat på inte skulle hålla säsongen ut…

Vad säger du @BlackSmp? Startar de om serien för två nya avsnitt? När kommer S02?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Vad säger du @BlackSmp? Startar de om serien för två nya avsnitt? När kommer S02?

S02 startar ikväll:)

Jag kanske formulerade mig olyckligt. Det gällde de två första avsnitten på säsong 2.

Det var en intervju med Sorkin där han sa att HBO hade hunnit spela in de första två avsnitten när han insåg att det inte skulle hålla och han fick skriva om avsnitten och de spelade in avsnitten på nytt

http://bloggar.aftonbladet.se/hollywood/2013/...

Citat:

* Sorkin begick ett stort misstag när han började arbeta med andra säsongen av ”The newsroom”. Man hade redan filmat två avsnitt när Sorkin insåg att strukturen i hans manus inte skulle hålla längre fram. Han bet i det sura äpplet, gick till HBO och frågade om han fick kasta allt i papperskorgen och börja om från början – vilket ju kostar mycket pengar. Han fick som han ville.

Vad sjutton... En BlackBerry med fysiska knappar i ingressen till Newsroom... Hur seriösa är de?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-07-16 00:08
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad sjutton... En BlackBerry med fysiska knappar i ingressen till Newsroom... Hur seriösa är de?

Jänkare, du vet...

Någon som har sett Hunted som går på SvT?

Jag fick ett tips om den men givetvis så har SvT bara avsnitt 3 och 4 på SvTPlay så det blev till att leta upp den på de vanliga platserna

För er TV-seriefreaks... Orphan Black är bland det värsta (positivt) som jag sett på länge... 10 44-minuters avsnitt avverkade på fyra kvällar i ensamhet när frugan är ute i stugan är nu slut.

De första minuterna lägger tonen, sedan så tappar den en aning till slutet på andra avsnitt men efter det...

Alltså... Se den!

Ursprungligen av BlackSmp:

För er TV-seriefreaks... Orphan Black är bland det värsta (positivt) som jag sett på länge... 10 44-minuters avsnitt avverkade på fyra kvällar i ensamhet när frugan är ute i stugan är nu slut.

De första minuterna lägger tonen, sedan så tappar den en aning till slutet på andra avsnitt men efter det...

Alltså... Se den!

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-08-15 19:56
Ursprungligen av BlackSmp:

För er TV-seriefreaks... Orphan Black är bland det värsta (positivt) som jag sett på länge... 10 44-minuters avsnitt avverkade på fyra kvällar i ensamhet när frugan är ute i stugan är nu slut.

De första minuterna lägger tonen, sedan så tappar den en aning till slutet på andra avsnitt men efter det...

Alltså... Se den!

Den ska kollas upp!

Som sagt, man måste ge den chansen över de två första avsnitten. Det är en sf-inspirerad serie som är ganska mörk och framförallt så tyckte jag att den var oförutsägbar och kom med många överraskningar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-08-17 23:29

Ingen som fortfarande kollar på "Under the dome" ?

Helt klart godkänd serie, om ni frågar mig.

Ursprungligen av zinned:

Ingen som fortfarande kollar på "Under the dome" ?

Helt klart godkänd serie, om ni frågar mig.

Har sett alla avsnitt hittills, helt ok!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-18 00:08

Kände inget intresse så jag tröttnade efter tre avsnitt.

Tappade intresset efter avsnitt fem eller sex. Problemet var att jag läste boken och då försvann intresserat pga den stora skillnaden mellan serien och boken

Den enda jag hoppas på att det inte är en evighetsserie men det känns inte så… ganska ok än så länge.
Stephen King är ingen stor favorit, har inte gjort mycket bra. Så tycker jag.

  • Medlem
  • Täby
  • 2013-08-21 12:28
Ursprungligen av BlackSmp:

För er TV-seriefreaks... Orphan Black är bland det värsta (positivt) som jag sett på länge... 10 44-minuters avsnitt avverkade på fyra kvällar i ensamhet när frugan är ute i stugan är nu slut.

De första minuterna lägger tonen, sedan så tappar den en aning till slutet på andra avsnitt men efter det...

Alltså... Se den!

Hittils kollat 5/10 avsnitt. Riktigt bra!
Tack för tipset
Hoppas det kommer fler säsonger

Ursprungligen av kainen:

Hittils kollat 5/10 avsnitt. Riktigt bra!
Tack för tipset
Hoppas det kommer fler säsonger

Ryktet säger säsong 2 i mars-2014:)

The Newsroom, Aaron Sorkin, 9 avsnitt per säsong och helt strålande. Sjunde avsnittet får mig att längta till nästa måndag...

En TV serie behöver inte bestå av 23 avsnitt på en säsong för att fånga sin publik

HBO är banne mig ett brittisk bolag för amerikanska bolag kan inte göra så där bra TV

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-26 23:30

Kan rekommendera en engelsk serie som utspelar sig under kalla krigets england
The Hour
http://www.imdb.com/title/tt1778108/?ref_=fn_...

Finns på Netflix

Antagligen det enda som kan rädda den här säsongen av Dexter:

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-09-17 19:52
Ursprungligen av BlackSmp:

The Newsroom, Aaron Sorkin, 9 avsnitt per säsong och helt strålande. Sjunde avsnittet får mig att längta till nästa måndag...

En TV serie behöver inte bestå av 23 avsnitt på en säsong för att fånga sin publik

HBO är banne mig ett brittisk bolag för amerikanska bolag kan inte göra så där bra TV

Jag är ett stort fan av Aaron Sorkin. Men vad gäller hans serier så får jag mer och mer känslan när jag är inne i hans fjärde att han ibland översätter storys, dvs att parallella historier dyker upp i olika serier. Det gäller framförallt Sports Night, Studio 60 och The Newsroom. Någon annan som har tänkt på det?

Senast redigerat 2013-09-17 20:05
Bevaka tråden