Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 7 Beta ute

Tråden skapades och har fått 663 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 19:30

Bugfixar och förbättringar och stöd för iPad. Röstinspelning är tillbaka.

#ios7

Senast redigerat 2013-08-13 18:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 19:39

Påminnelser ska ha ändringar.
Nya röster i Siri
iMessage gruppchatt har stöd för avatarer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 19:42

För allas info, Röstmemon har den fulaste symbolen jag sett sedan OS 9-tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 19:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 19:48
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 19:57

Lite OT men ändå relevant till tråden...

När iOS 7 släpps kommer då vara omöjligt att uppdatera en iPhone till sista versionen av iOS 6.x ?

Alltså en iPhone 4 med en lägre iOS version än sista revisionen?

Det har varit så tidigare vilket är befängt för om man vill stanna kvar vid en viss version, som t.ex. iOS 4 på en iPhone 3Gs så vore det ju vettigt att ta sej till sista och bästa (?) versionen. Installerar man Mac OS X Leopard uppdaterar man til 10.5.8 etc.

@TureB, det lär fortsätta i samma spår.

När Apple väljer att sluta signera äldre versioner av iOS (vilket brukar ske rätt snabbt efter eläppet av en nyare), så går det inte längre att lägga in en äldre version än den senaste som enheten har stöd för.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 20:23

My eyes!!! My eyes!!!

Snälla Apple, ni måste för tusan förstå man inte kan ha iconer som ser ut sådär!

Ursprungligen av Erik.dv:

My eyes!!! My eyes!!!

Snälla Apple, ni måste för tusan förstå man inte kan ha iconer som ser ut sådär!

Fruktansvärt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 20:31
Ursprungligen av Erik.dv:

http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/06/screen-shot-2013-06-24-at-10-24-32-am.png

My eyes!!! My eyes!!!

Snälla Apple, ni måste för tusan förstå man inte kan ha iconer som ser ut sådär!

Det ser onekligen ut som leksaksdatorer för de mellan 3 och 4 år... Fast på andra bilder jag sett tycker jag det sett bättre ut.

Jag hävdar fortfarande att problemet med ikonerna är överskattat. Apples standardappar är alltid i minoritet bland mina ikoner och på förstasidan så har jag bara mail, safari, telefon, meddelanden, kamera, bilder och kalendern (de fyra första är i dockan)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 20:48

Jag är så förvånad. Trodde Ive skulle välja en stramare linje och inte så bjärt (så fick man använda det ordet).
Safari-symbolen måste ändå vara värst, tätt följd av...de flesta!

Någon mer än jag som har problemet att när ni flyttar runt apparna, så går det inte att få still dom utan att låsa telefonen?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Någon mer än jag som har problemet att när ni flyttar runt apparna, så går det inte att få still dom utan att låsa telefonen?

Jag har samma "problem"!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-24 21:25

Tycker inte alls ikonerna är fula som alla säger.

Ursprungligen av zappee:

Tycker inte alls ikonerna är fula som alla säger.

Smaken är som baken som tur är, delad.
Tråkigt vore det annars.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 22:01
Ursprungligen av acke:

Jag är så förvånad. Trodde Ive skulle välja en stramare linje och inte så bjärt (så fick man använda det ordet).
Safari-symbolen måste ändå vara värst, tätt följd av...de flesta!

För ett år sedan eller så snackades det om att Jonathan Ive funderade på att sluta och flytta tillbaka till England, men kan bara gissa att han funderingar på att stanna kvar länge, för att ha detta som sin sista skapelse (man minns oftast bäst för vad man gjorde sist) måste han ha andra bättre saker på gång...

Blir man tvingad att ha telefoner som liknar Fischer Price så skaffar jag en Sony HTC eller något för det här är det fånigaste jag sett komma från Cupertino sedan At Ease på System 7.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 22:01
Ursprungligen av zappee:

Tycker inte alls ikonerna är fula som alla säger.

Handlar du mycket på IKEA?

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2013-06-24 22:09
Ursprungligen av TureB:

Lite OT men ändå relevant till tråden...

När iOS 7 släpps kommer då vara omöjligt att uppdatera en iPhone till sista versionen av iOS 6.x ?

Alltså en iPhone 4 med en lägre iOS version än sista revisionen?

Det har varit så tidigare vilket är befängt för om man vill stanna kvar vid en viss version, som t.ex. iOS 4 på en iPhone 3Gs så vore det ju vettigt att ta sej till sista och bästa (?) versionen. Installerar man Mac OS X Leopard uppdaterar man til 10.5.8 etc.

