Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Människor som börjar resa sig innan bussen glider in på slutstationen, kliver över grejer i gången för att komma ut före den som står närmre dörren. Ingen hejd på "jag först! jag först!!", så tragiskt, har vi inte kommit längre?

Ursprungligen av klarabara:

Människor som börjar resa sig innan bussen glider in på slutstationen, kliver över grejer i gången för att komma ut före den som står närmre dörren. Ingen hejd på "jag först! jag först!!", så tragiskt, har vi inte kommit längre?

Vi har snarare gått bakåt (tror jag).

Själv flyttade jag i helgen och på väg ut till flyttlasset från lägenheten träffade jag på en granne. Jag sa "hej hej", hon tittade ner i marken och skyndade sig att passera mig.

För mig är det underligt att inte kunna hälsa på en människa som bor ett par dörrar bort.

Ursprungligen av klarabara:

Människor som börjar resa sig innan bussen glider in på slutstationen, kliver över grejer i gången för att komma ut före den som står närmre dörren. Ingen hejd på "jag först! jag först!!", så tragiskt, har vi inte kommit längre?

Här i Göteborg verkar folk ha en jävligt skev uppfattning när det gäller att gå på spårvagnen. Alla tränger ihop sig runt dörren och försöker nästan trycka sig på utan att låta folk gå av först. Mitt vapen mot det är att bara knalla rakt in i folk helt ogenerat och när man får elaka blicken säga: "Oj, ursäkta dig. Du stog ivägen!"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-08 18:18
Ursprungligen av PeeMaN:

Här i Göteborg verkar folk ha en jävligt skev uppfattning när det gäller att gå på spårvagnen. Alla tränger ihop sig runt dörren och försöker nästan trycka sig på utan att låta folk gå av först.

Det är samma skit i t-banan, idioter som ska klämma sig in innan folk gått av. Nästan så det borde vara legalt att använda pepparspray

Kanske skulle de kunna börja med att säga "låt passagerare gå av först" eller vad de nu hade förr?

Ursprungligen av klarabara:

Kanske skulle de kunna börja med att säga "låt passagerare gå av först" eller vad de nu hade förr?

Bara att köra PeeMaNs variant. Funkar även i Beijing (där problemet är _mycket_ större än lantliga Sthlm... ) Tacka vet jag Japan. Dom kan dom. Står i kö på t-baneperrongen om det så bara är en enda person!

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-09 08:58

Japan är ett föredöme när det gäller allt vad kollektivtrafik heter. Framför allt punktligheten.

Denna envisa förkylning har nu hållit mig för ankar i en vecka. När ska eländet ta slut egentligen? Måste ju bli kry till nästa helg då jag ska till Stockholm o se Nitro Circus på Globen

Fått en jävla skugga på linsen (eller kanske skit innanför) på min iphone5. Bara att lämna in och vara utan 1.5-2 veckor. Jippi

  • Medlem
  • 2012-11-13 08:15
Ursprungligen av PeeMaN:

Fått en jävla skugga på linsen (eller kanske skit innanför) på min iphone5. Bara att lämna in och vara utan 1.5-2 veckor. Jippi

En så kallad lins-lus.

JÄVLASKIT

Lämnar datorn för glapp i skärmen och en muppig space-tangent. Får inte tangenten utbytt men väl skärmen.

Skärmfelet kommer ändå == mjukvarufel, du måste wipa datorn. Spacetangentshelvetetbråkarigendetjävlalillaaset.

Timemachine vill inte kännas vid att jag backade upp innan jag wipade.
Mitt lösenordsprogram hittar inte internet och jag kan inte visa att jag visst har registrerat det, dvs jag kommer inte åt mina lösen.
Adressboken hittar mina mappar men inte mina kontakter. TACK!
IMO-appen råkar jag i brådmod uppdatera, den har fuckat upp allt vad användarvänlighet heter och jag vågar inte ens påbörja ett försök till nedgradering eftersom iphonen innehåller allt av digitalt värde jag har just nu.

