Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud-utrymme

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-08-13 16:36

Jag har alltid haft 32 Gb-iPhones (och har en 16 Gb iPad) och klarat mig med iClouds 5 Gb utrymme. Nu får jag dock meddelande om att jag inte har utrymme nog, nästa kopia ska bli 6.2 Gb enligt iPhonen. Jag har stängt av allt utom kamerarullen som upptar 4.3 Gb. Behöver verkligen kontakter, kalender etc. nästan 2 Gb i iCloud eller vad kan man göra? Jag säkerhetskopierar ju även telefonen i min Mac ibland, ska jag då stänga av kamerarullen i iCloud kanske?

Låter lite konstigt, har du alltså stängt av backup av dokument/data?
Annars så försöker den göra backup på app-data, och det kan bli en hel del.

Min fråga är snarare: Varför spara bilder i kamerarullen?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-08-13 17:14

Alla appar är avstängda så de inte sparar data. Varför skulle jag inte spara bilder i kamerarullen, var annars på telefonen skulle jag ha dom?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-09-26 14:46

Blir fortfarande konfunderad över detta. Har stängt av precis allt utom Kontakter, ändå ska säkerhetskopian vara större än 5 Gb. Kan nån förklara hur detta fungerar?

Ursprungligen av CEk:

Alla appar är avstängda så de inte sparar data. Varför skulle jag inte spara bilder i kamerarullen, var annars på telefonen skulle jag ha dom?

Jag synkar min telefon med min Mac då och då.
Tömmer allt från kamerarulle.
Sedan synkroniserar jag de 12 senaste månadernas bilder tillbaka till telefonen.

På så vis använder man inte upp de 5GB gratis utrymme man får av Apple.

Backup finns även då i Time Machine.

Nu säger jag inte att du har ont om utrymme men själv ser jag en del kunder i mitt jobb som klagar på felmeddelandet om att icloud inte har mer plats och så undrar de om sin backup.
Har sett vissa stänga av icloud på grund av detta.

Long story för att svara på din fråga som ledde från min fråga

1
Bevaka tråden