Just iPhone 4 (och äldre) är speciella på det sättet att de alltid kommer vara möjliga att nedgradera, så länge man sparat sk. SHSH-blobbar. Själv kan jag installera exempelvis iOS 5.1.1 om jag vill, och hade jag haft SHSH-blobbarna från ex. 4.3.3 så hade jag även kunnat gå så långt tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 22:18
Ursprungligen av ToJa92:

Just iPhone 4 (och äldre) är speciella på det sättet att de alltid kommer vara möjliga att nedgradera, så länge man sparat sk. SHSH-blobbar. Själv kan jag installera exempelvis iOS 5.1.1 om jag vill, och hade jag haft SHSH-blobbarna från ex. 4.3.3 så hade jag även kunnat gå så långt tillbaka.

Får sätta mej in i detta innan man gör någonting när iOS 7 släpps.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 23:09
Ursprungligen av Erik.dv:

http://9to5mac.files.wordpress.com/2013/06/screen-shot-2013-06-24-at-10-24-32-am.png

My eyes!!! My eyes!!!

Snälla Apple, ni måste för tusan förstå man inte kan ha iconer som ser ut sådär!

Fattar inte riktigt varför du kör med en bakgrund som gör allt värre. Såg precis den här jämförelsen där endast ett fåtal ikoner ser dåliga ut...

Ursprungligen av TureB:

Fattar inte riktigt varför du kör med en bakgrund som gör allt värre. Såg precis den här jämförelsen där endast ett fåtal ikoner ser dåliga ut...

http://rack.0.mshcdn.com/media/ZgkyMDEzLzA2LzExLzQ2L2lPUzZ2c2lPUzcuODEwN2UucG5nCnAJdGh1bWIJMTIwMHg5NjAwPg/5c7b966b/2b1/iOS6vsiOS7_icons.png

I ios 7 kommer man endast kunna ha vit färg som bakgrund.

Det här skulle vara ett ickeproblem om Äpple la in en inställningspanel där användaren själv fick välja hur saker skulle se ut. Stöd för teman. Borde gå fint att distribuera via App Store. Räkna med att det blir populärt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 23:16

Kompassen ser mycket bättre ut i 7:an..:)

Betraktar man varje ikon för sig, är dessa inte jättefula (men kanske inte super).

Men helheten sammanlagt är fruktansvärt prottrig. Kommer det se ut så här finns det inte en chans att jag uppdaterar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 23:42
Ursprungligen av TureB:

Fattar inte riktigt varför du kör med en bakgrund som gör allt värre. Såg precis den här jämförelsen där endast ett fåtal ikoner ser dåliga ut...

http://rack.0.mshcdn.com/media/ZgkyMDEzLzA2LzExLzQ2L2lPUzZ2c2lPUzcuODEwN2UucG5nCnAJdGh1bWIJMTIwMHg5NjAwPg/5c7b966b/2b1/iOS6vsiOS7_icons.png

Summerat saknar majoriteten av ikoner finess. De ser ut som skisser. Sedan är inte saker perfekta nu men överlag snyggare.

  • Medlem
  • Raleigh, NC
  • 2013-06-24 23:43

Mike Elgan på Cult of Mac:

Citat:

Here’s the thing: The appeal of one type of color treatment over another is culturally determined. Apple’s super bright iOS 7 colors tend to shock Europeans and Americans, who favor increasingly dark, bleak, post-apocolyptic color schemes. (Just look at Superman’s new suit!) But super-bright colors like the ones in iOS 7 are perennial favorites through Asia, including China and India, and also throughout much of Latin America.
Read more at http://www.cultofmac.com/232040/why-ios-7-is-...

Kanske dags att inse att det finns en värld bortom alla gnälliga västerlänningar...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-25 00:20

Som tur är det ingen som tvingar er att uppgradera till iOS7 eller ens använda iPhone.

Undrar hur det hade låtit om folk hade vetat hur ikonerna eller gränssnittet för den delen såg ut innan första iPhonen släpptes?

Något som ingen verkar ha nämnt är den dåliga synergin, OSX har ju kvar de gamla ikonerna och jag skulle tro att de i fortsättningen kommer att ha det om Apple inte gör om dem i OSX 11. T.ex appen Påminnelser såg väldigt lik ut i OSX och iOS, sådana "små" saker kommer jag att sakna till viss del. Tightheten utseendemässigt mellan OSX och iOS har suddats ut innan det ens blev riktigt bra.

Bevaka tråden