Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft visar upp nästa generations Xbox

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under tisdagskvällen svensk tid kommer Microsoft att visa upp nästa generations Xbox på en presskonferens i Redmond, USA.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-22 08:54

En sak Apple inte kan konkurrera med är att även den fetaste iPaden rymmer ungefär lika mycket som ett eller två spel på en BluRay-skiva. Vissa spel blir fullständigt opraktiska eller omöjliga att göra utan ordentligt med lokal lagring.

Med det sagt har Apple alla möjligheter i världen att konkurrera i vardagsrummet. Jag tror inte "streaming only" är lösningen.

Känns lite gäsp fast snapmode var i alla fall lite coolt.

Det här summerar det rätt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-22 12:23
Ursprungligen av keptang:

Det här summerar det rätt bra.

…and it won't work like a TV any other place than in the USA…

Ursprungligen av Erik.dv:

…and it won't work like a TV any other place than in the USA…

Såklart.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-22 12:43
Ursprungligen av keptang:

Såklart.

Nej det kommer säkert funka i andra länder också. MS har ju varit rätt bra med att få ut filmer genom Xbox även till andra länder än usa. Bättre än Apple får man nog säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-22 13:00
Ursprungligen av Gordy:

Nej det kommer säkert funka i andra länder också. MS har ju varit rätt bra med att få ut filmer genom Xbox även till andra länder än usa. Bättre än Apple får man nog säga.

http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live...

It just works! Or wait...

Visionen är dock bra med en integrerad TV / Spel / Film station. Helt klart. Jag vet inte riktigt om de gjort saker helt rätt.

Priset lär även avgöra om xBox eller PS4:an går hem. Att bägge slopar bakåtkompabilitet är vågat. Det gör en "switch" mycket enklare för ägare av bägge systemen. Dock hintade Sony om en molnbaserad lösning.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-22 13:11
Ursprungligen av Erik.dv:

http://www.vg247.com/2013/05/21/xbox-one-live...

It just works! Or wait...

Visionen är dock bra med en integrerad TV / Spel / Film station. Helt klart. Jag vet inte riktigt om de gjort saker helt rätt.

Priset lär även avgöra om xBox eller PS4:an går hem. Att bägge slopar bakåtkompabilitet är vågat. Det gör en "switch" mycket enklare för ägare av bägge systemen. Dock hintade Sony om en molnbaserad lösning.

Marknaden är så gigantiskt stor att både PS4 och nya xbox m.fl. konsoler kommer bli storsäljare, priserna kommer väl vara lite under förra introduktionspriserna.
Att xbox TV kommer för USA först är inte underligt men det kommer säkert snabbt även till många andra länder också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-22 13:21
Ursprungligen av Gordy:

Marknaden är så gigantiskt stor att både PS4 och nya xbox m.fl. konsoler kommer bli storsäljare, priserna kommer väl vara lite under förra introduktionspriserna.
Att xbox TV kommer för USA först är inte underligt men det kommer säkert snabbt även till många andra länder också.

Det går sådär bra för Nintendo. När Microsoft håller en snarlik presentation som Sony, bara sämre, kortare och tre månader senare där den enda "häftiga" featuren är TV-integreringen... Well... Det låter som en gnutta fail. Man pratade ex inget om hårdvara eftersom Sony piskar dem där troligen.

Risken för MS är om Apple får ett iPhone-grepp i TV-soffan. Dock är Apple väldigt ska vi säga "lynniga" med deras mål där.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-22 13:40
Ursprungligen av Erik.dv:

Det går sådär bra för Nintendo.

Beror väl främst på försenade spel? Men storsäljare får man ändå kalla den.

Ursprungligen av Erik.dv:

Risken för MS är om Apple får ett iPhone-grepp i TV-soffan. Dock är Apple väldigt ska vi säga "lynniga" med deras mål där.

Även om Apple kommer med ett otroligt avancerat spel/tv system så tror jag inte ms behöver vara oroliga eftersom xbox nog kommer vara betydligt billigare och ha fler tunga spel bakom sig.

Men det är klart en 60" Apple UHD TV med hologramkapacitet och inbyggd spelkonsol för under 10000 kronor skulle vara svårslaget.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-22 13:52

@Gordy: Storsäljare?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130520/ry...

Citat:

Att det går knackigt för Wii U-försäljningen är ingen nyhet. Inte heller att spelutbudet är skralt. Nu pekar nya siffror, som påstås ha läckt ut, att det såldes futtiga 38 000 Wii U-konsoler i Nordamerika under april.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130517/ea...

Citat:

Wii U har än så länge inte visat några tendenser på att bli lika på populär som föregångaren, som vid det här laget passerat 100 miljoner sålda enheter, och nu förlorar de stödet från Electronic Arts.

I'm no expert men det där låter inte bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-05-22 13:57
Ursprungligen av Gordy:

Även om Apple kommer med ett otroligt avancerat spel/tv system så tror jag inte ms behöver vara oroliga eftersom xbox nog kommer vara betydligt billigare och ha fler tunga spel bakom sig.

Än så länge har Apple tänkt precis tvärt om i TV-soffan. Ett billigt system som fyller hyfsat tydliga funktioner samt knyter in dig i en sfär av prylar och tjänster. Jag skulle inte tro Apple vill göra en 10 000 kr "Apple Entertainment System" eller dyl. Ser man även på Apples plattformar generellt har de en mycket kortare generationstid än ett traditionellt TV-spel.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-22 14:08
Ursprungligen av Erik.dv:

@Gordy: Storsäljare?

Runt 4 miljoner sålda system på hyfsat kort tid anser jag är storsäljare ja och snart släpps en hel del spel som kommer sälja många wii u.

April är lågsäsong för försäljning av många podukter.

Antar att de försöker nå en bredare målgrupp än gamers med den där presentationen. För dessa kommer det inte spela någon större roll vilken konsol de väljer den här generationen heller. Enheterna kommer kosta ungefär lika mycket och de flesta titlar kommer portas till många plattformar och ge en liknande upplevelse på alla. Personligen kommer jag nog skaffa en #PS4 i andra-tredje generationen bara för att jag gillar handkontrollen och ett par av Sony:s franchises.

Ursprungligen av Erik.dv:

…and it won't work like a TV any other place than in the USA…

Du kopplar in din STB via HDMI till XBOX One så det är inte alls omöjligt att den kommer att fungera i Sverige också. På en gammal box så blir det att använda IR-blaster annars är det väl HDMI-styrning som gäller. XBOX One skickar bara bilden från din box vidare och lägger på sina funktioner på din box.

1
Bevaka tråden