Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubletter av anteckningar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2013-06-13 23:21

Jag gör många anteckningar i programmet med samma namn. Jag får titt som tätt dubletter på de olika anteckningar jag gör. Jätteirriterande. Har förstått att det har något med synkroniseringen att göra man aldrig lyckats åtgärda problemet.
Jag sitter med iphone, ipad och macbook. Hemma uppkopplad på mitt trådlösa nät. Synkar allt via Icloud. Någon som har hjälpen som gör att jag slipper dubletter av anteckningar jag gjort?

Synkar du dina anteckningar på ngt annat konto också, tex Gmail?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2013-06-14 17:36

nej, använder inte gmail. Men var inte "anteckningar" kopplat till "mail"förr? kan det var där problemet ligger..att det sker någon sorts synkning där.?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-15 18:17

Förlåt om du redan kollat -- men om du går in på Inställningar -> E-post, kontakter, kalendrar -> så har du inget konto där alls?
Bara på Inställningar -> iCloud -> Här har du Anteckningar förbockat, att det är igångslaget.

Förstår jag dit rätt?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2013-06-15 18:41

Inställningar -> E-post, kontakter, kalendrar -> här ligger mitt hotmail-konto och jag kan göra inställningar för det där.
Inställningar -> iCloud -> Här är anteckningar förbockat

Dubletter i anteckningar

Ursprungligen av akigron:

Jag gör många anteckningar i programmet med samma namn. Jag får titt som tätt dubletter på de olika anteckningar jag gör. Jätteirriterande. Har förstått att det har något med synkroniseringen att göra man aldrig lyckats åtgärda problemet.
Jag sitter med iphone, ipad och macbook. Hemma uppkopplad på mitt trådlösa nät. Synkar allt via Icloud. Någon som har hjälpen som gör att jag slipper dubletter av anteckningar jag gjort?

Jag har exakt likadant problem, hela tiden skapas det en dubblett i anteckningar när jag skriver i min Mac Book Air, kan bli 10-20 dubletter på nolltid??? Men INTE i min iPhone 4s, då blir det inga dubbletter???

Är jag ensam om problemet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-07 10:52

På bilden ser man att du synkroniserar Anteckningar på MBA dels med iCloud, dels med "Ann Högberg". Vad är det sistnämnda för typ av server?
Kontrollera både på MacBook Air och iPhonen via Inställningar > Epost, Kontakter, Kalendrar vilka appar som synkar med respektive konto. Sedan också vilket konto du har som förvalt. (på Iphone Inställningar > Kalender, på MBA i menyn Anteckningar > Förvalt konto)

Ursprungligen av IngoX:

På bilden ser man att du synkroniserar Anteckningar på MBA dels med iCloud, dels med "Ann Högberg". Vad är det sistnämnda för typ av server?
Kontrollera både på MacBook Air och iPhonen via Inställningar > Epost, Kontakter, Kalendrar vilka appar som synkar med respektive konto. Sedan också vilket konto du har som förvalt. (på Iphone Inställningar > Kalender, på MBA i menyn Anteckningar > Förvalt konto)

Tack för hjälpen, nu är det inställt på iCloud både i MBA och iPhone då FUNKAR det !!!

1
Bevaka tråden