Jag börjar min morgondag med att prata med service-stället om space-tangenten, för det är inte rimligt att jag måste slå på den för att få den att fungera.

Nu är jag fucking sur.

Ursprungligen av klarabara:

JÄVLASKIT

Lämnar datorn för glapp i skärmen och en muppig space-tangent. Får inte tangenten utbytt men väl skärmen.

Skärmfelet kommer ändå == mjukvarufel, du måste wipa datorn. Spacetangentshelvetetbråkarigendetjävlalillaaset.

Timemachine vill inte kännas vid att jag backade upp innan jag wipade.
Mitt lösenordsprogram hittar inte internet och jag kan inte visa att jag visst har registrerat det, dvs jag kommer inte åt mina lösen.
Adressboken hittar mina mappar men inte mina kontakter. TACK!
IMO-appen råkar jag i brådmod uppdatera, den har fuckat upp allt vad användarvänlighet heter och jag vågar inte ens påbörja ett försök till nedgradering eftersom iphonen innehåller allt av digitalt värde jag har just nu.

Jag börjar min morgondag med att prata med service-stället om space-tangenten, för det är inte rimligt att jag måste slå på den för att få den att fungera.

Nu är jag fucking sur.

Men du vet Mac och Apple är så bra. "För det fungerar bara" och "krånglar aldrig".

Ursprungligen av PeeMaN:

Men du vet Mac och Apple är så bra. "För det fungerar bara" och "krånglar aldrig".

I 99 fall av hundra är det så ja. Det hundrade fallet är så jävligt att det är lika bra att bränna fanskapet på bål och börja på ny kula.

Ursprungligen av pmarriott:

I 99 fall av hundra är det så ja. Det hundrade fallet är så jävligt att det är lika bra att bränna fanskapet på bål och börja på ny kula.

Hade det varit så i 99 fall av hundra, så hade inte forumet behövts

Ursprungligen av PeeMaN:

Hade det varit så i 99 fall av hundra, så hade inte forumet behövts

Jag har stor behållning av detta forumet, men jag kan inte direkt påstå att jag har några defekter i datorn eller OS X. Ofta handlar det ju om att förstå hur det är tänkt att det ska fungera, plus allt annat runt omkring som inte alltid är i harmoni med användaren och dess system. Visst, min Mac har gått sönder. Jag har haft ett och annat problem men i jämförelsen med mina kollegors Dell/HP/Acer och Windows-problem så är det som att jämföra en fis med en gödselhög.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-14 08:35

Min fru köpte iPhone 5 för ca en månad sen. Hon var skitnöjd.
Förra veckan tappade hon telefonen och skärmen sprack. Vi lämnade in den på service och fick en ny på försäkringen redan efter 4 dagar (i måndags). Frid och fröjd.

När hon fick hem den nya enheten skulle jag installera den. Då hittar den inte vårt näverk. Jag fick installera den med min 4S som hot-spot.
När allt var återställt från iCloud tänkte jag att jag skulle koppla upp den mot nätverket igen. Ingen större lycka denna gången heller. Ibland hittar den nätverket ibland inte. Jag la luren 5 cm från routern, då fick den kontakt, jag knappade in lösen och efter mycket om och men kopplar den upp sig mot internet. Gav luren till min fru och informerade henne om att allt var klart.
Ett par minuter senare hör jag hur hon beklagar sig över att det går så slött att ladda Facebook och Twitter. Kollar luren och den har tappat nätverket.
När min fru kom till jobb igår prövade hon att se om hon kunde hitta nätverket där. Ibland hittade den, ibland inte.
Igår kväll ringde jag iPhone-supporten på Telenor. Efter lite trixande med återställningar och annat trixande, kom snubben på supporten fram till att den med största sannolikhet var fel på nätverkskortet i telefonen.

