Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så bra är Imac-skärmarna

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BDahren:

Jag inbillar mig att hastigheten på kalibreringen inte är så viktigt för mig. Men det kanske jag kommer få äta upp... Jag jobbar på avancerad hobbynivå med enstaka betalda uppdrag.
Följer inte den programvara man behöver med när man köper kalibratorn?
Men det kanske finns andra kalibratorer som är billiga men bättre än colormunki display. Ska försöka hitta lite recensioner, helst folk som testat kalibratorer med iMac eller thunderbolt/cinema display.

Jo, det följer med en programvara. Men sedan kanske du köper en NEC eller en Eizo-skärm, och vill använda den programvara som följer med skärmen. Att då se att kalibratorn inte stöds i dessa program, inte kul. Eller du vill använda ett annat program, som t ex Basiccolor Display. Stöder i1Display Pro, men inte Colormunki Display.

Ursprungligen av stefanprofiler:

Jo, det följer med en programvara. Men sedan kanske du köper en NEC eller en Eizo-skärm, och vill använda den programvara som följer med skärmen. Att då se att kalibratorn inte stöds i dessa program, inte kul. Eller du vill använda ett annat program, som t ex Basiccolor Display. Stöder i1Display Pro, men inte Colormunki Display.

Då förstår jag ungefär vad du menar. Som sagt, dags att surfa på tester!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-10 12:13

Sitter nu med en Eizo Foris 2333 och en iMac 27" 2012. Måste säga en sak som stör mig på imacen är att gradienter inte ser lika bra ut som på Eizo:n. Mycket mer tendens till bandningar. Något som någon annan känner vid?

Det är nackdelen att använda en skärm utan inställningsmöjligheter. Gör du en profil till en sådan skärm, och använder någon annan inställning än Native whitepoint, kommer denna ändring läggas på videokortet. Eftersom du där arbetar med 8 bitar uppstår det lätt bandningar då.

Bevaka tråden