Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Powerpoint 2010 vill visa presentationen i fyrfärg...

AppStore stammar och vet inte vilket språk den ska använda...

Inte en dialogruta kanske men det finns en ruta i vilken det sitter nån som vill föra en dialog

Länktexten är lite lång, beror på att det var det jag ursprungligen sökte efter i ett försök att hjälpa någon här på 99Mac

What is finalize project in imovie 11 - How long does it take to finalize a 60 minute imovie :: Zinf Questions and Answers

...ladda om några gånger o det dyker upp en ny uttråkad supportare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-01 10:34

Jag har mest använt Opera som en av flera webbläsare att testa på före lansering av webbplatser.
När jag såg detta började jag undra vad det var för häftiga saker den innehåller som kräver att man är 17 år för att uppdatera
Tyvärr, inget spännande så det hela blir för mig obegripligt

  • Medlem
  • 2012-10-01 10:39

Man kan använda den för att titta på snusk.
Sydsvenskan+ är från 12 år eftersom den är "burlesk".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-01 11:16

Kan man inte titta på snusk i Safari - jag har aldrig fått någon varning när jag uppdaterat den

Sydsvenskan är bara +12 i padversionen, iphone appen är +4
Det är kanske ändå så att storleken har betydelse

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-13 10:45

Inte obegriplig text, men obegripligt varför jag får en 30 tecken lång biljett referens. Förväntas man skriva ner ramsan? Är det min plats i kön?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-13 15:27
Ursprungligen av reboot81:

Inte obegriplig text, men obegripligt varför jag får en 30 tecken lång biljett referens. Förväntas man skriva ner ramsan? Är det min plats i kön?

[ATTACH="CONFIG"]35640[/ATTACH]

Jag tror säkert att du förstår att det är ett ärendenummer som automatgenererats, trots avsaknaden av smileys..

Jag lever i framtiden med mina datorer, observera versionsnumret!

  • Medlem
  • 2012-10-18 10:05

Adobe ångar på med sina maskinöversättningar...

HAHAHA inte den gamla klassikern nu igen... jisses!

För många, många år sedan hade jag en MacPlus utan hårddisk. Det fanns ett program som hette Ram-Disk (har jag för mig) som gjorde att man kunde lägga systemet i ramminnet på något sätt. Programmet hade en hjälpknapp. När man klickade på den kom följande text: "Real Mac-users don't need help". Dialogrutan var visserligen fullständigt begriplig men rätt kul.

  • Medlem
  • 2012-10-18 22:24

Det är inte bara Adobe som anlitar Google Translate:

Inte obegriplig men lite kul. Bokus måste ha fått klagomål på att det tar lång tid att välja olika leveranssätt för paket...:D

Den här är lite kul men först efter en förklaring

Jag har skrivit ett dokument som sparats i B5-format. Jag avser inte skriva ut det utan jag vill bara spara det som pdf så att jag kan skicka det till min iPad. Jag använder mig av Pages' utskriftsdialog där jag också, som de flesta vet, kan välja att Spara som pdf. Trots att slutprodukten är digital kräver dock tydligen Pages att korrekt pappersformat finns i skrivaren...

Snacka om facepalm och Goddag yxskaft i ett svep

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-30 13:04
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Den här är lite kul men först efter en förklaring

Jag har skrivit ett dokument som sparats i B5-format. Jag avser inte skriva ut det utan jag vill bara spara det som pdf så att jag kan skicka det till min iPad. Jag använder mig av Pages' utskriftsdialog där jag också, som de flesta vet, kan välja att Spara som pdf. Trots att slutprodukten är digital kräver dock tydligen Pages att korrekt pappersformat finns i skrivaren...

Snacka om facepalm och Goddag yxskaft i ett svep

[ATTACH="CONFIG"]36456[/ATTACH]

Jag kunde göra en PDF utan problem. Valde ett av kuverten som finns bland mallarna. Min laserskrivare med A4-magasin var vald som skrivare när jag gjorde PDFn och den blev i rätt format, 22,02 × 11,01 cm.

Ursprungligen av Konrad:

Jag kunde göra en PDF utan problem. Valde ett av kuverten som finns bland mallarna. Min laserskrivare med A4-magasin var vald som skrivare när jag gjorde PDFn och den blev i rätt format, 22,02 × 11,01 cm.

Det funkade för mig också, efter att jag valt en annan papperskälla på utskriftsdialogen.

Fick den här nu när jag skulle uppdatera till iTunes11

Borde det inte stå "Avsluta iTunes" på knappen?

  • Medlem
  • 2012-11-30 13:22
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Fick den här nu när jag skulle uppdatera till iTunes11

Borde det inte stå "Avsluta iTunes" på knappen?

[ATTACH="CONFIG"]36707[/ATTACH]

Inte om det inte är iTunes som avses. Vad är det som är obegripligt?

Ursprungligen av Baron:

Inte om det inte är iTunes som avses. Vad är det som är obegripligt?

Rutan kommer från installeraren för iTunes11, den vill att jag ska avsluta itunes så att det kan uppdateras, så långt är jag med på det, men jag tycker ändå att det borde stå "avsluta iTunes" på knappen eller finnas en knapp för det.

Har sett liknande rutor för andra program, ej Apple, med just det alternativet

  • Medlem
  • 2012-11-30 13:36

Då är det funktionen du tycker är dum, inte att dialogen är obegriplig.

Ursprungligen av Baron:

Då är det funktionen du tycker är dum, inte att dialogen är obegriplig.

funktionen gör dialogen obegriplig

  • Medlem
  • 2012-11-30 13:41

Nu tycker jag att du är obegriplig.

Ursprungligen av Baron:

Nu tycker jag att du är obegriplig.

då har jag gjort mitt jobb korrekt

Det här är väl att klassa som ett gränsfall. Ingen dialogruta utan ett sökresultat på Google. Tycker dock det var kul så istället för att skapa en ny en-inläggs tråd så lägger jag den här...
***

Koka soppa på en spik har man väl hört talas om men...?

Inte heller en dialogruta men efter samma premisser som ovan så postar jag den här.

Sökte fram Rod Stewart på Spotify, klickade på Great American Songbook o därefter "Spotify radio". Fram till detta spår var det inga större frågetecken, utom att det inte enbart var Rod som dök upp i spellistan...

Jag har inget emot Pavarotti men jag undrar hur den kan ha sorterats in i "spellistan" ...

Var nyligen in o sökte efter nåt på Bredbandsbolaget/Telenors sida. Som svar fick jag denna lysande ruta

  • Medlem
  • 2013-01-28 17:25

Har som tur inte problem med det nu, men mitt 4G-modem brukar, när det krånglar, svara i stil med "Anslut till nätverket innan du försöker ansluta". Enligt Tele2:s kundtjänst menar de då att masten/den tekniken för tillfället är ur funktion.

  • Medlem
  • 2013-01-28 19:02

Jag klickade på en "lustig" annons för att få veta vilka klåpare som låg bakom

och fick då den här dialogrutan när jag skulle stänga fönstret:

Ursprungligen av Baron:

Jag klickade på en "lustig" annons för att få veta vilka klåpare som låg bakom

[ATTACH="CONFIG"]37753[/ATTACH]

och fick då den här dialogrutan när jag skulle stänga fönstret:

[ATTACH="CONFIG"]37754[/ATTACH]

Får jag upp sådana rutor o liknande så brukar jag välja att tvångsavsluta Safari, det är säkrare än att klicka på något av alternativen

Bevaka tråden