Så nu får vi lämna i den nya telefonen på service... Grrr! Frustrerande...

Ursprungligen av AndyK:

Min fru köpte iPhone 5 för ca en månad sen. Hon var skitnöjd.
Förra veckan tappade hon telefonen och skärmen sprack. Vi lämnade in den på service och fick en ny på försäkringen redan efter 4 dagar (i måndags). Frid och fröjd.

När hon fick hem den nya enheten skulle jag installera den. Då hittar den inte vårt näverk. Jag fick installera den med min 4S som hot-spot.
När allt var återställt från iCloud tänkte jag att jag skulle koppla upp den mot nätverket igen. Ingen större lycka denna gången heller. Ibland hittar den nätverket ibland inte. Jag la luren 5 cm från routern, då fick den kontakt, jag knappade in lösen och efter mycket om och men kopplar den upp sig mot internet. Gav luren till min fru och informerade henne om att allt var klart.
Ett par minuter senare hör jag hur hon beklagar sig över att det går så slött att ladda Facebook och Twitter. Kollar luren och den har tappat nätverket.
När min fru kom till jobb igår prövade hon att se om hon kunde hitta nätverket där. Ibland hittade den, ibland inte.
Igår kväll ringde jag iPhone-supporten på Telenor. Efter lite trixande med återställningar och annat trixande, kom snubben på supporten fram till att den med största sannolikhet var fel på nätverkskortet i telefonen.

Så nu får vi lämna i den nya telefonen på service... Grrr! Frustrerande...

Var det iOS 6.0 eller 6.0.1 på den nya?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-14 10:22
Ursprungligen av pmarriott:

Var det iOS 6.0 eller 6.0.1 på den nya?

Först iOS 6.0, sen uppdaterade vi till 6.0.1 utan märkbar förbättring.

  • Medlem
  • 2012-11-14 10:09

Vaiplays system för att känna igen enheterna är åt helvete.
Man kan max ha fyra registrerade enheter. När jag fick min iPad Mini fick jag därför ringa och "ta bort" en enhet i deras lista över registrerade enheter. Detta får man göra med en enhet var 90de dag.
Efter att datorn hängde sig under en synkning med Minin var jag tvungen att ominstallera iOS på Minin. Nu räknas den, av Viaplay, som en ny enhet. Vilket gör att jag inte kan kika på Viaplay på den de närmaste 90 dagarna. Idioti!

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-14 10:23
Ursprungligen av Dalle:

Vaiplays system för att känna igen enheterna är åt helvete.
Man kan max ha fyra registrerade enheter. När jag fick min iPad Mini fick jag därför ringa och "ta bort" en enhet i deras lista över registrerade enheter. Detta får man göra med en enhet var 90de dag.
Efter att datorn hängde sig under en synkning med Minin var jag tvungen att ominstallera iOS på Minin. Nu räknas den, av Viaplay, som en ny enhet. Vilket gör att jag inte kan kika på Viaplay på den de närmaste 90 dagarna. Idioti!

Kan hålla med till viss del. Men de gör nog så här för att inte hela världen ska använda samma ViaPlay-konto.

Ursprungligen av AndyK:

Kan hålla med till viss del. Men de gör nog så här för att inte hela världen ska använda samma ViaPlay-konto.

Tycker nog att 4 enheter är lite snålt. Jag tycker till exempel att man inom ett hushåll borde kunna dela på ett konto. Om man då är 2 vuxna och 2 tonåringar med varsin iPad, iPhone och laptop så får jag det till 12 enheter.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-14 11:02
Ursprungligen av pmarriott:

Tycker nog att 4 enheter är lite snålt. Jag tycker till exempel att man inom ett hushåll borde kunna dela på ett konto. Om man då är 2 vuxna och 2 tonåringar med varsin iPad, iPhone och laptop så får jag det till 12 enheter.

