Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp/"lös" framsida iPhone5 - Varit med om det?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-13 15:52

Köpte en ny iPhone 5 och trycker man nere till vänster om hemknappen så känner man hur ytan inte sitter fast, det "glappar" lite och knakar till. Är det någon här som varit med om nåt liknande?

Har inte varit med om det, låter inte bra, lämna in den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-15 15:41
Ursprungligen av keptang:

Har inte varit med om det, låter inte bra, lämna in den.

Jag har samma issue som TS men jag köpte ju min från Apple UK, hur reklamerar jag den till dom? Det har bara blivit värre och värre.

Man kan inte lämna in den hos en APR eller Apple Sverige då garantin på iphonen bara täcks i det land man köpt den i eller har jag fel?

Ursprungligen av crayzee:

Jag har samma issue som TS men jag köpte ju min från Apple UK, hur reklamerar jag den till dom? Det har bara blivit värre och värre.

Man kan inte lämna in den hos en APR eller Apple Sverige då garantin på iphonen bara täcks i det land man köpt den i eller har jag fel?

Bara lämna in den hos Apple t.ex. Ring tel:0771-199 519 eller åk till Täby.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-15 16:37
Ursprungligen av keptang:

Bara lämna in den hos Apple t.ex. Ring tel:0771-199 519 eller åk till Täby.

Fett! Då hade jag fel och det jag hoppats på stämmer

Yes, kollega till mig hade det problemet. Skärmen satt "för högt upp" så skärmen var lite lös, inlämnad och får ersättningsenhet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-14 07:26

"Skönt" att höra att andra haft samma problem, väntar på respons från CDOn men hoppas kunna skicka tillbaka den smidigt.

  • Medlem
  • Falun
  • 2012-12-14 07:28

Ja, jag hade det problemet också, fast högt upp på höger sida.
Filmade problemet: www.youtube.com/watch?v=WuYynX8FbTc
Jag fick telefonen utbytt på teliabutiken.

/Johan

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-12-15 14:15

CdOn ville inte byta ut den, kunde göra ett återköp och få köpa en ny, men då till det dyrare priset (600kr dyrare), eller gå via apple och vänta 1-2 månader. Så det får bli återköp och vänta på 5S.

Ursprungligen av dhanjel:

Köpte en ny iPhone 5 och trycker man nere till vänster om hemknappen så känner man hur ytan inte sitter fast, det "glappar" lite och knakar till. Är det någon här som varit med om nåt liknande?

ja samma sak har hänt mig pch haft min mobil i typ en vecka nu, jag tycker inte de e så allvarligt och inte kostigt på grud av att skärmen e mindre än en halv mm tunn, men vänta o se om de händer nåt oväntat o kolla upp de sen, skärmen på iphone 5 e även tunnare än skärmen på iphone 6 så de e inte kostigt att de börjar låta så, men gör inget som får din lcd o bli så varm tillexempel råka använda hårtork för då kan hela glaset lossna från din lcd

Senast redigerat 2014-11-25 16:37
Ursprungligen av crayzee:

Jag har samma issue som TS men jag köpte ju min från Apple UK, hur reklamerar jag den till dom? Det har bara blivit värre och värre.

Man kan inte lämna in den hos en APR eller Apple Sverige då garantin på iphonen bara täcks i det land man köpt den i eller har jag fel?

Min 5S var köpt i UK med samma problem som uppståd ca 1 år senare. Lämnade in den på Digital inn och 2 dagar senare hade jag en utbytesenhet utan krångel.

1
Bevaka tråden