Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billiga laddbara batterier hos Mekonomen

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2003-07-11 22:47

Hos Mekonomen kan man köpa fyra Varta AA inkl laddare för 189 kr!

1800mAh. Gäller t o m 31/7.

Billigt, helt klart, men det är antagligen en skitladdare som drar ner batteriernas livslängd.

Vart har du det för någonstans? Alla Mekonomen över hela Sverige eller? Finns iaf inte på deras hemsida vad jag kunde se (snabbt).

Min erfarenhet är att Vartas alkaliska batterier är några av de absolut bästa OCH billigaste på marknaden. Har nu inte sett laddaren i fråga men oavsett om den kör slut batterierna relativt snabbt så låter det som en juste affär för mig. När det handlar om digitalkameror så kan man aldrig få nog med batterier.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2003-07-14 11:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Vart har du det för någonstans? Alla Mekonomen över hela Sverige eller? Finns iaf inte på deras hemsida vad jag kunde se (snabbt).

Det var ett rabatthäfte som de hade hos Mekonomen i Växjö!

Det är en sommarbroschyr med en del erbjudanden. Jag antar att det gäller över hela Sverige, så det är bara att ringa, el knalla in och ta för sig.

Laddaren ser ut så här:
http://www.varta-consumer.com/eng/produkte/57039.html

/jas

Sony snabbladdare med 4 st 2000 mAh ca 300 pix. Kör själv med panasonic 2100 mAh som är kanonbra.

Vilken laddare är bäst egentligen? En billig skräpladdare som bara är tidsstyrd vill jag inte ha, inte heller en som gör batterierna glödheta.

En bra laddare ska känna efter om batteriet är fullt, men hur? Med spänningsskillnad, temperatur...?

Sen kanske den ska underhållsladda, kanske ladda ur. Och så ha lite högre kvalitet än min GP som bara laddar fullt i tre av fyra batterier.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Sen kanske den ska underhållsladda, kanske ladda ur. Och så ha lite högre kvalitet än min GP som bara laddar fullt i tre av fyra batterier.

Jag tror det skiljer rätt mycket beroende på vilken GP-laddare det är. De har ju laddare (inkl. 4 batterier) från ca 200 kr till 800 kr beroende på modell.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Jag tror det skiljer rätt mycket beroende på vilken GP-laddare det är. De har ju laddare (inkl. 4 batterier) från ca 200 kr till 800 kr beroende på modell.

Det är inte deras billigaste i alla fall. En sådan har jag haft, och den gjorde rätt fast den var långsam.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-19 11:20

Billiga uppladdningsbara batterier finns hos Biltema också.

Citat:

Skrevs ursprungligen av safir
Billiga uppladdningsbara batterier finns hos Biltema också.

1200 mAh ja. Det är nog marknadens mesigaste NiMH. Det är knappast intressantare än Mekonomens erbjudande, men visst går de att använda!

  • Medlem
  • 2003-08-29 15:52

Nu kankse det finns någon som vet vart man köper riktigt billiga batterier av R6 (AA) typ.

Skall ha ca 20 st och sätta ihop dem till ett batteri till en bärbar dator. Så det får gärna vara väldigt billiga!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tim
Nu kankse det finns någon som vet vart man köper riktigt billiga batterier av R6 (AA) typ.

IKEA tar 19 kr (om de nu inte har höjt sedan juli) för 10 st Alkaline R6 (Made by VARTA). Ingen "Duracell-livslängd" men helt ok för det priset.

  • Medlem
  • 2003-08-29 21:40

Uj, glömde skriva att de skulle vara laddningsbara

Gör ju en viss skildnad.

Har hittat på rusta 1800 mAh för 79 kr för fyra stycken, blir väl dem om jag inte finner några andra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tim
Uj, glömde skriva att de skulle vara laddningsbara
Gör ju en viss skildnad.
Har hittat på rusta 1800 mAh för 79 kr för fyra stycken, blir väl dem om jag inte finner några andra.

Jag borde ha läst trådens titel först så hade jag förstått att det var laddningsbara batterier som diskuterades

79:- för 4st låter som ett bra pris.

  • Medlem
  • 2003-08-30 00:12

Visst är det, men skall man ha 20 eller 30 kankse det var någon som visste vart man kunde köpa storpack...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2003-08-31 19:58

Harald Nyborg har bra priser på laddbra!

  • Medlem
  • 2003-09-01 14:06

http://www.harald-nyborg.se/?

Hittade inga batterier där iaf.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2003-09-02 13:30

Det var deras senste reklamutskick!

2st AA 2000mAh för 99kr, el i närheten.

  • Medlem
  • 2003-09-02 17:05

Ok, får ingen reklam... Och det var inte billigare iaf.

Tack...

1
Bevaka tråden