Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbrukad datamängd Vad drar??

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har haft min iphone sedan juni ifjol. Fram till i februari hade jag använt 3 GB och efter det har jag tydligen använt 1GB per månad. Jag fattar inte vad det är som drar så mycket eftersom jag använder telefonen lika mycket nu som tidigare. Går det att se vad det är för app som drar så mycket datamängd??

Inte per automatik i iOS, men via en app, https://itunes.apple.com/us/app/onavo-count-d... .

Lyckades hitta en spec på telia.se och det går jättemycket data varje tisdag. Märkligt.....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-29 14:19

Streamar du något, typ Via Play eller liknande?
Vad gör du på tisdagar? Gå igenom din dag för dig själv och lura lite på det..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-29 18:45
Ursprungligen av keptang:

Inte per automatik i iOS, men via en app, https://itunes.apple.com/us/app/onavo-count-d... .

Ett program som man ska skulle fundera på en och två gånger innan man installerar.
För vad jag förstår så går trafiken genom deras server för att kunna identifiera.
Testade och för mig fungerade inte ens programmet utan fick en varning att hårdvaran och mjukvaran inte stöddes!!!

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-05-23 16:39

Synkroniseringen mot iCloud dar mycket data!

Kan vara läge stänga av åtminstone utomlands eller på flyget.

Synkroniseringen mot iCloud går bara igång om jag är uppkopplad mot Wifi, så det är inte det. Onavo var värdelöst, den drog massor med data och de största datatjuvarna var oidentifierbara. I natt hände samma sak igen när jag glömt att sätta på wifi, idag har jag förbrukat 43% av juni månads datamängd. Blir så irriterad när jag inte hittar vad det är. Jag tittar aldrig på film eller tv i mobilen. Allt började i o f sej när jag installerade telias tv app och deras abonnemang, men den har jag avinstallerat och avslutat abonnemanget.

En klen tröst just nu, men i iOS 7 kommer man att kunna se användningen per app.

http://www.macrumors.com/2013/06/11/ios-7-bet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-14 16:16

Om du vet när det började "dra iväg" i dataförbrukningen, skulle du kunna gå tillbaka i din iTunes-köphistorik och kolla om du tog hem någon speciell app vid den tiden som kanske är boven i dramat? Men samtidigt så verkar det konstigt ifall det drar om natten utan att du har någon app igång liksom =/ Om du inte är utvecklare och har iOS7 så är det ju väldigt begränsat vilka appar som kan köras i bakgrunden.

Jag kikar i min telefon (iOS7) bara för att jag är nyfiken och kollar vad som dragit mest och det är ungefär i den här ordningen:
- BBK Bredbandskollen. Den har dragit mycket då jag testat rätt mycket på sistone, men du kan ju kolla om den ligger och automatiskt testar för då lär det dra iväg. Min är bara manuella test.
- Facebook (om du har Facebook på telefonen, kolla ifall det är inställt så att den automatiskt synkar alla dina foton i kamerarullen till facebook i ett gömt album - i så fall kan det ju dra rätt mycket om du fotar mycket?)
- App Store
- Instagram
- Endomondo
- Synkronisering av dokument och läslista

Sitter och retar upp mej på det här igen (speciellt sen telia la in en spärr att jag inte skulle kunna köpa till mer datatrafik och gud vet varför.. ) Hur ser man köphistorik i itunes? Finns det i ios 7 så man kan se vad som drar? Lite störande att hela tiden ha gjort av med 1 GB innan den 20:e i månaden och inte veta varför....

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-18 14:25
Ursprungligen av Greta723:

Sitter och retar upp mej på det här igen (speciellt sen telia la in en spärr att jag inte skulle kunna köpa till mer datatrafik och gud vet varför.. ) Hur ser man köphistorik i itunes? Finns det i ios 7 så man kan se vad som drar? Lite störande att hela tiden ha gjort av med 1 GB innan den 20:e i månaden och inte veta varför....

i iOS 7 kommer du kunna se exakt vad det är som drar data.

Jag blev inte mycket klokare, undrar om nån kan hjälpa mej! Det som dragit mest är:
Itunes-konton - jag har inte använt iTunes sedan jag uppdaterade systemet.
Meddelande tjänster: jag har fått kanske 12 sms sedan jag uppdaterade - är det något mer än sms som ingår?
Push-notiser: jag har stängt av det mesta i notiser - vad kan det mer vara?
Dokument och synkronisering: Jag har inställt att bara synkronisera mot icloud när wifi är anslutet - vad är det mer som ligger och synkar??

/Lena

Ursprungligen av Greta723:

Jag blev inte mycket klokare, undrar om nån kan hjälpa mej! Det som dragit mest är:
Itunes-konton - jag har inte använt iTunes sedan jag uppdaterade systemet.
Meddelande tjänster: jag har fått kanske 12 sms sedan jag uppdaterade - är det något mer än sms som ingår?
Push-notiser: jag har stängt av det mesta i notiser - vad kan det mer vara?
Dokument och synkronisering: Jag har inställt att bara synkronisera mot icloud när wifi är anslutet - vad är det mer som ligger och synkar??

/Lena

Är du under Inställingar->Mobilnät och tittar på "Använd mobildata för..." Det är där som du kommer hitta appar som drar data

Du verkar ha gått ner ett steg extra till Inställningar->Mobilnät->Systemtjänster.

Där tror jag inte att du hittar något användbart.

1
Bevaka tråden