Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-laddare kan hacka Iphone

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Forskare har tagit fram en laddare som kan hacka en Iphone med skadlig kod på omkring en minut utan att användaren märker något. De planerar att visa upp den på säkerhetskonferensen Black Hat i slutet av juli.

Läs hela artikeln här

Fiffigt. Undrar var gränsen går. Kan man fiffla med vägguttaget, fastighetens elcentral eller ännu längre bort i kedjan med motsvarande teknik? Sannolikt inte, men säker kan man tydligen aldrig vara.

Det är inte via laddaren som man manipulerar telefonen, det är via datadelen av USB-interfacet som man attackerar telefonen. De har väl gjort en "minidator" som är hårdkodad för denna "exploit"

Bilden i artikeln är inte direkt den laddare som används:)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-06-04 19:52

Intressant ur ett akademiskt perspektiv, men jag bävar inför reaktionerna från den genomsnittlige Aftonbladet-läsaren när de får nys om det här. "Min telefon beter sig konstigt, jag måste ha fått virus i laddaren!!!"

o.s.v...

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är inte via laddaren som man manipulerar telefonen, det är via datadelen av USB-interfacet som man attackerar telefonen. De har väl gjort en "minidator" som är hårdkodad för denna "exploit"

Bilden i artikeln är inte direkt den laddare som används:)

Ja det finns en enkortsdator, Beagleboard, inbyggd i deras laddare som fixar hackandet.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-06-05 13:25

?eller "Nu kommer laddaren som laddar din iOS-enhet med mer än ström!"

1
Bevaka tråden