Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBB IPTV och Time Capsule. Vilka saker behövs?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bor i ett hus med BBB 100/100 fiber från ett ethernet jack i väggen. Tidigare har jag bara haft Internet men nu har jag beställt deras IPTV och fått en TVbox på posten. Behöver jag fler saker för att få detta att lira eller räcker det med min TVbox och Time Capsule?

Tänker då att man kopplar från väggen till WAN port på Time Capsule och sedan vidare från LAN porten till TVboxen? Tror ni detta funkar eller behöver man något mer box från BBB? Typ ett "modem" som sitter allra först i kedjan? Har inte behövt något sådant när jag bara kört Internet..

Det funkar nog inte. Du behöver WAN -> switch (eller BBB's telefonirouter) t.ex. som du sedan kopplar IPTV-boxen/TimeCapsule till.

Ursprungligen av keptang:

Det funkar nog inte. Du behöver WAN -> switch (eller BBB's telefonirouter) t.ex. som du sedan kopplar IPTV-boxen/TimeCapsule till.

Ok... Det blir en box till då

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-09 22:32

Den borde du ha fått automatiskt när du beställde IPTV.

Ursprungligen av kenjon:

Den borde du ha fått automatiskt när du beställde IPTV.

Det fick inte jag för IPTV'n.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-09 23:48
Ursprungligen av keptang:

Det fick inte jag för IPTV'n.

Dålig leverentatör med andra ord. Jag fick en när Telia kom in som leverentatör.

Ursprungligen av lappen71:

Dålig leverentatör med andra ord. Jag fick en när Telia kom in som leverentatör.

Bra slutledningsförmåga. Jag har 2 ethernetkontakter i väggen från min leverantör så inget bekymmer.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-10 00:06
Ursprungligen av keptang:

Bra slutledningsförmåga. Jag har 2 ethernetkontakter i väggen från min leverantör så inget bekymmer.

Och? Det behövs en box ändå om du inte har en inbyggd i tv´n.

Ursprungligen av lappen71:

Och? Det behövs en box ändå om du inte har en inbyggd i tv´n.

TS har redan en box, som du hade vetat om du läst, TS har fått svar på sin fråga.

/EOD

1
Bevaka tråden