Kan nog kännas mycket om man ser det ur ViaSats ögon, då är det mellan 3-12 hushåll.

Annars får man ju ha flera abonnemang precis som man har med tvillingkort till parabol och marknätet.

Ursprungligen av Dalle:

Vaiplays system för att känna igen enheterna är åt helvete.
Man kan max ha fyra registrerade enheter. När jag fick min iPad Mini fick jag därför ringa och "ta bort" en enhet i deras lista över registrerade enheter. Detta får man göra med en enhet var 90de dag.
Efter att datorn hängde sig under en synkning med Minin var jag tvungen att ominstallera iOS på Minin. Nu räknas den, av Viaplay, som en ny enhet. Vilket gör att jag inte kan kika på Viaplay på den de närmaste 90 dagarna. Idioti!

Avsluta kontot, då är del väl bara till nästa betalning du behöver vänta (max 30dagar). Bör väl fungera.

Men trist är det att det är på det sättet.

  • Medlem
  • 2012-11-14 12:15

Fyra enheter per abonnemang tycker jag är ok. Men att en redan registrerad enhet ska räknas som "ny" efter en återställning tycker jag är åt helvete.
Skulle Microsoft resonera på samma sätt skulle man få köpa ett helt nytt Windows efter en ominstallation, vilket sker minst en gång per år.
F1-säsongen är snart slut och abonnemanget går ut den 27/11, så egentligen bryr jag mig inte nämnvärt. Det är mer deras arrogans jag retar mig på.

Dagens antiklimax:

Ända sedan nyheten släpptes om spelet Need for speed:Most wanted (Ps3), så har jag jagat videor på youtube o hoppats att det skulle komma en demo så jag fick testa. Frågan om jag skulle förbeställa har stötts o blötts många gånger men beslutet blev att inte göra det, ska förbeställa Crysis3 istället.

Jag har som sagt sett fram emot detta bilspel ganska länge så när demon släpptes idag ville jag verkligen testa o gilla. Jag hoppades att körkänslan m handkontrollen skulle vara lika skön som för Driver SF.

Slutsats efter att ha testat demon tre gånger?

-mnja' vet inte om jag vill köpa det o blir det får det bli som begagnat :/

Köpte en iphone4 för att ha på jobbet.

Fanskapet är låst på Tre - detta leksaksbolag.

Nere på stan och skulle låsa upp den.

Fick tipset av Tre's egen personal att kontakta Mumien.se.

Trött på strul och finniga femtonårigar på Tre.

Ursprungligen av Goflorp:

Köpte en iphone4 för att ha på jobbet.

Fanskapet är låst på Tre - detta leksaksbolag.

Nere på stan och skulle låsa upp den.

Fick tipset av Tre's egen personal att kontakta Mumien.se.

Trött på strul och finniga femtonårigar på Tre.

Du har också varit strulig och finnig en gång i tiden, glöm inte det Goflorp

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-11-17 18:10

Det är nog tre som måste låsa upp mobilen, tror icke mumien låser upp några iphones.

"Vi kan INTE låsa upp iPhone för tillfället" står det på deras hemsida och har stått dom senaste åren.

Apple - Upplåsning Mumien i Göteborg Stockholm Jönköping

Ursprungligen av CUBEIS:

Det är nog tre som måste låsa upp mobilen, tror icke mumien låser upp några iphones.

"Vi kan INTE låsa upp iPhone för tillfället" står det på deras hemsida och har stått dom senaste åren.

Apple - Upplåsning Mumien i Göteborg Stockholm Jönköping

Jailbreak är fortfarande enda sättet att låsa upp allt annat än original-iphonen!

Ursprungligen av PeeMaN:

Jailbreak är fortfarande enda sättet att låsa upp allt annat än original-iphonen!

Enda sättet? Hmmm....

Så du påstår alltså att det inte går att låsa upp via operatörerna?

Bevaka tråden