Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

äntligen HBO!

Tråden skapades och har fått 339 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo... De kommer göra det möjligt att säga upp tjänsten via webben "inom kort"

Från deras svar på mitt uppsägningsmejl

Citat:

Vill ni säga upp ert abonnemang genast eller utnyttja gratismånaden och säga upp tjänsten först i slutet av januari?
Om ni vill säga upp det i januari, ber jag er att återkomma om saken. Det kommer också innan januaris slut att själv via hemsidan vara möjligt att säga upp sitt abonnemang.

Jag tycker att det blir ganska tydligt att HBO verkligen har misskött denna lansering och hamnar i en reaktiv position istället för att ta kommandot. Synd.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-01-25 15:46

Nu inför HBO alternativa prenumerationer. Så här skriver de på Facebook:
Från februari kommer HBO Nordic bli tillgängligt för alla.

För er som inte önskar bindningstid kommer vi att introducera en alternativ prenumeration utan bindningstid för 129 kr/månaden.

Under februari kommer vi även att införa HD kvalitet på tjänsten såväl som kompabilitet till Airplay. Detta kommer att följas upp med appar till Xbox och framöver även andra enheter.

Vi kommer även fortsättningsvis lägga till innehåll, utveckla funktionalitet och appar för att kunna erbjuda dig den bästa möjliga tjänsten.

Väl mött!

https://www.facebook.com/HBOnordic?fref=ts

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-25 15:52

Har de också börjat göra som de lovade, att göra alla avsnitt tillgängliga senast 48 timmar efter att de hade sänts i USA?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-25 16:19
Ursprungligen av zinned:

Har de också börjat göra som de lovade, att göra alla avsnitt tillgängliga senast 48 timmar efter att de hade sänts i USA?

Det har så här långt bara tagit några timmar innan det funnits tillgängligt.

Jag måste säga att det som jag väntar mest på nu är AirPlay från iPad. Jag kör redan nu mycket TV på det sättet. Hoppas verkligen att de kommer under februari som utlovas.

Jag är ändå nöjd med HBO, och när AirPlay för iPad kommer så kommer jag vara mycket nöjd. Kommer det sen till ATV så ja då är det givetvis rena julafton.

Tog prenumeration när de erbjöd att man kunde säga upp sitt 12-mån abb efter den fria månaden om man inte ville fortsätta. Idag fick jag följande av dem, så en månads gratis HBO test till

Förlängning av din exklusiva prövoperiod

Vi förlänger din möjlighet att prova vår tjänst utan ytterligare åtaganden och utan kostnad till och med den 28:e februari 2013. Innan det datumet kommer du att ha möjlighet att välja mellan ett årligt abonnemang eller ett månadsvis abonnemang för 129 SEK/ månad med en månads uppsägningstid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-25 16:22
Ursprungligen av Fredrics:

Vi förlänger din möjlighet att prova vår tjänst utan ytterligare åtaganden och utan kostnad till och med den 28:e februari 2013. Innan det datumet kommer du att ha möjlighet att välja mellan ett årligt abonnemang eller ett månadsvis abonnemang för 129 SEK/ månad med en månads uppsägningstid.

Det känns som att det faktiskt lyssnat här och nu inför månadsabonnemang, visst är det dyrare men ändå ok enligt mig. Själv kommer jag köra på årsabonnemang.

HBO gör det mesta rätt, nu, trots allt. Nya serier finns på plats senast ett dygn senare, oftast bara 4-5 timmar efter USA. Real Time w Bill Maher har också dykt upp, dygnet efter. Och 1080p-upplösning till fler enheter + webb kommer under februari. enl. deras twitter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-25 16:53
Ursprungligen av Stinky:

HBO gör det mesta rätt, nu, trots allt. Nya serier finns på plats senast ett dygn senare, oftast bara 4-5 timmar efter USA. Real Time w Bill Maher har också dykt upp, dygnet efter. Och 1080p-upplösning till fler enheter + webb kommer under februari. enl. deras twitter.

Jag läste om några avsnitt som inte hade dykt upp ens efter 48 timmar, kommer dock inte ihåg vilka det var så här på rak arm.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-01-25 16:23

Jag hänger kvar på mitt årsabb. Jag har ändå en del förtroende för att dom vill fixa det här till nåt bra.

Och med nåt bra menar jag bättre bildkvalité och gärna en app till ATV likt den till netflix

Så har man sagt upp sitt HBO innan det är dags att betala.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-01-30 22:38
Ursprungligen av maskh:

Så har man sagt upp sitt HBO innan det är dags att betala.

Efter att ha avverkat HBO serier under en månad motsvarande DVD boxar för 25000:- ?

Ursprungligen av planB:

Efter att ha avverkat HBO serier under en månad motsvarande DVD boxar för 25000:- ?

Snarare för att jag har fått förändrade ekonomiska förutsättningar. Tjänsten i sig är bra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-02-01 17:05
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-02-01 17:40

Men bara i USA
http://www.99mac.se/forum/t/301975-hbo-till-apple-tv-men-endast-i-usa

Borde väl "bara vara" att ställa om till den amerikanska butiken? Möjligt att man även måste ha ett amerikansk apple-ID då också.

Kan minnas att det var det tillvägagångssättet för att få appen "basket-någonting" på hemskärmen.

Hoppade på sista chansen att testa gratismånad , just nu väntar jag på den utlovade AirPlay funktionen som utlovats under februari .
Får dom bara till det kommer jag utan tvekan att fortsätta.

