Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 4 hängt sig efter försök till uppdatering

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Först och främst vill jag framföra att jag bönar och ber att någon vänlig själ ska hjälpa mig med detta fanskap.

Tidigare idag tänkte jag passa på att uppdatera min Iphone (4) till ett nyare ios. Först så strulade det, så jag försökte igen, den här gången med laddaren i (vägguttag om det nu spelar någon roll). Sen sa den i symboler "anslut till itunes", vilket jag gjorde.

Itunes säger någonting om att det inte går (förlåt men mitt i all irritation har jag glömt) och att jag ska återställa den till fabriksinställningar.

Efter att ha försökt få liv i telefonen (den visar fortfarande bara symbolen på USB-sladden och itunes) så ger jag mig och tänker att det iallafall är bättre än ingen telefon alls, så jag klickar på återställ till fabriksinställningar. Men något går fel i den återställningen och telefonen förblir hängd.

Nu kan man se äpplet om man startar den, itunes känner inte av den om man kopplar in den i datorn men äpplet släcks och tänds på nytt om telefonen är inkopplad i datorn i kanske 2 minuter.

Efter att ha googlat verkar jag ha fastnat i någon recoveryloop, men längre än så kommer jag inte. Så snälla någon, vad ska jag göra?

Ps. Telefonen är en ersättningsenhet då min förra blev vattenskadad, kan detta ha med problemet att göra?

Vilken versíon av iOS försökte du uppdatera till?
Vilken version av OS X har du?
Vilken version av iTunes har du?

Ehm, jag vet inte. Om man säger såhär, innan uppdateringen (eller försöket) så var det jävligt länge sedan jag uppdaterade, både telefonen och itunes (kanske sen i somras).

itunes har jag iaf uppdaterat nu, men det känner fortfarande inte av telefonen.

kan du inte sätta den i DFU-läge och sedan återställa den genom itunes?
DFU Mode - The iPhone Wiki

Har provat det, problemet är att Itunes inte känner av telefonen.

Skräp i kontakten? Prova att rengöra lite. Provat en annan kabel?

Ursprungligen av sofiasofiasofia:

Har provat det, problemet är att Itunes inte känner av telefonen.

Tryck in on/off-knappen och hemknappen samtidigt tills telefonen startar om.

Funkar inte det skriver du här igen så ska du få en annan lösning.

Låst sig efter uppdatering. Löste sig med DFU. / Tack

Ursprungligen av mjewl:

kan du inte sätta den i DFU-läge och sedan återställa den genom itunes?
DFU Mode - The iPhone Wiki

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-28 13:09

Är lrs8171 samma person som sofiasofiasofia? I så fall förstår jag inte inlägg #5...

Ursprungligen av kenjon:

Är lrs8171 samma person som sofiasofiasofia? I så fall förstår jag inte inlägg #5...

Nej, jag är ganska säker på att det inte är samma.

"sofiasofiasofia" var nog bara någon som var inne tillfälligt på forumet för ett år sedan, och som sedan aldrig återkom. (registrerad 121230, senast inloggad 121231)

"lrs8171" är väl någon som hittade till tråden nu, och som tog till sig av de tips som fanns här, och som fick en lösning på sitt problem, och som ville tacka för det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-28 15:51

Ah, tack! Missade att problemet var så gammalt

1
Bevaka tråden