Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utgråade ringsignaler iPhone 5

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde några ringsignaler enligt konstens alla regler efter lite Googlande.
- Klippte ut kort snutt, 5 resp 7 sekunder.
- Konverterade till AAC
- Ändrade extensionen till m4r
- Drog över dem till iPhone5 via iTunes på Mac OS X

Nu syns de i iTunes under telefonen>>Signaler men de är utgråade och under info står "ej tillgänglig".
De dyker inte upp i själva telefonens ringsignalsval.

Vad är det som är fel?

Ursprungligen av torsig1967:

Gjorde några ringsignaler enligt konstens alla regler efter lite Googlande.
- Klippte ut kort snutt, 5 resp 7 sekunder.
- Konverterade till AAC
- Ändrade extensionen till m4r
- Drog över dem till iPhone5 via iTunes på Mac OS X

Nu syns de i iTunes under telefonen>>Signaler men de är utgråade och under info står "ej tillgänglig".
De dyker inte upp i själva telefonens ringsignalsval.

Vad är det som är fel?

Det här kanske fungerar?

Koppla in telefonen
Under Ringsignal-tabben för telefonen i Itunes, klicka ur synkronisera ringsignaler
Synkronisera telefonen
Klicka i checkboxen för att synkronisera ringsignaler
Synkronisera igen.

  • Medlem
  • Mönsterås
  • 2013-04-15 23:59

Rena skämtet detta. Har ägnat 1 timme åt att skapa en ringsignal till min I5. Men det verkar ju stört omöjligt... Hur gör man egentligen? Är det nån speciell anledning till att just detta skall vara nästan omöjligt????

Bedrövligt, Apple!

/Uffe

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-16 00:19
Ursprungligen av uffez:

Rena skämtet detta. Har ägnat 1 timme åt att skapa en ringsignal till min I5. Men det verkar ju stört omöjligt... Hur gör man egentligen? Är det nån speciell anledning till att just detta skall vara nästan omöjligt????

Bedrövligt, Apple!

/Uffe

Här har du en gudie som visar hur du gör och det tar inte mer än 5min om man gör rätt

http://iphoneguiden.se/guider/guide-skapa-egn...

Ursprungligen av uffez:

Rena skämtet detta. Har ägnat 1 timme åt att skapa en ringsignal till min I5. Men det verkar ju stört omöjligt... Hur gör man egentligen? Är det nån speciell anledning till att just detta skall vara nästan omöjligt????

Bedrövligt, Apple!

/Uffe

Japp anledningen är att Apple inte vill stöta sig med folk som har upphovsrätten till verken och således så har man gjort det väldigt komplicerat att göra egna signaler. Man har också begränsat dem i längd för att, om nu folk skulle få för sig att ändå göra signaler, så ska skadan bli minimal ur ett upphovsrättsperspektiv.
Och oavsett strömmen av - DET ÄR JÄTTE LÄTT, OM MAN BARA GÖR SI ELLER SÅ - så är det förbannat komplicerat jämfört med precis alla andra telefoner där man bara väljer ringsignal i form av valfri MP3 ur valfri spellista. Det är ett obestridligt faktum. Och att det ska ta fem minuter att välja ringsignal säger PRECIS ALLT.....
/m

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-16 16:11
Ursprungligen av martinator:

Japp anledningen är att Apple inte vill stöta sig med folk som har upphovsrätten till verken och således så har man gjort det väldigt komplicerat att göra egna signaler. Man har också begränsat dem i längd för att, om nu folk skulle få för sig att ändå göra signaler, så ska skadan bli minimal ur ett upphovsrättsperspektiv.
Och oavsett strömmen av - DET ÄR JÄTTE LÄTT, OM MAN BARA GÖR SI ELLER SÅ - så är det förbannat komplicerat jämfört med precis alla andra telefoner där man bara väljer ringsignal i form av valfri MP3 ur valfri spellista. Det är ett obestridligt faktum. Och att det ska ta fem minuter att välja ringsignal säger PRECIS ALLT.....
/m

Och det finna andra saker som är förbannat komplicerat med android kontra iOS så det jämnar ut sig.

Senast redigerat 2013-04-16 18:41
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-16 18:09

Det är ju faktiskt ganska lätt att skapa en ringsignal, även om vissa tycker det borde vara enklare.

Hur som, är något så trivialt som ringsignaler en dealbreaker för en telefon så kommer man nog att ha jäkligt svårt att hitta en telefon som passar.

Ursprungligen av lappen71:

Och det finna andra saker som är förbannat komplicerat med android kontra iOS så det jämnar ut sig.

Ursprungligen av zinned:

Det är ju faktiskt ganska lätt att skapa en ringsignal, även om vissa tycker det borde vara enklare.

Hur som, är något så trivialt som ringsignaler en dealbreaker för en telefon så kommer man nog att ha jäkligt svårt att hitta en telefon som passar.

Jag löste så småningom problemet enligt samma idé som tipset här. Det tog väl ett par timmars googlande (svaret i denna tråd kom först efter två veckor).

Roligt att de två senaste postarna tycker att det är fullt rimligt och nästan lite larvigt att tycka att något är på tok när det är så svårt. Lite RTFM över det hela bortsett från att det inte gick att hitta någon manual då rå ;-/ Det behöver inte vara en dealbreaker för få kallas dålig användbarhet. Det är dålig användbarhet, varken mer eller mindre. En försämring är alltid en försämring om det inte finns något som samtidigt förbättrats, vilket inte är fallet här.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-28 20:47
Ursprungligen av torsig1967:

Jag löste så småningom problemet enligt samma idé som tipset här. Det tog väl ett par timmars googlande (svaret i denna tråd kom först efter två veckor).

Roligt att de två senaste postarna tycker att det är fullt rimligt och nästan lite larvigt att tycka att något är på tok när det är så svårt. Lite RTFM över det hela bortsett från att det inte gick att hitta någon manual då rå ;-/ Det behöver inte vara en dealbreaker för få kallas dålig användbarhet. Det är dålig användbarhet, varken mer eller mindre. En försämring är alltid en försämring om det inte finns något som samtidigt förbättrats, vilket inte är fallet här.

Du tolkar mitt inlägg totalt fel men orka bry sig att förklara,

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-08-28 23:23

Det finns en app för det. (Audiko Pro, 7kr).

Ursprungligen av lappen71:

Och det finna andra saker som är förbannat komplicerat med android kontra iOS så det jämnar ut sig.

Finns det exempel?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-08-29 02:08
Ursprungligen av Allexz:

Finns det exempel?

Är Android felfritt?

Ursprungligen av reboot81:

Det finns en app för det. (Audiko Pro, 7kr).

Ja, det kan jag tänka mig.
Smart tänkt av appskaparen att göra business av dålig användbarhet.

1
Bevaka tråden