Nu finns HD på HBO!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-02-27 08:36
Ursprungligen av maskh:

Nu finns HD på HBO!

Nu är det bara AirPlay som fattas. Ska komma innan månaden är slut

Jag har hållit fast vid HBO sen december och är mycket nöjd.

Lite synd att HD inte finns till iOs än men man får väl anta att det kommer i en uppdatering som förhoppningsvis också innehåller riktig Airplay.

Jag håller dock med stile, har hängt med sedan December och jag tycker att tjänsten utvecklas i rätt riktning. Jämförelser med Netflix tycker jag haltar grovt då de trots allt har många års utveckling av plattformen bakom sig. Enligt mig råder det inga tvivel om att tjänsten kommer bli riktigt bra. Speciellt när serier som Vikings och GoT börjar komma på banan.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-02-27 19:06
Ursprungligen av Arcane02:

... Vikings ...

Med tanke på hur "rätt" Rom var i fråga om kläder, utrustning mm så är det förvånande att vikings kunnat bli så fruktansvärt dålig på den biten. Hade tänkt skaffa HBO bara för den serien. Men inte nu när jag ser hur shitty den blev.

Senast redigerat 2013-02-27 19:48

Själv får jag det inte att fungera med AirPlay från någon iOS enhet.
Jag får meddelande "Ett fel inträffade när innehållet lästes in".
Känns inte som någon höjdartjänst nu när jag tänkte ge den en chans.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-22 19:48

Måste säga att de har en väldigt effektiv och förtroendeingivande support.

Jag skickade detta meddelande till dem igår (Söndag 21.00)
Hej,
Utöver att jag väldigt gärna skulle vilja kunna använda min iPad för att streama serier från er till min apple-tv eller ännu bättre kolla på dem direkt på apple-tvn, så skulle jag väldigt gärna se att ni gjorde om "mitt HBO" så att men kan lägga in favoritserier där utan att lägga in avsnitt för avsnitt. Er sida är idag inte vidare intuitiv när man ska navigera till en viss serie utan kräver en massa tryck varje gång.

Annars så är jag nöjd med tjänsten förutom att streamingen d! ör varje måndag när man försöker se Game of Thrones så ni kanske bör öka kapaciteten lite också.

Och fick detta svar söndag 21.53
Hej,

och tack för ditt meddelande.

Vi är mycket tacksamma för din feedback. Den betyder väldigt mycket för oss för att vi skall kunna utveckla vår tjänst på bästa möjliga sätt.
Fullständigt Airplay stöd är under utveckling, och det skall bli klart inom kort. Tyvärr har vi dock inte något exakt datum att nämna på när det är klart.
Vi för vidare feedbacken gällande "Mitt HBO", och hoppas kunna erbjuda dessa funktioner i framtiden.
Tack för ditt tålamod.
Ha en bra kommande vecka!

Först tänkte jag att det var automatgenererat, men sen såg jag att den nämnde airplay (vilket jag bara gjorde indirekt och det står dessutom "Ha en bra kommande vecka" vilket bara fungerar på söndagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-22 20:09

@andas
Hoppas verkligen fullständig AirPlay kommer snart.
Jag håller med om att deras kundservice är snabb på att svara, har mailat lite feedback och några "fel" jag hittade tidigare och responsen var riktigt snabb från HBO.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-23 12:10

Fyra månader sedan start och de har fortfarande inte fått rätt på AirPlay?

...

...och ingen app till PS3!

Lova mycket, leverera lite, HBO-modellen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-04-23 20:40

Nu vet vi ju varför HBO ville binda användarna i 12 månader, för de visste att de skulle behöva ett år eller mer för att komma med något som man förväntar sig av en modern tjänst, typ full-hd och AirPlay.

HBO har förlorat så mycket förtroende hos mig att jag förmodligen inte skulle lämna Netflix för HBO även om HBO fick Airplaystöd.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-24 09:35

Eftersom jag bara följer GoT och True Blood när avsnitten släpps hade jag klarat mig med sex månaders abonnemang åt gången. Under de sex månaderna hade jag dessutom haft tid att kolla på lite andra HBO-serier. Däremellan hade jag helst bytt tjänst till någon annan för att slippa betala dubbla/trippla/kvadruppla avgifter.

Netflix får nog alltid vara kvar för det är bra till barnen, men de andra tjänsterna behöver jag inte 12 månader per år. Men HBO har i bakåtsträvaranda tagit bort den möjligheten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-29 15:01

Ha ha, det är ju ingen dålig sågning som SvD gör av HBO Nordic:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hbo-nordics...
Jag kan hålla med till viss del, jag gillar HBO:s utbud men tjänsten håller inte speciellt hög kvalitet och riktig AirPlay väntar jag fortfarande på. Skönast är nog reporterns avslutande mening: "Har amerikanerna någon aning om hur det svenska kontoret sköter deras varumärke?"

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-29 15:18

Kommer ihåg en viss @Gordy som lovordade tjänsten och argumenterade emot alla som hade en åsikt som avvek från hans

HBO har inte levt upp till sin kaxiga attityd och den enda tjänst som fått mig att dra ner på nedladdningar är Netflix.
Imagine ska vi inte ens tala om utan kanalernas play appar får göra det jobbet och vissa är riktigt bra,

Bevaka tråden